• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Nu skall alla göra hamburgare, denna intogs på Hang Chow på Fridhemsplan, högrevsburgare med ost karamelliserad lök och stekta tomater. Inte illa för en chinakrog och klart billigt. 75 kr för burgaren men det går bara att få ris som tillbehör.

Mitt betyg är fyra Breitling av fem möjliga.



image.jpeg
Ris till börgern, jävligt hipster!
 

Zingo

Rolex
Nu skall alla göra hamburgare, denna intogs på Hang Chow på Fridhemsplan, högrevsburgare med ost karamelliserad lök och stekta tomater. Inte illa för en chinakrog och klart billigt. 75 kr för burgaren men det går bara att få ris som tillbehör.

Mitt betyg är fyra Breitling av fem möjliga.



image.jpeg
Det här är helt klart suspekt...
- Att gå på Kina krog för att äta hamburgare.
- Att beställa en cheeseburgare med en stor skål ris.
- Att Kina burgaren fick en fyra (om än bara Brattar ;))
 

Zingo

Rolex
Phils Kungsholmen
Middag efter en premiärsväng med hojen.
Phils levererar, men är ändå en besvikelse då Barrels burgare finns färskt i minnet. Det här är inte i samma liga.
:rolex::rolex::rolex::rolex:-
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: JLW

matage

Omega
Mot bättre vetande testades en brunchburgare på Klang i Mall of Scandinavia.
Kompakt överarbetat kött (fryspuck från Martin O?) med lätt leversmak och utan saftighet. Ok bröd och övrigt på burgaren.
Serverades med rostad potatis med gruyere (!?) som tragiskt nog var behållningen och en "mayo på brynt smör" som var extremt lik en vanlig Hellmans.

Lägg till dyr öl, förbetalning i kassa med påminnelse om totalbelopp (ska jag dricksa på maten vid beställning??) och en smådryg attityd.
Stay away!!!
image.jpeg
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
image.jpeg


Läste om Jurskogs burgare på McDonalds här i tråden och kände mig tvungen att prova. Trots det faktum att jag verkligen ogillar allt som har med McD att göra.

Till min stora glädje och förvåning var burgaren riktigt god (för att vara snabbmat).

Kan verkligen rekomenderas. (Tror dock att de byter till någon annan variant nu i veckan.)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Vad brukar du använda för ost? :) Tycker inte nån jag testat har varit super...
Garants cheddar ät knasigt nog den jag gillar bäst efter massa testande! Om man ska köra bättre ost kör jag gruyere, men den tar över för mycket smakmässigt på vanliga burgare
 

Zingo

Rolex
Flippin
Då det blivit en del burgare senaste veckan så var det intressant att få göra en test mot Flippin för att se hur den står sig när man har de andra färskt i minnet. Utfallet är att den är grym men att det konkurrensen har hårdnat och att tillfälleheterna som nån minut för länge stekt mm som kan skilja burgarna som sällskapet får kan medföra skillnaden i hiss och diss. Denna gång lite får hårt stekt men köttet har grym smak. En dubbel cheese, funkar alltid. Stort plus är att dippen till pommes ingår och inte ett jäkla ockerpris på 25 kr som vissa ställen tar. Sen kan det ju inte gå att misslyckas med Ben & Jerrys, farligt god.
:rolex::rolex::rolex::rolex::rolex:
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Flippin
Då det blivit en del burgare senaste veckan så var det intressant att få göra en test mot Flipin får att se hur den står sig när man har de andra färskt i minnet. Utfallet är att den är grym men att det konkurrensen har hårdnat och att tillfälleheterna som nån minut för långe stekt mm som kan skilja burgarna som sällskapet får kan medföra skillnaden i hiss och diss. Denna gång lite får hårt stekt men köttet har grym smak. En dubbel cheese, funkar alltid. Stort plus är att dippen till pommes ingår och inte ett jäkla ockerpris på 25 kr som vissa ställen tar. Sen kan det ju inte gå att misslyckas med Ben & Jerrys, farligt god.
:rolex::rolex::rolex::rolex::rolex:
image.jpeg
Flippin är bäst!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Flippin
Då det blivit en del burgare senaste veckan så var det intressant att få göra en test mot Flippin för att se hur den står sig när man har de andra färskt i minnet. Utfallet är att den är grym men att det konkurrensen har hårdnat och att tillfälleheterna som nån minut för länge stekt mm som kan skilja burgarna som sällskapet får kan medföra skillnaden i hiss och diss. Denna gång lite får hårt stekt men köttet har grym smak. En dubbel cheese, funkar alltid. Stort plus är att dippen till pommes ingår och inte ett jäkla ockerpris på 25 kr som vissa ställen tar. Sen kan det ju inte gå att misslyckas med Ben & Jerrys, farligt god.
:rolex::rolex::rolex::rolex::rolex:
image.jpeg
Upplever att deras kött är smaklöst (de tre senaste gångerna) vilket är tråkigt, för stekgrad samt saftighet är perfekt men salt+peppar saknas.

I början när de låg på Kungsholmsstrand va det just smaken i köttet som gjorde hela upplevelsen!
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Vad brukar du använda för ost? :) Tycker inte nån jag testat har varit super...
Jag läste för några veckor sen att Jureskog använder Svarta Sara på sina burgare på AG. Prövade det och den funkade faktiskt bra, luktar unket men smakar bra i mat. Hade den även i hemmagjorda tortellini och det blev bra det med, finns på Ica eller motsvarande.
 

Anti

Cartier
Jag läste för några veckor sen att Jureskog använder Svarta Sara på sina burgare på AG. Prövade det och den funkade faktiskt bra, luktar unket men smakar bra i mat. Hade den även i hemmagjorda tortellini och det blev bra det med, finns på Ica eller motsvarande.
Haha, vilket jäkla namn. Men den får vi testa :) Tack!
 
  • Like
Reactions: PIC
Topp