• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bättre hälftens klockor?

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Frugan bär numera den här:
ITliXhW.jpg

(bilden tagen av McGyver)
Det var lite jobbigt att ge bort den, men hon blev stormförtjust!
Ah! Saknar den lite nu när jag ser den igen. Hade den varit 2 mm större hade jag nog aldrig någonsin gjort mig av med den. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Min hustru hade en dröm. Den var att hon skulle köpa en Rolex till sig själv i 30-års present. Åren gick och ingen Rolex blev det. Däremot en uppsjö Lambrettor.. Då trädde jag in i hennes liv och hennes sparsamhet flög sin kos.

Den första klocka var denna Tudor Chrono som köptes på auktion på Kaplan.

00041766-8A9E-4984-80EF-85BBDB4CEDE6-7548-00000A44DFC67321.jpg


Klocka nr två kom inte långt efter, hon ville egentligen ha en Rolex med det blev en....
JLC Reverso från Kaplans butik

A1F30451-9A5F-44E2-BC19-3C29CA7AF77D-7548-00000A44FCA3140D.jpg


Jag har även jag haft en dröm och den har varit att köpa en Tudor Lady Sub. Tyvärr har även slitna utan box och papper stuckit över 10 på Ebay. Men en dag låg den där, i skylten på Kaplans, en lite nära mint full set som inte blev såld på Kaplans klockkvalite. Behövde inte tänka där steg rakt in och köpte den och därefter vart den min hustrus..

9B4EB361-1562-4653-9851-79FC69035D83-7548-00000A45113BA35F.jpg


Säga vad man vill men Tudor och JLC är inte Rolex så begäret var inte mättat!
På Pantbanken Östermalm hittades en 18k Lady DJ på Presidentlänk med papper. Affären var given och första Rolex inhandlad.

5573415B-297C-41FD-81B0-84B4DCA74671-7548-00000A4529EB29DA.jpg


Nu började begäret stilla sig lite.. Men bröllop stundade och vad ger en man som enbart hittills handlat väskor i morgongåva? Svaret är ganska enkelt, en Rolex för man kan aldrig ha för många sådana. Detta utspelade sig för länge sedan, ja lite i tidernas gryning och den köptes på något som jag tror hette TTT? Säljaren satt i Kristianstad och ville att jag skulle skicka pengarna i förskott. Då jag inte är godtrogen och ville stå hela risken själv så skickades halva beloppet innan och andra halvan efter jag mottagit klockan. Tycker det kändes ganska bra och jag undrar varför inte fler gör så? Klockan vart denna lilla Exp II full set.

6F3A87AB-2007-4EBE-8307-251759C3A648-7548-00000A474A50E893.jpg


Nu är bara frågan, vad kommer näst?


Denna chrono är den hon bär, ingen Rolex och ingen Jeager..
 

OBRKV

Cartier
Tjejen har en Michael Kors längst ner i lådan, under matteböcker och Ice Breakers. Inget hon använder längre dock... Hon vill ha Rolex. Klart hon ska ha Rolex!

Min dam testade min DJ. Nu ska hon också ha Rolex. Dock så är hon mitt uppe i lägenhets-hunt så det lutar mer åt någon vintage Omega.
 

smulster

Cartier
2-Faktor
Min sambo har en drös av i mina ögon mindre attraktiva klockor, typ Michael Kors, Gant, DW, Triwa och annan dynga. Men sedan ett halvår tillbaka är det uteslutande Rolex Milgauss som pryder armen.
 

PP5712

Breitling
Hustrun använder sedan några veckor en Patek 7011 som hon är oerhört nöjd med.
mrfyw6j.jpg


Efter intensiva diskussioner om lämpliga lagringsplatser så har vi enats om att trappan kan fortsatt vara ett lämpligt alternativ förutsatt att klocka ligger väl till väggen (jo jag fattar - det är fortfarande vansinnigt men det är ändå en liten seger för mig..).
Ayg5WbX.jpg


Kvar har jag hustruns förra present som jag borde göra mig av med. En 27mm Omega Constellation i stål som nyttjats varje dag i snart fyra år (dvs. repigt armband). Skulle uppskatta ett pm från initierade för vad den borde säljas för då jag själv är en fullkomlig klockiditot...


