• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Tror kanske 2
Large_Transparent_Unique_Watch.20f56733.png
Är detta klockan? Herregud
 

Bubbel

Breitling
Tänkte litet på det här med specialutgåvor och kollektioner, innan jag såg vad budgivningen landade på. Tänkte tanken om AP skulle släppa en Marvelutgåva i året (olika hjältar) i några års tid, men av enklare modell, någon form av instegsdinka i AP kollektionen som var limiterad till ett antal tusen versioner per modell och skapa ett rejält samlarsug där ute och så klart tjäna pengar på hela jippot. Men sen såg jag auktionen för en klocka... Varför hålla på när man kan kränga en för 5 millar
 

PJZ

Cartier
Tänkte litet på det här med specialutgåvor och kollektioner, innan jag såg vad budgivningen landade på. Tänkte tanken om AP skulle släppa en Marvelutgåva i året (olika hjältar) i några års tid, men av enklare modell, någon form av instegsdinka i AP kollektionen som var limiterad till ett antal tusen versioner per modell och skapa ett rejält samlarsug där ute och så klart tjäna pengar på hela jippot. Men sen såg jag auktionen för en klocka... Varför hålla på när man kan kränga en för 5 millar
Den kommer ju finnas tillgänglig för "allmänheten" också fast då inte alls lika "maxxad" som deras 1 of 1.

Den som sålde på deras auktion var handgraverad och massa annat special special men denna är som man kan köpa som deras "vanliga kund" - den är dock limiterad till 250 pjäser så vet inte om man är så "vanlig" kund om man får möjligheten att köpa den.

1618072586219.png
 

PJZ

Cartier
Tänkte litet på det här med specialutgåvor och kollektioner, innan jag såg vad budgivningen landade på. Tänkte tanken om AP skulle släppa en Marvelutgåva i året (olika hjältar) i några års tid, men av enklare modell, någon form av instegsdinka i AP kollektionen som var limiterad till ett antal tusen versioner per modell och skapa ett rejält samlarsug där ute och så klart tjäna pengar på hela jippot. Men sen såg jag auktionen för en klocka... Varför hålla på när man kan kränga en för 5 millar
Men ja... det är ju inte direkt en instegsklocka haha.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Den kommer ju finnas tillgänglig för "allmänheten" också fast då inte alls lika "maxxad" som deras 1 of 1.

Den som sålde på deras auktion var handgraverad och massa annat special special men denna är som man kan köpa som deras "vanliga kund" - den är dock limiterad till 250 pjäser så vet inte om man är så "vanlig" kund om man får möjligheten att köpa den.

1618072586219.png
Kommentarerna på Hodinkee är inte nådiga :hilarious:
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Kommentarerna på Hodinkee är inte nådiga :hilarious:

Purister ska bli arga. Samma veva varenda gång Rolex släpper något också. Massa gapande om att märket är ”dött”.

Jag gillar den. Följer designspåret från Concept-tourbillion.

Kommer jag någonsin, hur rik jag än skulle få förmånen att bli, köpa den? Nä. Men den är kul ändå
A3F98CCE-892B-4D44-A3E3-9959CF2E97EF.jpeg
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Purister ska bli arga. Samma veva varenda gång Rolex släpper något också. Massa gapande om att märket är ”dött”.

Jag gillar den. Följer designspåret från Concept-tourbillion.

Kommer jag någonsin, hur rik jag än skulle få förmånen att bli, köpa den? Nä. Men den är kul ändå
A3F98CCE-892B-4D44-A3E3-9959CF2E97EF.jpeg
Jag gillar också Concept case’n men hela samarbetet med Marvel kunde de överlåtit till någon annan...
Känns som ett taffligt PR stunt.
 

Bubbel

Breitling
Men ja... det är ju inte direkt en instegsklocka haha.
I någon community är det kanske det :) Swatch gjorde ju något liknande med Bondtema, där dom släppte en goldfinger, thunderball, goldeneye osv, den var ju kul för vissa Bondfans därute och dessutom tillgänglig för alla plånböcker. Finns många Marvelfans som säkert skulle gilla den här klockan, men svårare med tillgänglighet och ekonomisk förutsättning :p
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Frågade ju häromdagen här i tråden vad folk trodde om marcelsläppet. Resultatet är ju omöjligt vad varken jag eller någon kunde gissa. Jävlar vilka styggelser till klockor. Ser ut som ngn leksak från McD.

Hade ju gått göra sjukt coola grejer med ett marvelsammarbete.
 

PJZ

Cartier
Frågade ju häromdagen här i tråden vad folk trodde om marcelsläppet. Resultatet är ju omöjligt vad varken jag eller någon kunde gissa. Jävlar vilka styggelser till klockor. Ser ut som ngn leksak från McD.

Hade ju gått göra sjukt coola grejer med ett marvelsammarbete.
Redan sett MEME's om att RM tackar för att AP numera tar över Happymeal klockorna haha!
 

oystercase

Cartier
Jösses vad folk gillar att gnälla och dödförklara AP...

Steget till denna är ju ett mindre steg än från APs klassiska modeller till en Offshore survivor.

Kul att de vågar göra något annat, sedan att denna inte är min stil är väl sin sak. Men det är varken en Millenary eller survivor heller. Knappast en anledning för mig att spy galla övet AP. Jag är nöjd med och gillar mina RO oavsett.

På internet ska alla alltid vara så sjukt polariserade och tävla om att skrika högst och så springer alla i samma flock. Man kan bli trött för mindre ..
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jösses vad folk gillar att gnälla och dödförklara AP...

Steget till denna är ju ett mindre steg än från APs klassiska modeller till en Offshore survivor.

Kul att de vågar göra något annat, sedan att denna inte är min stil är väl sin sak. Men det är varken en Millenary eller survivor heller. Knappast en anledning för mig att spy galla övet AP. Jag är nöjd med och gillar mina RO oavsett.

På internet ska alla alltid vara så sjukt polariserade och tävla om att skrika högst och så springer alla i samma flock. Man kan bli trött för mindre ..
Håller med. Hela kommentarsfältet på Instagram var som om en grupp mobbade högstadieelever samlats runt sitt offer.

Med det sagt tycker även jag att den är gräslig, men jag måste ju inte köpa den. Det påverkar inte mig över huvud taget. Enda som kanske kan gnaga lite i mig är att valet av Black Panther förmodligen är en flört med sista tidens politiska svarta rörelse – det är ingen konstruktiv eller ens fredlig kraft, så stämmer farhågan är det beklagligt.

Tror man på allvar att AP kommer ha någon form av mätbar motgång till följd av den där modellen så skulle jag säga att man är naiv.
 
Senast ändrad:

oystercase

Cartier
Håller med. Hela kommentarsfältet på Instagram var som om en grupp mobbade högstadieelever.

Med det sagt tycker även jag att den är gräslig, men jag måste ju inte köpa den. Det påverkar inte mig över huvud taget. Enda som kanske kan gnaga lite i mig är att valet av Black Panther förmodligen är en flört med sista tidens politiska svarta rörelse – det är ingen konstruktiv eller ens fredlig kraft, så stämmer farhågan är det beklagligt.

Tror man på allvar att AP kommer ha någon form av mätbar motgång till följd av den där modellen så skulle jag säga att man är naiv.
Lite som Jacob & Co grejer. Kul att någon gör sånt men skulle inte köpa det ens om jag var mångmiljardär. Fast tycker nog APn var coolare än J & Co om än i samma stil.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Fast när AP introducerade conceptboetten 2002 höll väl Jacob & Co fortfarande bara på med isade kvartsur? Sedan har de gjort en fantastisk resa mot att bli en haute horologie, fast inget som de för tilltalar mig.
Åååh, så AP:s Concept-serie är så gammal. Det visste jag inte! Ja, då är det väl den gode Jacob som låtit sig inspireras 😆

Men ja, likheterna är ändå intressanta. Det är så vitt skilda märken.
 
Topp