• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

Hur är Vigårda enligt experterna? Vill minnas att det var prisvärt och väldigt billiga GT’s?
Det är riktigt bra priser på vigårda, man får även med en faktiskt schysst liten sallad till varje burgare. Burgarna är också helt ok, för priset är det absolut prisvärt. Det är ett bra förställe och ja de har billiga drinkar

Mördargrillen - bra skit, typ sibylla
20D3C5DC-6B31-447D-9236-18837E1CAB69.jpeg

Senast ändrad:
Fast här diskuterar vi just "Bästa burgarna i STHLM", då blir det att jämföra med Prime och Phils, inte O'learys eller donken :)
Fast om jag ska beskriva ungefär vart burgarna där ligger i en skala så måste jag ju jämföra med saker både högt och lågt. Så att jag sa att den var bättre än olearys tycker jag inte är fel på något sätt, andra har suttit och pratat om mcd i denhär tråden.. Och om du ska vara en sån så kan du ju lika gärna säga till ovanstående inlägg om sin mördargrill i sibylla klass han tycker är bra, eftersom alla hamburgerrestauranger som serverar helfabrikerat bröd med upptinade köttpuckar inte kan vara med på listan Bästa burgarna i Sthlm.

Senast ändrad:
Fast om jag ska beskriva ungefär vart burgarna där ligger i en skala så måste jag ju jämföra med saker både högt och lågt. Så att jag sa att den var bättre än olearys tycker jag inte är fel på något sätt, andra har suttit och pratat om mcd i denhär tråden.. Och om du ska vara en sån så kan du ju lika gärna säga till ovanstående inlägg om sin mördargrill i sibylla klass han tycker är bra, eftersom alla hamburgerrestauranger som serverar helfabrikat bröd med upptinade köttpuckar inte kan vara med på listan Bästa burgarna i Sthlm.
Fast i ditt ursprungsinlägg så svarade du på ett inlägg där någon efterfrågade "experternas syn på Vigårda" och då jämförde du inte burgaren med någon annan alls utan skrev bara att de har helt ok och prisvärda burgare. När någon undrade varför du tyckte som du gjorde så skrev du att du tycker de är bra och prisvärda för att O'learys är sämre men att Prime och Phils är bättre. Jag tyckte att det hela blev lite skevt, inget mer än så.

eftersom alla hamburgerrestauranger som serverar helfabrikat bröd med upptinade köttpuckar inte kan vara med på listan Bästa burgarna i Sthlm.
Kunde inte sagt det bättre själv! Helt korrekt i min mening.

Fast i ditt ursprungsinlägg så svarade du på ett inlägg där någon efterfrågade "experternas syn på Vigårda" och då jämförde du inte burgaren med någon annan alls utan skrev bara att de har helt ok och prisvärda burgare. När någon undrade varför du tyckte som du gjorde så skrev du att du tycker de är bra och prisvärda för att O'learys är sämre men att Prime och Phils är bättre. Jag tyckte att det hela blev lite skevt, inget mer än så.

Kunde inte sagt det bättre själv! Helt korrekt i min mening.

Okej förstår bra då släpper vi det. Tur att vi är ense om det sistnämnda iaf!

Efter allt läsande idag gick vi till Flippin, tyckte burgarna var goda men inte revolutionerande, dessutom var det små... och den engelsktalande personalen stör mig lite faktiskt. Haket får 6/10 och burgaren 7/10 i smak och 4/10 i storlek

image.jpg

Efter allt läsande idag gick vi till Flippin, tyckte burgarna var goda men inte revolutionerande, dessutom var det små... och den engelsktalande personalen stör mig lite faktiskt. Haket får 6/10 och burgaren 7/10 i smak och 4/10 i storlek

image.jpg
Milkshaken är deras styrka. :D
Dubbelburgare är 200 g, typ standardstorleken på likvärdiga ställen.

• Like
Reactions: Oew

image.jpg
Aldrig varit där men på många andra hak, tur att jag slipper nu ;) bun meat bun gillar jag men borde öppna fler ställen.

