Köpa flygbiljetter.Någon som har tid att förklara fördelen med att lyfta MedMera-poängen till EB?
Vet bara att 10.000 MedMera-poäng ger en 100:- värdecheck på Coop.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpa flygbiljetter.Någon som har tid att förklara fördelen med att lyfta MedMera-poängen till EB?
Dom går väl hårt ur på reklamen nu att dom prismatchar? Då är det väl inga problem ( förutom jobbigt och hålla på)Första storhandlingen på Coop. SATAN va dyra de är....den stora Coopbutiken är dyrare än vår lilla Ica närbutik. Ska get det en chans.....absurda påslag på vissa saker faktiskt, inte konstigt att de tappar kunder.
Det har jag missat helt. Prismatchar dem så är det inte ens nåt att tänka på längre. Vart hittade du det?Dom går väl hårt ur på reklamen nu att dom prismatchar? Då är det väl inga problem ( förutom jobbigt och hålla på)
Undviker gärna Willys endast för dess tveksamma klientel.
Det har jag missat helt. Prismatchar dem så är det inte ens nåt att tänka på längre. Vart hittade du det?
Sjukt. Vad har ni för matmaffia där
Inte en jävel som äter hummer här förutom jagSju
Sjukt. Vad har ni för matmaffia där![]()
Vilka svin!Inte en jävel som äter hummer här förutom jag![]()
Någon som har tid att förklara fördelen med att lyfta MedMera-poängen till EB?
Och innan det snittar du 2,1 coop-poäng, right? Vilket du just nu växlar till 1260 EB-poäng + 750 för SAS Amex Premium spenderingen, vilket gör att man landar på ganska exakt 2000 EB-poäng per månad och 24 000 per år.För att växlingskvoten är riktigt bra. Ju mer man handlar, ju fler poäng får du ju per krona. Hade en runda i höstas när vi fick 5 poäng per krona. Det innebar alltså 50 (500 Coop-poäng omvandlat till EB) + 15 (EB genom AMEX) = 65 EB per spenderad hundring på Coop. Inte illa.
Det kan stämma - har inte räknat exakt på mitt Coop-snitt men det ligger på runt 2 p per krona.Och innan det snittar du 2,1 coop-poäng, right? Vilket du just nu växlar till 1260 EB-poäng + 750 för SAS Amex Premium spenderingen, vilket gör att man landar på ganska exakt 2000 EB-poäng per månad och 24 000 per år.
Tack, då tror jag att jag är med!För att växlingskvoten är riktigt bra. Ju mer man handlar, ju fler poäng får du ju per krona. Hade en runda i höstas när vi fick 5 poäng per krona. Det innebar alltså 50 (500 Coop-poäng omvandlat till EB) + 15 (EB genom AMEX) = 65 EB per spenderad hundring på Coop. Inte illa.
Återigen. Det beror helt på vad du vill få ut av kortet.Tjenare Eb gurus.
Funderar på att byta mitt Coop till ett annat kort som mitt primära kreditkort. Valet står mellan amex premium eller SAS Mastercard premium
Skillnaden som jag förstår det är att Mastercard ger mig 12000 nivågrundande poäng om året vilket amex inte gör. Välkomstpoäng och kostnad är ungefär samma. Amex funkar kanske inte överallt?
Jag har ca 5-7 flygningar i jobbet per år. Hälften inrikes och hälften i Europa. Är silvermedlem idag.
https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/
https://www.americanexpress.com/se/formaner/extrakort/?intlink=se-se-bd-saspremium-suppcard
Blir ett extra kort till frun sår hon också samlar poäng hoppas jag? Har läst om båda korten flera gånger men kan inte komma fram till vad som är bäst. Lär gå över 150 000/år vissa år men inte alltid , klockberoende går i vågor...
Hjälp mig välja. Tack
Du behöver fundera på vad det är du vill ha ut av ett eller flera kreditkort. Sen är det enklare att välja.Tack för svar. Känns som amex ligger nära till hands. De 12000 nivågrundande poängen på Mastercard premium är inte värt att välja över amex? Sen är frågan om frugan ska ha ett eget kort eller ett extrakort?
Tack för svar. Känns som amex ligger nära till hands. De 12000 nivågrundande poängen på Mastercard premium är inte värt att välja över amex? Sen är frågan om frugan ska ha ett eget kort eller ett extrakort?
Bestäm dig för vad du vill ha ut av det hela.Tack för svar. Känns som amex ligger nära till hands. De 12000 nivågrundande poängen på Mastercard premium är inte värt att välja över amex? Sen är frågan om frugan ska ha ett eget kort eller ett extrakort?
