• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Hehe burgarkungen :nailbiting:

060f47c264a9dc335d760515cee9e3d25516414c4471de8e9e98c99523e3602e.jpg
Man är ju bara white trash som inte förstått kostcirkeln eller GI...

BTW, tror jag funnit hem...
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: JLW
Man är ju bara white trash som inte förstått kostcirkeln eller GI...

BTW, tror jag funnit hem...
image.jpeg
GI-kost vadå? Mat ska kittla sinnena! Innehållet är inte så viktigt ;)

Fan vilket badass ställe. Vill ju nästan gå dit för att få en kulinarisk upplevelse utöver det vanliga!!! Dessutom har de tattoos!? En fet gaddning med texten "white trash fast food" över hela magen ba!
 
Har än så länge betat av Flippin, Phils, Lilys, BMB, Barrels och Prime.. Vad finns det mer för bra ställen?? :)
 
Ah, känns som det blivit så jäkla hippt med att endast ha drop in så jag glömde helt bort att man fortfarande kan boka bord :)
Burgaren kan du käka i baren dock tycker jag den ligger i lä mot flippin, bmb, Franky's, phils. Tycker inte "resturangburgare" ger samma känsla riktiga burgarställena. Franky's och levinskys (ligger bredvid RAW i Birkastan) är två som jag tycker du ska prova.
 
Burgaren kan du käka i baren dock tycker jag den ligger i lä mot flippin, bmb, Franky's, phils. Tycker inte "resturangburgare" ger samma känsla riktiga burgarställena. Franky's och levinskys (ligger bredvid RAW i Birkastan) är två som jag tycker du ska prova.
Meh jag tycker det är olika upplevelser, jag räknar dem inte som samma kategori av mat :) AGs pommes är absolut galet goda, och köttet är världsklass, men känslan av en schysst på flippin är svårslaget
 
Café Levinskys Rörstrandsgatan

Bra bröd och smaker, för tunnt och genomgrillat kött. Overall bra smak och krispiga fries!

:patek::patek::patek:/5
image.jpeg

 
Mja, 110-129kr för en enkel med fries. Värt att pröva iaf! Men nästa gång ber jag om ett medium rare kött :pompus:

Inte säkert att de har tillstånd att servera medium/medium rare och därför kör well done.

Edit: Tog bort länken då den namngav ett specifikt hamburgerhak. Men det har om jag har förstått det hela korrekt att göra med vilket kött man köper in och hur man hanterar det som gör det ok eller inte.
 
Senast ändrad:
Inte säkert att de har tillstånd att servera medium/medium rare och därför kör well done.

Edit: Tog bort länken då den namngav ett specifikt hamburgerhak. Men det har om jag har förstått det hela korrekt att göra med vilket kött man köper in och hur man hanterar det som gör det ok eller inte.

Ja just det! Glömt bort det :)

Lika bra att inte länka!
 
Nu skall alla göra hamburgare, denna intogs på Hang Chow på Fridhemsplan, högrevsburgare med ost karamelliserad lök och stekta tomater. Inte illa för en chinakrog och klart billigt. 75 kr för burgaren men det går bara att få ris som tillbehör.

Mitt betyg är fyra Breitling av fem möjliga.



image.jpeg
 
Tillbaka
Topp