• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bättre hälftens klockor?

zamboni

Omega
e0e3ede4-263f-408d-af72-324f60b91f16_zps3199839f.jpg

As good as it gets! Den här tål att visas igen.
 

TicTack

Cartier
Skulle vilja ge henne en Aqua Terra 37.5 mm. Vit tavla.
Finns 37,5? Jag skulle bara vilja varna för att 38,5 mm AT är rätt tung, 140g, själv tycker jag den är för tung... Vad din tjej tycker vet jag som sagt inte. En modern 36 mm DJ är lättare, och går du till förra generationen DJ är du nere runt 100 g och inte så tung längre.
 

Glusch

Cartier
Än så länge är hon helt oförstående till att ha klocka då hon anser att telefonen duger gott och väl, särskilt klockor i det dyrare segmentet, men i sinom tid kan man säkert lyckas övertala henne.
 

TicTack

Cartier
Än så länge är hon helt oförstående till att ha klocka då hon anser att telefonen duger gott och väl, särskilt klockor i det dyrare segmentet, men i sinom tid kan man säkert lyckas övertala henne.

Sälj in det som ett snyggt och funktionellt smycke. Börja lägre t.ex. en fin Certina och jobba sedan uppåt i prisnivå (om du vill).

/1980-talet-mode-on/
Mobiltelefon? Din flickvän är rätt i smöret alltså? Enligt den här filmen kommer användandet av mobiltelefoner i framtiden att bli lika vanligt som att kolla tiden på en digital klocka! [Där fick de fel! Men inte som man kunnat tro, utan de missade digitalklockedöden!]
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Har du lika smala handleder som jag skulle iofs inte en DJ på 36mm vara för liten.
:)
Va kritisk mot 36 mm förut och trodde den skulle bli för liten, (är van med 42) men när man inser att den syfte är inte att se vräkig ut utan bara vara en detalj så funkar 36 ganska bra. DJns historia och "självförtroende" kompenserar perfekt för dess storlek.
 

Man

Rolex
Va kritisk mot 36 mm förut och trodde den skulle bli för liten, (är van med 42) men när man inser att den syfte är inte att se vräkig ut utan bara vara en detalj så funkar 36 ganska bra. DJns historia och "självförtroende" kompenserar perfekt för dess storlek.

Det kanske är en vanesak. Själv har jag nu en som är 43mm.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Min andra hälft har en 6917 Date som bara ligger i en låda då det är för krångligt att ställa den när man inte använder den. Köpte en Longines conquest som komplement så hon har mest den.
 
D

Deleted member 14209

Guest
Jag vet att det finns aktivare trådar än denna men jag hittar dem inte så jag bumpar här.
Frugan gjorde en inventering;)
IMG_0448.JPG

Fin samling! JLCn så långt i bakgrunden?? :wideyed:
Vad är det för märke/modell på den med röd (?) urtavla, typ tredje från vänster? Med vita och röda stenar? Och den lilla silvriga med länk i mitten.
 
  • Like
Reactions: TiE

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp