Jag lovar att släpa hem lite färre vrak och projekt och beta av några som ligger i lådorna och väntar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Satsar också på det!! Och hoppas det slår in
Det sista låter riktigt bra faktiskt. Jag gör samma ibland och det är härligt faktiskt, känns som att man får lite ordning och reda.Missade en auktion på en Cartier veckan innan jul och blev såklart sur, hade redan planerat vilka band jag skulle införskaffa.
Men efter det infann sig ett lugnt - jag tittade i klocklådan och den var inte dålig.
Blev i höstas inspirerad av @Clark Kent som fokuserar på passande band till sina befintliga klockor. Kommer göra det + fixa korrekta spännen. Sånt mys att fixa till det man har!
Man kan känna att det pirrar i kroppen och hjärtat när man ser den rätta klockan, med själ och historia. Ladda om asocciationsbanorna, bäste Herr @HighvalleyHöj nivån!
Haha han drev bara med mig om en sak vi pratat om tidigare.Man kan känna att det pirrar i kroppen och hjärtat när man ser den rätta klockan, med själ och historia. Ladda om asocciationsbanorna, bäste Herr @Highvalley
Låter som en efterhandskonstruktionMan kan känna att det pirrar i kroppen och hjärtat när man ser den rätta klockan, med själ och historia. Ladda om asocciationsbanorna, bäste Herr @Highvalley
Jag gillar din tankegång med att fixa till det man redan har.Missade en auktion på en Cartier veckan innan jul och blev såklart sur, hade redan planerat vilka band jag skulle införskaffa.
Men efter det infann sig ett lugnt - jag tittade i klocklådan och den var inte dålig.
Blev i höstas inspirerad av @Clark Kent som fokuserar på passande band till sina befintliga klockor. Kommer göra det + fixa korrekta spännen. Sånt mys att fixa till det man har!
Jaha, året börjar nalkas mot sitt slut och här har jag väntat och väntat på att @Chuck skulle hålla i traditionen (med undantag) och starta klocklöftestråden för 2021. Men icke! Hoppas jag inte kliver någon på tårna här då jag tar mig friheten att startar den istället.
Tidigare års trådar om någon önskar backtracka sina, eller andras, löften:
Lägg ditt klocklöfte här för 2020 - ingen återvändo >>
Då kör vi! @Equilibrium fick er sammanfatta årets skörd här: https://klocksnack.se/threads/ditt-klockår-2019.123820/. Nu är det hög tid att lägga nästa års volym av missbruket! inspirations trådarna https://klocksnack.se/threads/posta-dina-klocklöften-för-2019.103514/...klocksnack.se
Posta dina klocklöften för 2019!
Då var det dags för årets upplaga; vad ska du åstadkomma i klockväg under 2019? Vad ska in, vad ska ut, ska det utökas, ska det minskas, ska det kanske inte handlas alls? (hemska tanke!!) För egen del, Paneristigalning som jag är, är planen att galenskapen fortsätter på samma tema även 2019...klocksnack.se
Posta dina klocklöften för 2018!
Såg tråden för 2017 och såg att ingen skapat en för 2018 ännu, so here we are. Vad vill du åstadkomma i form av klockor år 2018? Vill du köpa drömdinkan? Hitta en evig keeper? Eller kanske modda en SKX? Själv vill jag minska antalet klockor jag köper, och köpa en riktig keeper. Kanske en...klocksnack.se
Lägg ditt klocklöfte här för 2017 - ingen återvändo >>
Då var det dags igen, traditionsenligt inför ett nytt klock år. Ordet är fritt, vad ska du köpa? Eller vad ska du sälja? Nån speciellt du lovat dig själv kanske en ovanlig komplikation du bara ska ha? Låt orden flöda och låter mig själv börja: Denna ska in! SINN EZM13 Historiska...klocksnack.se
Lägg ditt klocklöfte här för 2016 - ingen återvändo 2
2015 är snart över och vi behöver således en ny tråd:D Vad är ditt klocklöfte för det kommande året? Mitt blir att behålla denna:D God Jul och Gott nytt år!klocksnack.se
Lägg ditt klocklöfte här för 2015 - ingen återvändo >>
Alla vet hur det är eller iaf jag vet. Jag har alltid bestämt mig för en klocka jag ska köpa "nästa år" och det har slutat käpp rätt. Nu har vi chansen att trigga och peppa varandra inför 2015 i hela 12 månader efter avlagt löfte här. Så komigen drömmare, sparare och realaction gubbar! Posta...klocksnack.se
Börjar själv. Efter några slitiga år ekonomiskt med heltidspluggande fru, småbarn, dubbla boendekostnader och 2 husrenoveringar börjar ekonomin äntligen se ljusare ut. Därför lovar jag att året 2021 blir det året jag blir med panerai. Mest troligt en 390 eller en 372.
