• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Käk i Sumpan var ok. Lite för dyr öl. Men helt ok snabbmatställe. Inte direkt ett ställe man softar kvar flera öl. Kanske om dom drog ner priset lite. Små burgare så ta dubbel.
 
Egoiste
Ett besök i Mood gallerian och burgare på Egoiste. Ett mer känt för sin Champagne bar än burgare. Bra burgare men lite för torr för högre betyg. God lök. Pris 185kr.
Betyg: :rolex::rolex::rolex:
hiqMiY2.jpg
 
image.jpeg

Blev en premiär på barrels burgers & beer ikväll. Go jävla burgare, fet, ostig och köttig!

Dock är deras ipor jävulens påfund, fan berusad på en öl!

- en rojalist pga konstiga ergonomiska möbler, ont i röven redan efter 15 min...

Ger den 4/5 rojalister! :cigar::cigar::cigar::cigar:
 
Testade Barrels, Phils och Flippin' Burgers förra veckan.

Barrels - härlig service där man fångas upp redan vid dörren. Beställde en dubbel Barrel. Väldigt god burgare som kommer rykande hett. Pluspoäng för den goda silverlöken!
image.jpg


Phils - stort men lugnt, kan bero på att vi åt där kvällstid. Häng av dig jackan och ställ dig i kön till kassan. Väldigt god hamburgare men den ser förjävlig ut. Som om killen i köket blint kastat i allt mellan brödskivorna. Tråkiga pommes.
image.jpg


Flippin' - världens kö på en söndag, dock förklarligt så fort man fått maten. Perfekta burgare, estetiskt och gastronomiskt. Milkshaken gjorda på Ben & Jerry's. Helt klart bästa burgaren av de tre prövade hamburgarhaken:)
image.jpg

image.jpg
 
Testade Barrels, Phils och Flippin' Burgers förra veckan.

Barrels - härlig service där man fångas upp redan vid dörren. Beställde en dubbel Barrel. Väldigt god burgare som kommer rykande hett. Pluspoäng för den goda silverlöken!
image.jpg


Phils - stort men lugnt, kan bero på att vi åt där kvällstid. Häng av dig jackan och ställ dig i kön till kassan. Väldigt god hamburgare men den ser förjävlig ut. Som om killen i köket blint kastat i allt mellan brödskivorna. Tråkiga pommes.
image.jpg


Flippin' - världens kö på en söndag, dock förklarligt så fort man fått maten. Perfekta burgare, estetiskt och gastronomiskt. Milkshaken gjorda på Ben & Jerry's. Helt klart bästa burgaren av de tre prövade hamburgarhaken:)
image.jpg

image.jpg
Vilken av alla Phils var du på?
Härligt att få 3st recensioner på tre bra hak!
 
Testade Barrels, Phils och Flippin' Burgers förra veckan.

Barrels - härlig service där man fångas upp redan vid dörren. Beställde en dubbel Barrel. Väldigt god burgare som kommer rykande hett. Pluspoäng för den goda silverlöken!
image.jpg


Phils - stort men lugnt, kan bero på att vi åt där kvällstid. Häng av dig jackan och ställ dig i kön till kassan. Väldigt god hamburgare men den ser förjävlig ut. Som om killen i köket blint kastat i allt mellan brödskivorna. Tråkiga pommes.
image.jpg


Flippin' - världens kö på en söndag, dock förklarligt så fort man fått maten. Perfekta burgare, estetiskt och gastronomiskt. Milkshaken gjorda på Ben & Jerry's. Helt klart bästa burgaren av de tre prövade hamburgarhaken:)
image.jpg

image.jpg

Måste testa Barrels, det såg riktigt bra ut!
 