 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hustrun använder sedan några veckor en Patek 7011 som hon är oerhört nöjd med.
mrfyw6j.jpg


Efter intensiva diskussioner om lämpliga lagringsplatser så har vi enats om att trappan kan fortsatt vara ett lämpligt alternativ förutsatt att klocka ligger väl till väggen (jo jag fattar - det är fortfarande vansinnigt men det är ändå en liten seger för mig..).
Ayg5WbX.jpg

... :eek: o_O
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hustrun använder sedan några veckor en Patek 7011 som hon är oerhört nöjd med.
mrfyw6j.jpg


Efter intensiva diskussioner om lämpliga lagringsplatser så har vi enats om att trappan kan fortsatt vara ett lämpligt alternativ förutsatt att klocka ligger väl till väggen (jo jag fattar - det är fortfarande vansinnigt men det är ändå en liten seger för mig..).
Ayg5WbX.jpg


Kvar har jag hustruns förra present som jag borde göra mig av med. En 27mm Omega Constellation i stål som nyttjats varje dag i snart fyra år (dvs. repigt armband). Skulle uppskatta ett pm från initierade för vad den borde säljas för då jag själv är en fullkomlig klockiditot...



Varför lägger hon den i trappan?
 

PP5712

Breitling
Varför lägger hon den i trappan?


Ja du.. Trappan är belägen mellan nedre badrum och sovrum så det är "naturligt" att ta av sig klockan där för att inte "glömma" den nästa dag - citat hustru. Efter att jag fått ett smärre anfall då jag tidigare i veckan vad centimetrar från att stampa sönder hennes klocka så blev kompromissen att klockan framöver borde läggas dikt till väggen. Att det förvisso är vansinnigt att lägga klockor i en trappa får du hemskt gärna utveckla vidare med min hustru - och trust me, du kommer att ta lugnande ganska snart....
 

BadkarsPiraten

Vacheron
--------- äckligt fin PP i trappen ---------
Glöm aldrig kära KS-folk min fruns varsamma förvaring. Struntar i krafset men synd på Omegan & Rolexen.


Fyfan...
Hade aldrig gett en klocka som behandlas på det sättet, och hade sålts snarats om jag inte visste det från början.

Har ingen bättre hälft, men får jag någon så måste det antingen sitta en DJ eller en Yachtmaster på armen! Om nu den behandlas med värdighet och inte... så.
 

Cryssarn

Rolex
Fyfan...
Hade aldrig gett en klocka som behandlas på det sättet, och hade sålts snarats om jag inte visste det från början.

Har ingen bättre hälft, men får jag någon så måste det antingen sitta en DJ eller en Yachtmaster på armen! Om nu den behandlas med värdighet och inte... så.
Finns ju helt klart andra saker man väljer i en bättre hälft än vad hon har på armen ;) Min bär något bling krafs. Hon gillar väskor istället och lägger pengar där, själv kör jag på en trött gammal ryggsäck så det jämnar ut sig ;)
 
Jobbigt när ens hälft tycker allt man föreslår är fult oavsett om det är DJ eller annat...men får väl se det positivt mer pengar till mig att köpa för :D
 

Laurentius

Cartier
Min fru är inte direkt klockintresserad men för några år sedan köpte jag en Rado som hon har använt mycket och verkligen gillat:
IMG_1092.JPG


Jag letade länge efter ett komplement till Rado'n och mer eller mindre av en slump så hittade jag en fin midsize Yacht Master till henne. Det är inte alltid hon ser charmen i mina val av presenter men den här blev en jackpot, och nu ligger jag (för stunden) på plus igen...
IMG_1091.JPG
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Postar här också eftersom jag ändå tjatade mig till att få ta en bild till quartzfavorit-tråden... Min sambo sportar sedan några månader den här skönheten, inköpt på Target i Florida för 11 dollar i somras när bandet på hennes Police gav upp mitt under semestern. Visst, snackar man prisvärdhet så är den ju svårslagen...:)
IMG_0221.JPG
 

Man

Rolex
Gjorde själv en rekognosering av olika alternativ till min bättre hälft för drygt ett år sen. Hade ett gäng kriterier att utgå från som:
- klockan ska inte behöva dras upp om den ligger oanvänd några dar
- ska fungera till jobb/fritid/festklädd/etc
- ska palla vatten och ta vardagliga smällar
- diamanter är (alltid) att föredra
- ej oversized, men inte heller "liten"

Baserat på ovan, samt lite diskreta frågor här och var, föll valet till slut på en Omega Seamaster Aqua Terra quartz i stål med diamantindex. Storlek 30-31 mm och vattentät till 150m. Gillades mycket. :mrgreen:



Verkligen supersnyggt!!
:)
 
Topp