Räven
Basic
Den ultimata ”fannypacken”.Förvarar alltid klockan i anus på gymmet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ultimata ”fannypacken”.Förvarar alltid klockan i anus på gymmet.
Ja, plus att du kan ha magnesium och ammoniak i den också.För oss som arbetar och av olika skäl inte har möjlighet att åka hem och lämna klockan innan gymdags är det väl fullkomligt relevant frågeställning. Och som jag skriver så inser jag också att det inte är bra något av det men just därför var jag nyfiken på hur andra resonerar. Visst kan jag lämna klockan hemma. Eller ha den på mig. Men hur fräscht är det att sporta med tex läderarmband? Inte så fräscht om du frågar mig. Kanske den där magväskan som "The Rock" hade kunde vara något.. man kan ju ha lite sedlar och mynt med sig också...
Etablera dominansHar sett flera som rockar ”high-end” klockor såsom Rolex, AP på gymmet vilket jag tycker är märkligt. Alltid varit nyfiken på hur resonemanget har gått till. Personligen har jag en Apple Watch som fyller alla behov där inne.
Haha, räcker väl med grymtandet och flexandetEtablera dominans![]()
Varför är det märkligt?Har sett flera som rockar ”high-end” klockor såsom Rolex, AP på gymmet vilket jag tycker är märkligt. Alltid varit nyfiken på hur resonemanget har gått till. Personligen har jag en Apple Watch som fyller alla behov där inne.
Personligen skulle jag inte vilja riskera smälla i klockan någonstans, ex en ”cable”. Mina klockor fyller andra funktioner/behov. Som sagt det är min uppfattning gällande high end. Träningsklockor, annan sak.Varför är det märkligt?
Jag kör Rolex, Omega om jag haft det på mig innan och inte kunnat lägga av mig innan gymmet. Skulle aldrig låsa in klockan i skåpet. Har också svårt att se hur jag skulle skada klockan på gymmet. Har nog aldrig slagit i den delen av handleden när jag styrketränar, men förstår givetvis att det är olämpligt vid annan träning, typ kampsport men då har man ju ingen klocka alls på sig.Har sett flera som rockar ”high-end” klockor såsom Rolex, AP på gymmet vilket jag tycker är märkligt. Alltid varit nyfiken på hur resonemanget har gått till. Personligen har jag en Apple Watch som fyller alla behov där inne.
Det där är såklart nåt jag funderat på hur man ska lösa.Ha aldrig en klocka i skåpet i omklädningsrummet ifall du inte vill bli av med den.
Jovars, fullt förståeligt om man rundar gymmet efter något. Har själv hamnat där någon gång och valt mellan risken att skada klockan, låsa in. Jag kör Rolex och en sak jag tänkt på är att ”stretcha” ut klockan när man exempelvis kör bänkpress, har ganska tjocka handleder och spänt klockan rejält när man kör bänkpressJag kör Rolex, Omega om jag haft det på mig innan och inte kunnat lägga av mig innan gymmet. Skulle aldrig låsa in klockan i skåpet. Har också svårt att se hur jag skulle skada klockan på gymmet. Har nog aldrig slagit i den delen av handleden när jag styrketränar, men förstår givetvis att det är olämpligt vid annan träning, typ kampsport men då har man ju ingen klocka alls på sig.
annars kör jag g-shock.
Ingen risk att du stretchar länken…Jovars, fullt förståeligt om man rundar gymmet efter något. Har själv hamnat där någon gång och valt mellan risken att skada klockan, låsa in. Jag kör Rolex och en sak jag tänkt på är att ”stretcha” ut klockan när man exempelvis kör bänkpress, har ganska tjocka handleder och spänt klockan rejält när man kör bänkpressJag kanske är löjlig men men, alla är olika
Har du sett min handled?Ingen risk att du stretchar länken…
HANDLEDSBILD!!Har du sett min handled?Måste oftast lossa för bekvämligheten !
En KS-klassiker. Tyvärr.Ha aldrig en klocka i skåpet i omklädningsrummet ifall du inte vill bli av med den.
Länken kommer få stretch om klockan sitter för löst eller när smuts samlas mellan bitarnaHar du sett min handled?Måste oftast lossa för bekvämligheten !
I fickan, då är ju chansen att länken repar/skadar klockan maximal! Även om du använder en pouch!En KS-klassiker. Tyvärr.
Jag brukade ha min i en pouch och sedan i fickan
Eller ha ett iPhone fodral på varje arm. Då lägger du dyrgripen i det ena.Jovars, fullt förståeligt om man rundar gymmet efter något. Har själv hamnat där någon gång och valt mellan risken att skada klockan, låsa in. Jag kör Rolex och en sak jag tänkt på är att ”stretcha” ut klockan när man exempelvis kör bänkpress, har ganska tjocka handleder och spänt klockan rejält när man kör bänkpressJag kanske är löjlig men men, alla är olika
Har du nånsin slagit i den?Kör Sub på gymet fyra-fem dagar i veckan. Apple watch på kondis-passen. Känns som att Sub’en är byggd för att tåla det mesta.
Är det så? Även med ett inlägg mellan boett och länk?I fickan, då är ju chansen att länken repar/skadar klockan maximal! Även om du använder en pouch!
Bästa varianten är dränkbar klocka så att den klarar duschen!
Casio/ ryssdykare eller Rolex blir perfa!