Phils på holmen är skitbra. Stort jävla plus till att det går att käka burgaren i handen! Jag gillar även deras fries. Milkshaken där är god, men lite för tjock för att kunna dricka i de smala sugrören man får med tyvärr.
Alla ställen där den ska ätas med kniv och gaffel borde börja servera burgaren på tallrik istället för i en sån där korg :)
 
Är det bara jag som tycker att det blir för mycket med locket? Tar alltid bort det för man känner sig ju helt degig efter
 
Johan Jureskog har en ny serie där han ska hitta USA's bästa burgare och sedan tävla med sin egen i en internationell tävling. Första avsnittet var igår och han var på många fina ställen, på Minetta såg man att chefskocken bar en speedy och Jureskog själv bar den nya AP safari. Värt att se programmet men varnar för att man blir extremt hungrig.
 
Johan Jureskog har en ny serie där han ska hitta USA's bästa burgare och sedan tävla med sin egen i en internationell tävling. Första avsnittet var igår och han var på många fina ställen, på Minetta såg man att chefskocken bar en speedy och Jureskog själv bar den nya AP safari. Värt att se programmet men varnar för att man blir extremt hungrig.

Mja, man blev helt klart grymt hungrig, eller mer sugen, på burgare efter att ha sett programmet. Jag tycker dock att programmet i sig inte levererade. Det är inte ett bra "matlagningsprogram" om nu tanken är att profilera sig som ett sådant. På tok för stissigt för min smak, det går för snabbt i svängarna och man får ju knappt ta del av matlagningen och se det göttiga vilket jag skulle ha uppskattat. Hade gärna sett det i ett liknande format som Niklas Mat som gick på SVT (tror jag) i höstas.
 
Drog av Gnarly häromveckan. Dock på lunchen vilket gjorde att jag fick vänta i 45 minuter på en burgare. Men helt klart över godkänd. Bättre än Prime och Phils vid Stureplan, dock sämre än flippin (IMHO). Bäst var fortfarande Bon bon-deli som tyvärr tycks ha stängt nu :-(
 
Mja, man blev helt klart grymt hungrig, eller mer sugen, på burgare efter att ha sett programmet. Jag tycker dock att programmet i sig inte levererade. Det är inte ett bra "matlagningsprogram" om nu tanken är att profilera sig som ett sådant. På tok för stissigt för min smak, det går för snabbt i svängarna och man får ju knappt ta del av matlagningen och se det göttiga vilket jag skulle ha uppskattat. Hade gärna sett det i ett liknande format som Niklas Mat som gick på SVT (tror jag) i höstas.
Tror inte det är meningen att vara ett renodlat matprogram. Det är en underhållningsprogram som handlar om mat! Sen hade jag mycket hellre sett tex Richard Bergfors istället för Gramer men förstår att de vill locka massan
 
Jag är inte norrortare men jag har ätit på Mill16 i jakan och jag kommer inte åka dit igen. Torr burgare som smakade prefab fryspuck.

Ok...de har ju fantastiska omdömen på alla sidor. Var du där solo eller var ni flera och hade alla samma upplevelse? Skulle vara skönt att slippa åka in till stan på kvällen för en bra burgare.
 
Ok...de har ju fantastiska omdömen på alla sidor. Var du där solo eller var ni flera och hade alla samma upplevelse? Skulle vara skönt att slippa åka in till stan på kvällen för en bra burgare.
Vi var 3 stycken och vi var alla eniga om att det var dåligt. Vi ställde faktiskt frågan om det var fryspuck och det hävdade dom att det inte var. Kanske hade otur alt dom har ändrat sen dess, ca 6 månader sedan. Pompan och bean var bra dock :) Kanske är dom som lämnar kommentarer inte så bortskämda?
 
Vi var 3 stycken och vi var alla eniga om att det var dåligt. Vi ställde faktiskt frågan om det var fryspuck och det hävdade dom att det inte var. Kanske hade otur alt dom har ändrat sen dess, ca 6 månader sedan. Pompan och bean var bra dock :) Kanske är dom som lämnar kommentarer inte så bortskämda?

Gick in och tittade på deras FB-sida och tyvärr görs det inga jämförelser med något namngivet ställe i stan så att man in få en bra referens. Däremot såg jag en forumprofil som skrivit och bara hade gott att säga. Jaja, det är väl värt att prova en gång i alla fall. Tack för återkoppling i alla fall :)
 
Tillbaka
Topp