alfons
Basic
Stämmer, dvs YTTERLIGARE slant till BCF.Gäller det åt båda hållen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer, dvs YTTERLIGARE slant till BCF.Gäller det åt båda hållen?
Vad innebär det när någon bjuder in en till amex premium? Vad tjänar jag på det?
Förstår! Om någon är sugen på att tjäna 15k poäng då, slidea in i DM!Båda får SAS poäng, 12k, just nu 15k poäng var och gratis avgift i 3 månader!
Funderar på om jag ska överge mitt betalkort för ett kreditkort (Önskar INGA inbjudningar via PM).. @alfons och andra kunniga, visst kan man bli inbjuden igen och få lite extra poäng fastän man har betalkortet idag?
Eftersom du är mest aktiv i tråden .. Släng iväg ett PM till mig om du vill bjuda in migYes, jag gjorde det i förra veckan. Hoppet för betalkort är ute och Amex kommer bara försämra och försämra. Med minskad intjäning per krona så är det inte lönt.
Yes ska funka.Funderar på om jag ska överge mitt betalkort för ett kreditkort (Önskar INGA inbjudningar via PM).. @alfons och andra kunniga, visst kan man bli inbjuden igen och få lite extra poäng fastän man har betalkortet idag?
Då skänker jag 600 som tack om ni PM'ar mig för inbjudningar istället för Trasten.För er som vill passa på o ta erbjudandet om att bli inbjudna så PMa gärna så skänker jag 500kr per person till BCF som tack.
Då skänker jag 600 som tack om ni PM'ar mig för inbjudningar istället för Trasten.
Huggsexa!!
EDIT: Ovan skrivet med glimten i ögat. Ingen tanke på att det ska bli "budkrig" om att få bjuda in folk såklart![]()
Haha det blir ju dock det om man skriver en summa man skulle skänka, lite onödigt kanske. Hur mycket är folk villiga att "betala" för inbjudningar?
500-1500 skulle jag tro de flesta är OK med!Haha det blir ju dock det om man skriver en summa man skulle skänka, lite onödigt kanske. Hur mycket är folk villiga att "betala" för inbjudningar?
Svårt att säga men beroende på hur man utnyttjar poängen så minst 1 800kr för 15 000 poäng.
Det var en metaforisk fråga, syftar till att man indirekt sätter starten för ett möjligt budkrig när man slänger ut en summa man skänker vid inbjudan. På gott och ont.500-1500 skulle jag tro de flesta är OK med!
Nu har du nog missuppfattat.... Det skänks en bra slant till Barncancerfonden om man får förtroende att värva någon. Fint som snus ju..Vad säger KS-regler om att erbjuda pengar mot inbjudan?
Tänkte mer generellt då mer än hälften av dom som skickade inbjudningar till mig erbjöd sig att swisha en summa till BCF och/eller en summa direkt till mig.Nu har du nog missuppfattat.... Det skänks en bra slant till Barncancerfonden om man får förtroende att värva någon. Fint som snus ju..
Förhoppningsvis har dem inte fått förtroende att Swisha och om dem har det så får väll karmakontot sitt. Det är ju helt omöjligt att reglera men här är ju somliga som försöker hålla hög etik i frågan och det är ju bra.Tänkte mer generellt då mer än hälften av dom som skickade inbjudningar till mig erbjöd sig att swisha en summa till BCF och/eller en summa direkt till mig.
Kanske har missuppfattat, detta gäller väl inte vanliga betalkorten gold/platina etc? Utan bara SAS Amex Betalkort?Yes, jag gjorde det i förra veckan. Hoppet för betalkort är ute och Amex kommer bara försämra och försämra. Med minskad intjäning per krona så är det inte lönt.
Menar det, vad vinner man på att gå över till SAS Amex KK? Lite mer poäng och det överförs automatiskt till Eurobonus? Fler fördelar?Förlåt om jag stör gamarna i sina poängjakter men vore intressant att få lite åsikter.
Jag reser hyffsat mycket både privat och i jobb (runt 20 utomlandsvistelser per år). Jag har idag amex platinum och reseförsäkringen samt förmånliga lounge accessen är värt väldigt mycket. Till er som har liknande vanor, finns det något annat kort som ger mer? Kanske är att jag inte riktigt fattat mig på poängsamlandet men tycker det inte verkar värt mycket, har en bit över en miljon poäng outnyttjade som inte verkar värda speciellt mycket.
Jag tror att detta även kommer att påverka "vanliga" amexkort. De gör om i sin struktur i Sverige och ska helt gå över till kreditkort istället för tidigare betalkort. Antagligen till följd av nya regelverk som gör att dem tjänar mindre på betalkorten.Kanske har missuppfattat, detta gäller väl inte vanliga betalkorten gold/platina etc? Utan bara SAS Amex Betalkort?
Vilket är "bäst"? Vill inte ha ett kreditkort egentligen..
Förlåt om jag stör gamarna i sina poängjakter men vore intressant att få lite åsikter.
Jag reser hyffsat mycket både privat och i jobb (runt 20-nånting utomlandsvistelser per år senaste åren). Jag har idag amex platinum och reseförsäkringen samt förmånliga lounge accessen är värt väldigt mycket. Till er som har liknande vanor, finns det något annat kort som ger mer? Kanske är att jag inte riktigt fattat mig på poängsamlandet men tycker det inte verkar värt mycket, har en bit över en miljon poäng outnyttjade som inte verkar värda speciellt mycket.
Framförallt är bonusen att man får deras 2-4-1 vilket innebär att man kan boka poängresor för halva priset. Det och att man får bättre intjäning av EB-poäng än med klassikt SAS-kort är anledningen att jag inte har platinum ex. Då är Elite bättre med två st 2-4-1 per år.Menar det, vad vinner man på att gå över till SAS Amex KK? Lite mer poäng och det överförs automatiskt till Eurobonus? Fler fördelar?
Har nu fixat SAS Amex Premium och ett SAS EuroBonus World Mastercard. Något mer man kan göra för att maxa poängen eller dessa räcker?
Såg även på SAS hemsida att man kan tjäna in poäng när man beställer från t.ex. CareofCarl om man går in via länkarna på SAS hemsida. Verkar dock som att man kommer till den "generiska" hemsidan så fort man klickar runt. Hur ser man att EB-poängen faktiskt registreras?
Se bara till att gå in via deras länk så ska det funka, men håll koll på poäng osv att det kommer in, haft problem tidigare.Har nu fixat SAS Amex Premium och ett SAS EuroBonus World Mastercard. Något mer man kan göra för att maxa poängen eller dessa räcker?
Såg även på SAS hemsida att man kan tjäna in poäng när man beställer från t.ex. CareofCarl om man går in via länkarna på SAS hemsida. Verkar dock som att man kommer till den "generiska" hemsidan så fort man klickar runt. Hur ser man att EB-poängen faktiskt registreras?