390
372
Panna är som sagt det som står härnäst på tur. Därefter behöver jag en något smäckrare dressare då det är något jag saknar. Törs inte lova helt att det blir under 2021 men om allt faller på plats kommer även en dressare in. Med största sannolikhet blir det en Cartier santos galbee.
Sådär. Shoot! Ser fram emot att få läsa om övriga klocksnackares löften!
(Samtliga bilder stulna från www)
Höll faktiskt det löftet jag gav för ganska exakt ett år sen. Och är fortfarande så sjukt nöjd med pannan. Dessvärre blev det inga fler klockaffärer i år. Mycket kostsamma renoveringar som kom emellan, och fortfarande pågår. Får därför svårt att ge ett löfte jag är osäker på att jag kan hålla. Just nu pågår poolbygge. Beroende på vad det projektet landar på för pengar får vi se vad 2022 har att bjuda på i klockväg. Finns det utrymme vid färdigställande har jag tre alternativ till nästa inköp:Skönt!! Bara halvvägs in i januari än så länge och jag har redan hållit mitt löfte
Skönt, då slipper man bli kallad lögnare om sisådär 11 månader. För min del blev det en PAM390 då 44mm är min sweetspot när det gäller panerai. Ni lovade jag ju inget kring santosen men med tanke på att det är lite drygt 11 månader kvar av året är det inte omöjligt att även en sån kan trilla in, om allt vill sig väl och faller på plats.
Även jag är rätt nöjd, men det känns som att samlingen behöver bli mindre. Några dykare måste lämna och kanske t o m någon dykare som jag absolut inte har lust att sälja. Blir det nytt in blir det dressare, inget snack.
Lätt gjort, du har ju två Sinn, sälj de andra klockorna och köp en tredjeTänkte skala ner till antalet 3 under 2022.
Känns som ett lagomt antal dinkor att rotera för en trött småbarnspappa.
God Jul och grått nytt hår på Er alla Klocksnackare
Vet att mitt hår blev grått sen jag reggade ett konto här på KS
Ha ha ja Sinn är trevliga grejer.Lätt gjort, du har ju två Sinn, sälj de andra klockorna och köp en tredje
Vi har ju ännu inte passerat nyår så passar på att göra ett tillägg: små vintage Certinor är alltid välkomna när fina ex dyker uppMissade en auktion på en Cartier veckan innan jul och blev såklart sur, hade redan planerat vilka band jag skulle införskaffa.
Undra hur många gånger jag tänkt den tanken och börjat sälja av, sedan siiter man med alldeles för många klockor någon vecka senare Varför ska det finnas så många roliga klockor att testa?!Tänkte försöka ge mig in på en GS GMT efter att lite från Tudor (förhoppningsvis) kommit in. Ett annat mål är att få till en vettig klockförvaring för alla klockor men även något vettigt brevid sängen.
Edit: @Staafen vart ska jag ”posta” mina löften till? Är det du som samlar upp dem och sedan uppfyller?
Edit 2: hörde @Limeee lovat att sälja av allt och bli OWG