Mauritius/Seychellerna verkar vara bra värde för eurobonuspoängen vad jag fattar. Värdet uppstår om man vill kuska business el First/spenderad krona. Åka standardstol innebär lite billigare med poäng jämfört m kr då det ändå är bränsleskatter som kickar in vid poängköp..?
Ni proffs som kan det här..
business 45000p/enkel resa. 360.000p för 4.st. Jag som har amex sas preminumkortet kan fixa 50% efter 150k spend/2pers. Den räcker 1 år. Förutsatt att jag år1 och år 2 fixar spend 150k, finns det då en möjlig tidsperiod att använda två vochers samtidigt (förutsatt att voucher två kommer in innan 1an har passerat 12månader)?
Kan jag tänka med tror ni att jag kommer över en resa till Seychellerna/Mauritius vid bokning 10månader före planerad resa?
2 vuxna 2 barn
Är jag ute och cyklar i mitt tänk? Förutsättning är givetvis att jag har 180.000p vid bokning.
Mauritius/Seychellerna verkar vara bra värde för eurobonuspoängen vad jag fattar. Värdet uppstår om man vill kuska business el First/spenderad krona. Åka standardstol innebär lite billigare med poäng jämfört m kr då det ändå är bränsleskatter som kickar in vid poängköp..?
Ni proffs som kan det här..
business 45000p/enkel resa. 360.000p för 4.st. Jag som har amex sas preminumkortet kan fixa 50% efter 150k spend/2pers. Den räcker 1 år. Förutsatt att jag år1 och år 2 fixar spend 150k, finns det då en möjlig tidsperiod att använda två vochers samtidigt (förutsatt att voucher två kommer in innan 1an har passerat 12månader)?
Kan jag förvänta mig att jag kommer över en resa till Seychellerna/Mauritius vid bokning 10månader före planerad resa?
2 vuxna 2 barn
Är jag ute och cyklar i mitt tänk? Förutsättning är givetvis att jag har 180.000p vid bokning.
svar ja på den.
Bra om man triggar bonusen fort det andra året
Precis, och som @ante_77 säger så är det bra att trigga den så snart det är möjligt för att enklare få/hitta biljetter.
Jag vet inte hur gamla barnen är och rätta mig om jag har fel, men under en viss ålder så flyger de för 50% av poängen iallafall tror jag.
Det gäller att jobba på att balansera in första bonusen under julhandeln mao. Sen får amex glöda år 2svar ja på den.
Bra om man triggar bonusen fort det andra året
Det gäller att jobba på att balansera in första bonusen under julhandeln mao. Sen får amex glöda år 2
Mer specifikt, vad är det för bolag och plan?Tjena, borderline till off-topic men:
Har bokat en resa för familjen med Eurobonus i business.
Den blev delad på 2 mellanlandningar på vägen ut vilket var fine. Men den ena mellanlandningen tidigarelades så jag skulle missat den. Fick då boka om till en betydligt sämre resa.
Ursprunglig resa: Sthlm-Ldn-Toronto-Cancun (Dreamliner alla long legs)
Nu: Sthlm-AMS-Toronto-Cancun (Asgammal Boeing alla sträckor).
Ringde sas och försöker hitta en ny lösning men det finns ingenting varken dagen innan, samma eller dagen efter. De sa: "du kan ringa med jämna mellanrum och hoppas på avbokningar".
Är det någon som har en bättre lösning? Eller är det bara att bita i det sura äpplet att mina 130k + voucher slösas på skruttplan och 19h i flygplan. (ist för 15).
Av nyfikenhet då det börjar va dags för mig att boka en business resa för familjen, hur många är ni i familjen? (Har läst att det oftast bara släpps 2 business platser i taget för bonuspoäng?)Tjena, borderline till off-topic men:
Den blev delad på 2 mellanlandningar på vägen ut vilket var fine. Men den ena mellanlandningen tidigarelades så jag skulle missat den. Fick då boka om till en betydligt sämre resa.
Ringde sas och försöker hitta en ny lösning men det finns ingenting varken dagen innan, samma eller dagen efter. De sa: "du kan ringa med jämna mellanrum och hoppas på avbokningar".
Är det någon som har en bättre lösning? Eller är det bara att bita i det sura äpplet att mina 130k + voucher slösas på skruttplan och 19h i flygplan. (ist för 15).
Av nyfikenhet då det börjar va dags för mig att boka en business resa för familjen, hur många är ni i familjen? (Har läst att det oftast bara släpps 2 business platser i taget för bonuspoäng?)
Det är tyvärr bara att göra som agenten sa till dig om det är då du vill åka. Du kan ju själv gå in och söka och hålla kolla på Uniteds. Finns några andra som även funkar.Tjena, borderline till off-topic men: