• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
5764395B-6313-413D-8B4A-826E3316519D.jpeg

Franky’s har öppnar igen efter flytten och mer än ett års renovering. Riktigt gott, kanske skulle önska lite mer dressing och föredrar karamiliserad lök framför picklad. Dipperna behövs jobbas med i min mening, chili allt för stark och tryffel smakar för mycket tryffel. Pommes var bättre än snittet.
Ser bra ut! Skall provas!
 

almeyero

Panerai
Provade Barrels för första gången idag. Tog NO.1 och brorsan tog cheeseburgaren, som var mycket bättre/godare.

IMG_2134.JPG


Håller BMB högre men stort plus för många roliga öl.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ingen aning. Barrels i Gamla Stan suger också på alla plan.

Nu är du ju mer insatt men tyckte att gamla stan var bättre än city men att gamla stan inte händer för att det ligger just i gamla stan.

Nevermind, jag var på den i gamla stan för typ 1 1/2 år sen så lär ju ändrats både en och fem gånger.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Nu är du ju mer insatt men tyckte att gamla stan var bättre än city men att gamla stan inte händer för att det ligger just i gamla stan.

Nevermind, jag var på den i gamla stan för typ 1 1/2 år sen så lär ju ändrats både en och fem gånger.
Bara käkat i Gamla Stan en gång och går inte dit igen pga ovan.

Dock blev jag sugen på burgare nu...
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Åt med familjen på CaliBurger i Täby Centrum idag.
Definitivt över normalnivå på burgarna, men inte alls på samma nivå som på BmB eller Phil’s.
Dock bästa alternativet i Täby Centrum.
 
Åt på Flippin igår, helt ok men inte blown away direkt. Blev cheeseburgaren, den hade nog mått bra av nån schysst dressing och ett salladsblad, var lite trist med bara burgare och ost. Bra krydda på köttet, men kan inte förstå varför vissa rankar den som bästa HB-haket utanför staterna...
 

Zingo

Rolex
Kan det vara så att nivå på börjare har höjts så mycket jämfört med typ tre-fem år sedan och att man är så bortskämda idag att man det inte längre imponerar utan skalan är dålig till bra men inte högre än så?

Senaste två veckorna har BMB, Barrels och Phils besökts. Ingen gång var det wow upplevelse som jag kunde uppleva förr men ortfarande är det bra.
 

Zandibar

Cartier
Har ätit på följande stora hamburgarställen i Sthlm: Prime burger, Käk, Phils burger, Flippin' burger och svenska hamburgarköket. Av dessa tyckte jag att Flippin' och SHK var bäst. Käk var bara...... nja.

Tips på något som någon tycker är bättre?
 
Topp