Barrels Burgers & Beer "Gamla Stan" och BC Burgers på Nytorgsgatan är mina Absoluta favvosar.
Kör deras Barrels eller BC's ..dubbla köttet förstås. :hungry::hungry::hungry:

Aldrig varit där men på många andra hak, tur att jag slipper nu ;) bun meat bun gillar jag men borde öppna fler ställen.
Heheh, ja ”BMB” har jag faktiskt aldrig testat även om jag varit förbi många gånger, men den i söderhallarna känns inte som något ställe man käkar middag på utan som ett lunchställe, så lär väl testa en lunch där någon dag

Senast ändrad:
Milkshaken är deras styrka. :D
Dubbelburgare är 200 g, typ standardstorleken på likvärdiga ställen.
Håller inte med på någon av dina punkter tyvärr.. milkshaken var bara ren B&J glass och en skvätt mjölk som det hade sprutat grädde och nån kolasås på, tyckte den var för söt och jag hade kunnat gjort den bättre själv hemma det var liksom inget särskilt med den, däremot prime tycker jag har goda shakes, phils och även lilys också om jag inte minns fel. Dessutom var burgaren väldigt liten både bröd och kött, liknande ställen jag varit på har alltid haft mer kött. Prime tex har 200 g i deras vanliga burgare och phils har 160 gram, alltså 400 respektive 360 gram i deras dubbla. Så blev inte överdrivet mätt idag men det var gott och alltid trevligt att testa nytt

Håller inte med på någon av dina punkter tyvärr.. milkshaken var bara ren B&J glass och en skvätt mjölk som det hade sprutat grädde och nån kolasås på, tyckte den var för söt och jag hade kunnat gjort den bättre själv hemma det var liksom inget särskilt med den, däremot prime tycker jag har goda shakes, phils och även lilys också om jag inte minns fel. Dessutom var burgaren väldigt liten både bröd och kött, liknande ställen jag varit på har alltid haft mer kött. Prime tex har 200 g i deras vanliga burgare och phils har 160 gram, alltså 400 respektive 360 gram i deras dubbla. Så blev inte överdrivet mätt idag men det var gott och alltid trevligt att testa nytt
Tips, beställ extra kött om du vill ha mer kött. Problem solved. :oldman:
F66E29A1-3551-464B-A6C5-27DAC6575CDB.jpeg

Sist jag var på Flippin' tyckte jag att det var direkt äckligt. Inte "ok," inte "icke-prisvärt," inte "för mycket hajp" utan äckligt. Mitt favvohak när det gäller burgare i stan är annars THE BORDER nere på Rutger Fuchsgatan på Söder. Prova!

@KenKun och @vaniljglass ..aj de va trist för er. :oops:
..vilka har ni som bästa? så ska jag dit å testa era smaklökar :)
Phils på Gärdet är bra, fastän pommesen är ojämna. Kör alltid deras dubbel.

Bland de nya så gillar jag Jureskogs High Five. Testat den två gånger. Pommesen är ojämna.

BMB i Söderhallarna är bra.

Annars maler jag mina egna, blir bättre så :)

085F9EA6-4437-4250-84A9-E0E67886DEB6.jpeg

Senast ändrad:
Nivån överlag i Sthlm har sjunkit, sämre & sämre burgare. Jag håller Frankys högst just nu, deras öppettider är dock riktigt risiga. Stängt sön-mån & 14-16 vardagar, tramsigt.. Såg att de även har sommarstängt nu fram till augusti, otroligt.

För en snabb burgare är fortfarande BmB bäst.

Phils på Gärdet är bra, fastän pommesen är ojämna. Kör alltid deras dubbel.

Bland de nya så gillar jag Jureskogs High Five. Testat den två gånger. Pommesen är ojämna.

Annars maler jag mina egna, blir bättre så :)

085F9EA6-4437-4250-84A9-E0E67886DEB6.jpeg
Ja, Jureskogarn måste ju förstås testas.. Jag vill ha ganska Basic Burgers.. Inga konstigheter.. Köttet i Fokus.. Jag skippar alltid pommesen och väljer att smacka på med mer kött ist.

Tillbaka
Topp