• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Tack! Aldrig tänkt på det sättet innan.
Har förvisso folkbokfört mig på företagsadressen m.m för att få ha bilen och lite andra leksaker i fred.
Men ni har nog rätt, tack för tipset!
@snoozarn har rätt. Det gäller att tänka till. Att koppla sin instagram hit, och sedan att ha sin snap på instagram=för enkelt. Har man bra, fina grejer som du så måste man tyvärr vara mer anonym i dagens vidriga samhälle. Grattis till nyköpet förresten! :)

Vill också höra hedens-historien?!

@snoozarn har rätt. Det gäller att tänka till. Att koppla sin instagram hit, och sedan att ha sin snap på instagram=för enkelt. Har man bra, fina grejer som du så måste man tyvärr vara mer anonym i dagens vidriga samhälle. Grattis till nyköpet förresten! :)

Vill också höra hedens-historien?!

Jag är nog lite för godtrogen ibland... Jag är trevlig emot allt och alla jag möter, så har alltid haft så svårt att förstå varför jag fått nycklar dragna i lacken, inbrott, rykten o skvaller bakom ryggen osv.... Men ni har väl rätt!

Satt faktiskt och funderade på om jag skall döpa om mig på Instagram med?
Så att man inte kan koppla mig till kontot riktigt lika fort (Ej klocksnack, endast instagram alltså)

Hej allesammans!

Har köpt en AP RO rosé.
Aldrig ägt en klocka i denna prisklassen tidigare.
Så jag tänkte kika med er gällande försäkring.

Höja upp hemförsäkringen? Eller teckna en separat försäkring för klockan?
Hur har ni gjort?

Jag har tilläggsförsäkring på min hemförsäkring. Kostar en del men Brookfield vägrade svara på 3 olika förfrågningar så jag kände att jag inte riktigt ville ha med dem att göra :)

Jag har tilläggsförsäkring på min hemförsäkring. Kostar en del men Brookfield vägrade svara på 3 olika förfrågningar så jag kände att jag inte riktigt ville ha med dem att göra :)
Intressant och oroväckande. Jag varit i kontakt med dem flertalet gånger och alltid fått snabb återkoppling (är kund hos dem sedan två år tillbaka). En bekant har även behövt använda sin försäkring och även då har de agerat bra.

Samma upplevelse här, begärt offert via mail två ggr utan respons. Sista gången ringde jag, pratade med någon lirare som skulle maila offert, den kom aldrig.

Samma upplevelse här, begärt offert via mail två ggr utan respons. Sista gången ringde jag, pratade med någon lirare som skulle maila offert, den kom aldrig.
Samma här. Försökte ringa efter att ha mailat utan framgång och fick (två gånger per tele..) veta att "offert kommer på mailen".

Vet flera andra som fått samma bemötande från Brookfield så jag avstår :)

Jag är nog lite för godtrogen ibland... Jag är trevlig emot allt och alla jag möter, så har alltid haft så svårt att förstå varför jag fått nycklar dragna i lacken, inbrott, rykten o skvaller bakom ryggen osv.... Men ni har väl rätt!

Satt faktiskt och funderade på om jag skall döpa om mig på Instagram med?
Så att man inte kan koppla mig till kontot riktigt lika fort (Ej klocksnack, endast instagram alltså)
Tips är ju att byta nic med då det går att googla det också.

EB89F7B7-0314-426C-AA35-0E8D287153B1.jpeg
D1ACCBCF-2F0E-402C-B7C4-59B262A703A0.jpeg
5D89CDFD-5499-4EDF-89F6-C0187F0BD12D.jpeg
Jaha så var man med i AP klubben, får skicka mer pics sen, men nu måste jag pilla lite på nya dinkan ....

AP,s kommer dessvärre att vara svårare framledes att komma åt, enligt Nymans, stryper tillgång för sälja via egna kanaler, och kanske då styra upp prisbilden lite ?

EB89F7B7-0314-426C-AA35-0E8D287153B1.jpeg
D1ACCBCF-2F0E-402C-B7C4-59B262A703A0.jpeg
5D89CDFD-5499-4EDF-89F6-C0187F0BD12D.jpeg
Jaha så var man med i AP klubben, får skicka mer pics sen, men nu måste jag pilla lite på nya dinkan ....
Grattis! Kul med fler divers på forumet.
AP,s kommer dessvärre att vara svårare framledes att komma åt, enligt Nymans, stryper tillgång för sälja via egna kanaler, och kanske då styra upp prisbilden lite ?
De får åtminstone lite bukt på för stora rabatter vid nyköp och stryper lite tillgången till gråhandlare. Tiden får avgöra hur det påverkar begagnatmarknaden.

Grattis! Kul med fler divers på forumet.

De får åtminstone lite bukt på för stora rabatter vid nyköp och stryper lite tillgången till gråhandlare. Tiden får avgöra hur det påverkar begagnatmarknaden.
Personligen så gillar jag den strategin och tycker tex Rolex har lyckats bra här. Har köpt nya JLC, IWC samt Hublots som är absolut värst i klassen......listpriset känns som ett skämt och rebates drar iväg så pass att listpriset saknar all credibility

Tillbaka
Topp