• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

watch time

Omega
2-Faktor

Bilagor

  • IMG_20210917_220616774 (3).jpg
    IMG_20210917_220616774 (3).jpg
    356.9 KB · Visningar: 23
  • IMG_20210917_220704326_HDR.jpg
    IMG_20210917_220704326_HDR.jpg
    331.2 KB · Visningar: 14
  • IMG_20210917_220806342_HDR (2).jpg
    IMG_20210917_220806342_HDR (2).jpg
    182.4 KB · Visningar: 18

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
ap_7188146.jpeg

We are delighted to offer the earliest number reference 5402 to ever appear at auction as it bears the number A2, making it the second Royal Oak ever made!
Tror inte den behandlats här, rätt historisk klocka som kommer till marknaden.
 

hampro

Breitling
2-Faktor
Hej på er, jag undrar om någon här har erfarenhet utav APs tjänst Pick-up service. Bor i Göteborgs området och orkar inte åka upp till nymans i Sthlm för att lämna in klockan. Köpte den ny i AP butik 2019. Men nu upplever jag att den går riktigt kasst. Håller tiden väldigt dåligt. Gjort lite mätningar det senaste och den tappar 7sek på ett dygn. Sen i ett annat läge så går den 5sek +. Så vill lämna in för justering. Någon som har erfarenhet utav APs Pick-up service?
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Hej på er, jag undrar om någon här har erfarenhet utav APs tjänst Pick-up service. Bor i Göteborgs området och orkar inte åka upp till nymans i Sthlm för att lämna in klockan. Köpte den ny i AP butik 2019. Men nu upplever jag att den går riktigt kasst. Håller tiden väldigt dåligt. Gjort lite mätningar det senaste och den tappar 7sek på ett dygn. Sen i ett annat läge så går den 5sek +. Så vill lämna in för justering. Någon som har erfarenhet utav APs Pick-up service?

Dom skickar dig packmaterial och fraktsedel till deras SC i EU.
 

hampro

Breitling
2-Faktor
Jag kan berätta min story när jag köpte min AP som började med en reklamation.

Jag och min Far va på genom resa 2019 i Hong Kong (1v) vi båda har ett stort intresse för klockor. Och Hong Kong har ALLT att erbjuda när det kommer till klockor.

Jag har alltid gillat designen på AP så besökte alla APs butiker så väl som resterande Schweisiska klock butiker. Tredje dagen så gick vi in i Audemars Piguet Boutique Hong Kong Central Building. Och de hade inte speciellt många klockor och med den goda servicen så frågade de ganska omgående om vi var ute efter någon specifik model. Jag sa att jag vill se Royal Oak Offshore Stål, de hade dessvärre inga misstänkte dem. Sedan sa den andra kollegan att de hade fått hem en igår, så de gick in bakom och hämtade en ¨ny model¨. De kommer då ut med en ROO 42mm Titan med gummiarmband. Och jag föll pladask när jag fick testat denna, det kändes bara så rätt. Men jag är ingen impulsiv person så jag frågade om de kunde lägga undan den men de kunde de givetvis inte.

Så jag valde att sova på saken, så våran fjärde dag gick jag in där på kvällen för att fråga om den fanns kvar (jag räknade med att den skulle vara såld). Hör och häpna de har kvar den och då säger jag att jag vill ha den. Så jag köper en utav mina absoluta drömklockor. Super nöjd, går ut för att fira detta köp käkar gott etc.

Dagen efter när jag vaknar så är klockan HELT DÖD. Drar upp den och jag känner hur den drars upp etc men den är fullkomligt DÖD. Jag blir givetvis mycket frågande och ledsen, går tillbaka till butiken och förklarar situationen. Märker ganska väl att de misstänker att jag/vi gjort något handhavande fel. Deras urmakare konstaterar omgående att klockan är död. Dem ställer lite frågor och säger att de aldrig varit med om något liknande. Jag säger att jag inte vill ha denna klocka då det inte känns ¨rätt¨ med tanke på omständigheten. Jag påtalar då att jag vill ha en ny likadan, de blir lite stressade och säger att de kanske inte kan få tag på en ny inom rimlig tid då vi snart skulle flyga hem. Men de skulle kontakta resterande butiker i HK med omnejd. Och önskar få återkomma senare under dagen samt undersöka min klocka lite närmare (antagligen för att se om det kan vara handhavande fel).

De återkommer senare på eftermiddagen och berättar att de inte lyckats hitta någon klocka till mig samt inte kan hitta felet på min klocka. Och därför måste dem nu kontakta AP (Schweiz) för vidare vägledning hur de skall lösa en Ny klocka till mig.

Våran sjätte alltså näst sista dag på eftermiddag ringer dem för att bekräfta att de löst en likadan klocka till mig men att de kanske inte hinner att få hem den och att i värsta fall får skicka den till Sverige. Detta slutar gott med att jag hämtar ut en NY likadan klocka på morgonen innan vi åker till flygplatsen.

AP skötte detta MYCKET bra och vill inte klanka ner på märket då jag verkar förföljas av ¨otur¨. Reklamerat en helt ny Rolex YM tre dagar efter att jag hämtat ut den hos AD har även reklamerat en utav mina Omegor (och Swatch group hanterade det katastrofalt dåligt). Även reklamerat X antal Tyska ¨premium¨ bilar så detta med reklamation är något som förföljer mig så man är van :).

Bifogar lite bilder på min AP
 

Bilagor

  • IMG_5985.JPG
    IMG_5985.JPG
    447.5 KB · Visningar: 28
  • IMG_6106.JPG
    IMG_6106.JPG
    378.8 KB · Visningar: 27
  • IMG_6107.JPG
    IMG_6107.JPG
    396.5 KB · Visningar: 26
  • IMG_6357.JPG
    IMG_6357.JPG
    369.6 KB · Visningar: 37
  • UCQM4161.JPG
    UCQM4161.JPG
    307.1 KB · Visningar: 39
Topp