• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa kreditkortet för förmåner?

Vilket kort bör man ha om man inte vill flyga SAS?
Har kört med Preems Ikano MC men de har sänkt återbäringen från 1% till 0,5% vilket känns lite trist.

Bokat SAS business till San Fransisco nu april/maj och lite tomt på poäng-kontot.

Just nu har jag ett SAS Amex Premium, sambon har ett SAS Amex Elite. Bjöd in henne till det för två månader sedan. Har läst lite olika, men om jag skulle uppgradera till Elite, får vi värvningsbonus om hon bjuder in mig till ett Elite nu?

Har även läst att vissa har "bjudit in sig själva" till Elite och fått poäng x 2 (både för inbjudan och för att man använt kortet för +20' på någon månad). Kan det funka? Vore den bästa lösningen, då kan vi säga upp hennes Elite-kort och så kan hon ha extra-kort från mig istället.

Få så mycket tillbaka som möjligt, SAS är dock inget alternativ då flyger med andra bolag. Det kan alltså vara allt från kickback i rena pengar till poäng som kan användas att handla för.
Med SAS och Eurobonus kan du ju flyga Star alliance, det är några bolag.

Amex blue cash back kanske är något för dig.

Första storhandlingen på Coop. SATAN va dyra de är....den stora Coopbutiken är dyrare än vår lilla Ica närbutik. Ska get det en chans.....absurda påslag på vissa saker faktiskt, inte konstigt att de tappar kunder.

Första storhandlingen på Coop. SATAN va dyra de är....den stora Coopbutiken är dyrare än vår lilla Ica närbutik. Ska get det en chans.....absurda påslag på vissa saker faktiskt, inte konstigt att de tappar kunder.
Märkligt att det kan skilja så. Jag benchmarkade vårt Stora Coop mot ICA Maxi och MatHem och kom fram till något helt annat.

Märkligt att det kan skilja så. Jag benchmarkade vårt Stora Coop mot ICA Maxi och MatHem och kom fram till något helt annat.
Ett par exempel
Kycklingen kostar 159 kr kilot, Ica nära tar 138.
Mjölk Eko 15,9, Ica tar 13,9
Lingonsylt 48,9, Ica tar 42,9
Scan utvald entrecote 359, Ica tar 320
I princip allt jag köpte kostade ett par kronor till....förutom körsbärstomat och papperskasse, toapapper och hushållspapper.

Stort tack för hjälpen i tråden o via pm. Väldigt uppskattat.

Enligt uträkningar borde jag o mina tre familjemedlemmar ta oss utanför Europa inom 2-3 år enbart tack vare er. I business class. Nån tusenlapp i totalkostnad.

siktar på Kanada el Nya Zeeland.

Inte två olika kort hoppas jag?
Det är ju bra tills man fått sin bonus men sen kör man väl tvilling-kort?
Jag kör extrakort till tjejen på min faktura. Då ser man ju också om hon vänstrar med okända utgifter... ;) Iof är ju all spend bra spend!

Vi börjar så så får vi se om vi viktar om korten framöver mot annan typ. Vi vet ju hur mycket vi lägger/år men vi få se om amex passar vårat köpmönster.

Någon som har tid att förklara fördelen med att lyfta MedMera-poängen till EB?

Vet bara att 10.000 MedMera-poäng ger en 100:- värdecheck på Coop.

Tillbaka
Topp