• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

RobertD

Ingenting
2-Faktor
En dubbel Phil's på Gärdet i solen. Håller ändå jävligt bra nivå för en snabb lunchburgare. Och vädret gjorde sitt för att höja njutningen ytterligare.

image.jpeg
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Käka på Mr French igår. Det var nog den mest ovärda burgaren jag käkat. 285 spänn för en genomstekt burgare som skulle vara 250g men såg väldigt mycket mindre ut. Ingen dressing på burgaren. Två små bitar bacon. Anklever (varför i helvete då?). Tryffelmajon var iaf god.
 

Zingo

Rolex
Franky's
Då var det äntligen dags att prova Franky's. Detta gatukök som förstått att de är bra att sticka ut och servera kvalitet. Ett tänkt besök häromdagen ställdes in då kön var mycket längre än tiden som fanns att tillgå. Nytt försök idag. Stänger vid 21 så vi samlades vid 20, lagom sent för att slippa kö. Men, bara ett MEN... Det var lite för sent, de hade sålt slut så det fanns inga fler burgare ikväll! :eek:
Så det blev ingen mat från detta gatukök... :rage:
image.jpeg

(Stulen bild från nätet)

Blev att tröst äta en dubbel Burgler på Flippin, den är än bättre än dubbel cheese. En i sällskapet som åt där för tredje gången denna vecka (tydligen farligt att bo för nära) konstaterade att den var grym men att de är lite ojämna i kvalitet vad gäller stekningsgrad, små marginaler som gör stor skillnad. Men det blev fem :rolex: även denna gång.

Slutet gott, allting gott.
 

Oew

Rolex
Franky's
Då var det äntligen dags att prova Franky's. Detta gatukök som förstått att de är bra att sticka ut och servera kvalitet. Ett tänkt besök häromdagen ställdes in då kön var mycket längre än tiden som fanns att tillgå. Nytt försök idag. Stänger vid 21 så vi samlades vid 20, lagom sent för att slippa kö. Men, bara ett MEN... Det var lite för sent, de hade sålt slut så det fanns inga fler burgare ikväll! :eek:
Så det blev ingen mat från detta gatukök... :rage:
image.jpeg

(Stulen bild från nätet)

Blev att tröst äta en dubbel Burgler på Flippin, den är än bättre än dubbel cheese. En i sällskapet som åt där för tredje gången denna vecka (tydligen farligt att bo för nära) konstaterade att den var grym men att de är lite ojämna i kvalitet vad gäller stekningsgrad, små marginaler som gör stor skillnad. Men det blev fem :rolex: även denna gång.

Slutet gott, allting gott.
Har bara varit på flippin en gång tyvärr men när jag var där åt jag två dubbel och den andra var extremt överkryddad och på gränsen till oätlig
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sista gången på Phils Kungsholmen. Jag struntar fint i om det känns stressigt i köket för personalen, man lämnar inte över moment av mathanteringen till diskpersonalen. Andra gången det händer att disken står och packar mat. Det finns så jäkla många burgarställen att välja bland så det är farligt för ett ställe när man börjar slarva med detaljerna. Känns viktigare för vissa "kedjor" att öppna nya ställen än att bevara bibehållen standard.
 

Zingo

Rolex
Sista gången på Phils Kungsholmen. Jag struntar fint i om det känns stressigt i köket för personalen, man lämnar inte över moment av mathanteringen till diskpersonalen. Andra gången det händer att disken står och packar mat. Det finns så jäkla många burgarställen att välja bland så det är farligt för ett ställe när man börjar slarva med detaljerna. Känns viktigare för vissa "kedjor" att öppna nya ställen än att bevara bibehållen standard.
:nailbiting:
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Sista gången på Phils Kungsholmen. Jag struntar fint i om det känns stressigt i köket för personalen, man lämnar inte över moment av mathanteringen till diskpersonalen. Andra gången det händer att disken står och packar mat. Det finns så jäkla många burgarställen att välja bland så det är farligt för ett ställe när man börjar slarva med detaljerna. Känns viktigare för vissa "kedjor" att öppna nya ställen än att bevara bibehållen standard.
Tycker burgarna var svag 3 av 5 där.
Finns så många andra bättre ställen.
 

Zingo

Rolex
Donken
Test av den limiterade Jureskog Texas burgaren. För mycket BBQ sås men i övrigt ok (för att vara donken).
:rolex::rolex:
image.jpeg
 

Zingo

Rolex
Donken
Dessa Jureskogare är som Omegas månklocka, obegränsat med olika limiterade super special extrem exclusiv deluxe. Senaste specialarn, helt ok. Gillar dock fortfarande bäst den första New York.
:rolex::rolex:
image.jpeg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
image.jpeg

Testade även jag Jureskogs sista nu, rakt av äcklig burgare som smakar artificiellt och märkligt. Texasburgaren var ok, New York var god, denna var ett totalt stolpskott. Och jag vet inte vad det är med McDonalds bacon, men det smakar verkligen saltat bränt anus.
Här är AGs burgare den är baserad på fö
image.jpeg

Inte heller på den uppskattar jag osten, men burgaren är grym!
 

Zingo

Rolex
image.jpeg

Testade även jag Jureskogs sista nu, rakt av äcklig burgare som smakar artificiellt och märkligt. Texasburgaren var ok, New York var god, denna var ett totalt stolpskott. Och jag vet inte vad det är med McDonalds bacon, men det smakar verkligen saltat bränt anus.
Här är AGs burgare den är baserad på fö
image.jpeg

Inte heller på den uppskattar jag osten, men burgaren är grym!
Svarta Sara på båda, herr Jureskogs favorit.
 

MrPlow

Rolex
image.jpeg

Broken Kungsgatan.

Milkshake. 5 av 5 för 55 kr.
Burgare (bacon ost) 2 av 5 för 145 kr inkl
Pommes frittes 2 av 5 och
Cole slaw med citronskal - gott. God gurka.

Solen som lös på mig får också full pott.
 
Topp