• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

KenKun

Patek
2-Faktor
Phils burger i Sundbyberg.
Jag och tjejen testade deras tryffel variant. Såg riktigt bra ut, men köttet var alldeles för hårt stekt. Servitrisen bad inte ens om ursäkt och skyllde på att kockarna var nya. Jaha.

image.jpg


Restaurangchefen fick nys om detta, ville ha en chans till. Ok då!

image.jpg
image.jpg


Blev en double Phils denna gång. Var noga med att det verkligen skulle vara medium rare denna gång, så köttet var mycket saftigare.
Lämnade stället lite tjockare och lyckligare...
 

Zingo

Rolex
Svenska Hamburgerköket
Det ligger lite avsides till ute i förorten (Midsommarkransen) men faktiskt riktigt smidigt om man kommer körande på Essingeleden söderut.

Helt ärligt, fick en mindre chock när jag klev in i lokalen. Här var det inga ambitioner på att göra om det till en hippster lokal, tvärtom. Lokalen ser ut som en genuin alkiskrog i förorten där Bosse, Bänke och Bulten hänger från kl 12 till 24 och dricker Prpps blå och röker John Silver utan filter. Det finns till och med kakor till kaffet som står på underhållsvärme.

Själva burgaren var dock riktigt bra. Bra kött och tillbehör. Kunde haft lite mer stekyta och lite råare för att passa mig optimalt. Den var dock saftig, rimlig och god.


image.jpeg


Ett plus är att man till burgaren kan ta in en flaska skumpa för bara 359kr. Ett ställe av klass! :D
image.jpeg


Betyg: :rolex::rolex::rolex::rolex:-
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Svenska Hamburgerköket
Det ligger lite avsides till ute i förorten (Midsommarkransen) men faktiskt riktigt smidigt om man kommer körande på Essingeleden söderut.

Helt ärligt, fick en mindre chock när jag klev in i lokalen. Här var det inga ambitioner på att göra om det till en hippster lokal, tvärtom. Lokalen ser ut som en genuin alkiskrog i förorten där Bosse, Bänke och Bulten hänger från kl 12 till 24 och dricker Prpps blå och röker John Silver utan filter. Det finns till och med kakor till kaffet som står på underhållsvärme.

Själva burgaren var dock riktigt bra. Bra kött och tillbehör. Kunde haft lite mer stekyta och lite råare för att passa mig optimalt. Den var dock saftig, rimlig och god.


image.jpeg


Ett plus är att man till burgaren kan ta in en flaska skumpa för bara 359kr. Ett ställe av klass! :D
image.jpeg


Betyg: :rolex::rolex::rolex::rolex:-
Tycker deras burgare är bästa i Sthlm faktiskt.
 

Josef B

Bestraffaren
Like på bilderna men o-like på ditt betyg!
;)
Jag ska ge det fler chanser, grejen är bara att det är åt fel sida av stan :) Det finns ju en anledning till varför folk tycker om Svenska hamburgerköket och ger den toppbetyg så jag är inte den som är den. Sedan var jag nog inte riktigt hungrig att jag uppskattade den, men den har bra grund och potential att få ett högre betyg av mig.
För tillfället så är fortfarande Five Guys på topp hos mig, väldigt stor variation på toppings, man får välja hur många man vill, personal och stämningen runt omkring gjorde en så glad och positiv så fort man satte foten i restaurangen.

Sedan gav jag säkert undermedvetet SH ett underbetyg bara för att göra dig lack :D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Jag ska ge det fler chanser, grejen är bara att det är åt fel sida av stan :) Det finns ju en anledning till varför folk tycker om Svenska hamburgerköket och ger den toppbetyg så jag är inte den som är den. Sedan var jag nog inte riktigt hungrig att jag uppskattade den, men den har bra grund och potential att få ett högre betyg av mig.
För tillfället så är fortfarande Five Guys på topp hos mig, väldigt stor variation på toppings, man får välja hur många man vill, personal och stämningen runt omkring gjorde en så glad och positiv så fort man satte foten i restaurangen.
Bravo! Håller med ang fel sida...
Sedan gav jag säkert undermedvetet SH ett underbetyg bara för att göra dig lack :D
Fitta!
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
När man fått bort pommesen från burgaren så var det en känsla av att äta kebab med burgare smak, mycket förvirrande. Nu när jag hunnit smälta chocken så har betyget ökat:
:rolex::rolex:
Hahaha fy fan. Tycker synd om dig. Vi kan ses å käka på ett bra ställe i Stockholm så får du prata ut om denna hemska upplevelse ;)
 
Topp