S
Staafen
Guest
Det närmar sig nyårsafton och för vissa kanske nya löften? Har ni några klockrelaterade nyårslöften för 2022 eller kanske något annat nyårslöfte?
Själv ska jag försöka ta det lite lugnt med inköp och njuta av det jag redan har. Det är lätt att man inte reflekterar över hur fina klockor man faktiskt har och bara söker nya kickar. Med det sagt kommer jag garanterat köpa nytt men inte i samma utsträckning.
Jag ska även försöka titta lite mindre på köp/sälj för att minimera frestelsen och spontanköpen.
Jag vill även passa på att redan nu önska er ett gott nytt år!
Lite inspiration i form av tidigare års trådar:
Själv ska jag försöka ta det lite lugnt med inköp och njuta av det jag redan har. Det är lätt att man inte reflekterar över hur fina klockor man faktiskt har och bara söker nya kickar. Med det sagt kommer jag garanterat köpa nytt men inte i samma utsträckning.
Jag ska även försöka titta lite mindre på köp/sälj för att minimera frestelsen och spontanköpen.
Jag vill även passa på att redan nu önska er ett gott nytt år!
Lite inspiration i form av tidigare års trådar:
Lägg ditt klocklöfte här för 2021
Jaha, året börjar nalkas mot sitt slut och här har jag väntat och väntat på att @Chuck skulle hålla i traditionen (med undantag) och starta klocklöftestråden för 2021. Men icke! Hoppas jag inte kliver någon på tårna här då jag tar mig friheten att startar den istället. Tidigare års trådar om...
klocksnack.se
Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>
Då kör vi! @Equilibrium fick er sammanfatta årets skörd här: https://klocksnack.se/threads/ditt-klockår-2019.123820/. Nu är det hög tid att lägga nästa års volym av missbruket! inspirations trådarna https://klocksnack.se/threads/posta-dina-klocklöften-för-2019.103514/...
klocksnack.se
Posta dina klocklöften för 2019!
Då var det dags för årets upplaga; vad ska du åstadkomma i klockväg under 2019? Vad ska in, vad ska ut, ska det utökas, ska det minskas, ska det kanske inte handlas alls? (hemska tanke!!) För egen del, Paneristigalning som jag är, är planen att galenskapen fortsätter på samma tema även 2019...
klocksnack.se
Posta dina klocklöften för 2018!
Såg tråden för 2017 och såg att ingen skapat en för 2018 ännu, so here we are. Vad vill du åstadkomma i form av klockor år 2018? Vill du köpa drömdinkan? Hitta en evig keeper? Eller kanske modda en SKX? Själv vill jag minska antalet klockor jag köper, och köpa en riktig keeper. Kanske en...
klocksnack.se
Lägg ditt klocklöfte här för 2017 - ingen återvändo >>
Då var det dags igen, traditionsenligt inför ett nytt klock år. Ordet är fritt, vad ska du köpa? Eller vad ska du sälja? Nån speciellt du lovat dig själv kanske en ovanlig komplikation du bara ska ha? Låt orden flöda och låter mig själv börja: Denna ska in! SINN EZM13 Historiska...
klocksnack.se
Lägg ditt klocklöfte här för 2016 - ingen återvändo 2
2015 är snart över och vi behöver således en ny tråd:D Vad är ditt klocklöfte för det kommande året? Mitt blir att behålla denna:D God Jul och Gott nytt år!
klocksnack.se
Lägg ditt klocklöfte här för 2015 - ingen återvändo >>
Alla vet hur det är eller iaf jag vet. Jag har alltid bestämt mig för en klocka jag ska köpa "nästa år" och det har slutat käpp rätt. Nu har vi chansen att trigga och peppa varandra inför 2015 i hela 12 månader efter avlagt löfte här. Så komigen drömmare, sparare och realaction gubbar! Posta...
klocksnack.se
Senast redigerad av en moderator: