• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avlägg dina klocklöften här för 2022

S

Staafen

Guest
Det närmar sig nyårsafton och för vissa kanske nya löften? Har ni några klockrelaterade nyårslöften för 2022 eller kanske något annat nyårslöfte?

Själv ska jag försöka ta det lite lugnt med inköp och njuta av det jag redan har. Det är lätt att man inte reflekterar över hur fina klockor man faktiskt har och bara söker nya kickar. Med det sagt kommer jag garanterat köpa nytt men inte i samma utsträckning. 😁

Jag ska även försöka titta lite mindre på köp/sälj för att minimera frestelsen och spontanköpen.

Jag vill även passa på att redan nu önska er ett gott nytt år! 🥳

Lite inspiration i form av tidigare års trådar:

Senast redigerad av en moderator:
Då kommer den tiden på året när man skall försöka lura sig själv och säga att man skall hänga mindre på köp och sälj samt minska sin samling…kommer säker för min del hålla 1 vecka.

god jul och gott nytt år till alla här på KS🎉
Haha ja så blir det kanske för min del med. Jag ska nog inte minska samlingen så mycket utan snarare hålla den på en vettig nivå.

Det närmar sig nyårsafton och för vissa kanske nya löften? Har ni några klockrelaterade nyårslöften för 2022 eller kanske något annat nyårslöfte?

Själv ska jag försöka ta det lite lugnt med inköp och njuta av det jag redan har. Det är lätt att man inte reflekterar över hur fina klockor man faktiskt har och bara söker nya kickar. Med det sagt kommer jag garanterat köpa nytt men inte i samma utsträckning. 😁

Jag ska även försöka titta lite mindre på köp/sälj för att minimera frestelsen och spontanköpen.

Jag vill även passa på att redan nu önska er ett gott nytt år! 🥳
Vi får se vad året har att bjuda på. Men så här runt jul så är suget efter en Daydate rätt kännbar. Får se om det kan bli av.
annars var Tudor panda rätt trevlig. Har aldrig ägt en Tudor så kanske läge att pröva en 2022 i alla fall.
God juldag 💃

Vet vad jag vill ha men det har inte dykt upp någon Rolex Zephyr med svart tavla på senare tid!
Edit: Finns förvisso en kanonfin Zephyr på C24 men den har inte RÄTT svart tavla!
Varför ska man vara så krånglig för! 😂

Senast ändrad:
Då är det dax att kliva in i Tudorträsket, kan starkt rekommendera Pandan.
Jag tyckte det med!
D4A3A68A-C11C-4FD1-BE8B-0F3D4E6293D3.jpeg
9BE6D41C-BC0B-4E5F-AA36-20316509B222.jpeg

Det har kommit många nya obskyra klockmärken på senare år. Dessa kommer jag att avhålla mig ifrån även nästa år och nästa och nästa.....

Tillbaka
Topp