• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

IMG_0737.JPG

IMG_0740.JPG

Och idag blev det barrels, bland de godaste burgarna jag käkat. Perfekt kött, väldigt smakrik. Rekommenderas starkt!
Du gjorde ett bättre val av burgare. Jämför även stekytan, din är klart bättre så som den brukar vara. Måste fått nån bakfull kock som stekte. Brukar hålla Barrels högt. Kötet i sig är dock grymt.

Senast ändrad:
Du gjorde ett bättre val av burgare. Jämför även stekytan, din är klart bättre så som den brukar vara. Måste fått nån bakfull kok som stekte. Brukar hålla Barrels högt. Kötet i sig är dock grymt.
Kan bero på att jag var på den i city, mittemot PK huset. Antar att kockarna håller olika kvaliteter då :)

Kan bara instämma i att Barrels på Norrlandsgatan/City inte alls håller samma klass som Gamla Stan. Som tur är stannade det bara vid ett par besvikna kollegor, ingen matförgiftning..

Nej finns inget bra runt Hötroget. Kanske något uppe på Hötorgsterrassen, inte varit där i år.

Svenska Hamburgerköket? Bra?

Oh Sweet Cheesus Svenska Hamburgeköket igår.
IMG_3382.JPG

360gram med sidfläsk och ost, färskost och mera ost.
Fy fan vad gott det var!!
Helvete!

Jag tycker det är bra på ett annat sätt än bmb och flippin. Åt en likadan som Gruby. Mäktigt som bara den framförallt med deras chokladmilkshake till.
Hamburgaren är så stor så man får kämpa för att äta den med händerna.

Råkar ni befinna er i Södertälje kring lunch kan jag rekommendera Freddys på Morabergsvägen. Riktigt välgjorda burgare. Funkar säkert på kvällen också men ligger lite off i ett industriområde.

Tryckte en No 1 på Barrels förut i gamla stan.

Trevlig, gött bröd och ost. Relativt smaklös däremot, och pommesen var horribla.
Håller med, deras pommes är kass.
Tycker även att de har blivit sämre, mindre smakrika burgare och även riktigt dålig service.

Vi var 4 pers i sällskapet och beställde två pommes varav den ena portionen var löjligt liten och ungefär halva storleken av den andra som var normalstor.
Jag påpekade detta till servitrisen av ren princip.

När jag påpekade detta var det sura svaret inkl himlande ögon, att den större portionen pommes var "för stor".
Eh, jaha? Om man beställer två likadana rätter ska inte portionsstorleken variera med en faktor 2?
Vore lite märkligt om burgarna hade samma varians så vissa får dubbelburgare och andra inte...

Går inte dit igen vilket är synd då de tidigare var så jäkla bra.

BmB är idag bättre i mitt tycke. Även Prime Burger på folkungagatan tycker jag är bättre.

Tillbaka
Topp