Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja inte så farligt i alla fall.Har du nånsin slagit i den?![]()
Har faktiskt börjat ta av min vigselring då jag repade sönder förlovningsringen på gymmetPå samma ämne, hur resonerar ni kring ringar?
Jag har två släta guldringar, förlovning o vigsel. När jag var hos en guldsmed så lät jag polera upp dom. Hon menade på att man självklart skulle ta av sig ringarna på t.ex. gymmet då dom slits hårt. Hon menade på att många äldre har problemet att deras ringar har slitits ner i materialet så det är fullt rimligt att ta av dom vid vissa aktiviteter.
Jag kan förstå det i sak, stämmer säkert. Men inget jag nånsin har ägnat någon tanke faktiskt, ringarna bara sitter ju där.
Hur gör ni?
Man ska 5 ha titan ringar av samma sort, lite som Homer med sina kläderPå samma ämne, hur resonerar ni kring ringar?
Jag har två släta guldringar, förlovning o vigsel. När jag var hos en guldsmed så lät jag polera upp dom. Hon menade på att man självklart skulle ta av sig ringarna på t.ex. gymmet då dom slits hårt. Hon menade på att många äldre har problemet att deras ringar har slitits ner i materialet så det är fullt rimligt att ta av dom vid vissa aktiviteter.
Jag kan förstå det i sak, stämmer säkert. Men inget jag nånsin har ägnat någon tanke faktiskt, ringarna bara sitter ju där.
Hur gör ni?
Känns väldigt obekvämt, speciellt med hantlar. Tar alltid av mig ringenPå samma ämne, hur resonerar ni kring ringar?
Hur gör ni?
Och då kommer direkt samma fråga som ang. klockan. Var gör man av ringarna?Känns väldigt obekvämt, speciellt med hantlar. Tar alltid av mig ringen
Mina byxfickor har dragkedja, nemas problemasOch då kommer direkt samma fråga som ang. klockan. Var gör man av ringarna?
Där är ju även problemet att dom är förhållandevis små så tappas lätt när dom inte sitter på fingrarna.
På samma ämne, hur resonerar ni kring ringar?
Hur gör ni?
Det har jag väldigt svårt att troGissar på att mekaniska klockor kan skadas av de starka vibrationer vid tex marklyft mm.
På samma ämne, hur resonerar ni kring ringar?
Hur gör ni?
bara en kass gissningDet har jag väldigt svårt att tro
bara en kass gissning![]()
troligtvisTror nästan golf är värre.
Då är det lugnt!Är det så? Även med ett inlägg mellan boett och länk?
Plus. Hellre repad klockan än stulen klocka
Ska man hårdra det så bör man ju då även ha den på in i duschen. Annars är ju den uppenbara risken att någon spanar in den i gymmet och plockar den i skåpet när man är i duschen.Då är det lugnt!
Men håller med!
Det är ju svårt att sno en klocka på armen!![]()
True true, men vill helst inte att något ska vara i vägen / fastna när jag tränarDå är det lugnt!
Men håller med!
Det är ju svårt att sno en klocka på armen!![]()
Jag är så klantig att jag skulle kunna krossa klockan mellan vikter och kroppen om den låg i fickan!True true, men vill helst inte att något ska vara i vägen / fastna när jag tränar![]()
Sophia Flöersch kör Le Mans med sin RM!Om Nadal kan spela tvåhands-backhand med en Richard Mille runt handleden så......![]()
Alltid g-shock. Använder bara tidtagaren för att ta tid på pauser mellan sets. Gissar på att mekaniska klockor kan skadas av de starka vibrationer vid tex marklyft mm.
troligtvisberor på hur aggressivt man funkar vikten i marken
![]()
...så innebär det ändå att en klocka kan begränsa rörlighet i handleder och störa i tunga pressövningar.Om Nadal kan spela tvåhands-backhand med en Richard Mille runt handleden så......![]()
Klart man duschar med klockan!Ska man hårdra det så bör man ju då även ha den på in i duschen. Annars är ju den uppenbara risken att någon spanar in den i gymmet och plockar den i skåpet när man är i duschen.
Brukar inte duscha med klockan, men lär ju inte spela nån roll ibland antar jag. Tänker såklart på att den kan sunka sig med schampo, fett, hudavlagringar osv.
Jag har alltid min ring på mig oavsett aktivitet och har haft det varje dag i snart 10 år. Mest för att det är väldigt svårt att få den av och på och märker inte att den sitter där längre. Att den slits är det nog ingen tvekan om. Den ser fortfarande fin ut, men den har tryckts ihop lite vid marklyft eller chins så år inte helt rund längrePå samma ämne, hur resonerar ni kring ringar?
Hur gör ni?
Jag lägger aldrig ifrån mig klockan på ställen det finns risk att den blir stulen så har jag den på mig sitter den kvar tills jag kommer hem. Lämna den i skåpet på gymmet är nog det dummaste man kan göra imo oavsett om det är 5 min eller 2 timmar. Väldigt lätt att den blir stulen och stor risk att du inte får en krona i ersättning från försäkringsbolaget.Ska man hårdra det så bör man ju då även ha den på in i duschen. Annars är ju den uppenbara risken att någon spanar in den i gymmet och plockar den i skåpet när man är i duschen.
Brukar inte duscha med klockan, men lär ju inte spela nån roll ibland antar jag. Tänker såklart på att den kan sunka sig med schampo, fett, hudavlagringar osv.
När jag körde fria vikter, och vilade hantlarna på benen, så hade jag pouchen med klockan under träningsbänken, just för att undvika kross.Jag är så klantig att jag skulle kunna krossa klockan mellan vikter och kroppen om den låg i fickan!![]()