Håll dig till den förklaringen duFel fel fel, displayen visar att det är 5,7 m djupt och att båten gör 0,0 knop.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håll dig till den förklaringen duFel fel fel, displayen visar att det är 5,7 m djupt och att båten gör 0,0 knop.
Åkte vattenskidor bakom en optimistjolle med 2 hk av denna kaliber, tror jag var 4 år -83.Har inte haft båt (mer än lillbåten i "min" sjö) på femton år, men i och med att jag ska vara föräldraledig nästa sommar så behövdes ett åkdon. Köpa båt gör man lämpligtvis på hösten, så i fredags kom jag hem till en förvånad fru med en superfräsch (fast superskitig) Ryds Camping. Inte snyggaste (kanske snarare fulaste) båten, men perfekt på den lite större insjön här uppe, alternativt skärgården. Nu ska den in i storverkstaden och få vinterfix! Styra upp campinginredningen, fixa lite med elen samt installera en motor (viktigt!). Har någon av er entusiaster en hyfsad 55-85 hk långriggare som blivit utrangerad så är jag spekulant. En hel del fix helt ok.
Bild på orangea faran:
![]()
Inspirationsbild från lillsjön:
![]()
Såhär såg det ut!Åkte vattenskidor bakom en optimistjolle med 2 hk av denna kaliber, tror jag var 4 år -83.
Snyggt jobbat! Måste varit slitigt att komma upp!Såhär såg det ut!![]()
Snyggt jobbat! Måste varit slitigt att komma upp!
De här 2-hästarna är ju typ outslitliga, och har sålts i 37 tusen miljoner exemplar. Bra skit.
Min lokala Suzuki-AD har kunnat fixa lite prylar till den här (impeller, propeller, stoppknappsgummi), så om de är lika så kanske en lite engagerad sådan? Om du googlar lite sprängskisser och fixar artikelnummer så slipper handlaren jaga det -> större chans till hjälp med gammal skit.Jag har en lite nyare Johnson 2hk, men den ser i princip likadan ut. Vet du vart man kan få tag på reservdelar? Sprint till riggen samt en av "brickorna" som dras fast mot akterspegeln.
Vilken skärgård brukar du hålla till i?Båten har legat i hela vintern. Gubben har beställt nya jetskis som ska komma i veckan och göra 60knop och ena vattenskotern är sjösatt. Kan bli en riktigt kul skärgårdssommar det här.![]()
Stockholms skärgård.Vilken skärgård brukar du hålla till i?
Jaha du tänkte så. Brukar vara utspritt. Mycket Sandhamn, rödlöga och högböte.Tänkte mer norr/söder? Jag håller till på Dalarö, klämma klockor och åka skoter ifall du har vägarna förbi i sommar
Jag hade en A22 från 1929 med marconirigg. Minns fortfarande de kalla nätterna med den fuktiga inandningsluften, lika starkt som när friborden översköljdes av det smala spjutet som hastigt klöv det glittrande vattnet. Trä är på riktigt. Ingen bild är på min gamla, men den var åt det hållet.Är det någon av er som har träbåt, så man får se lite sköna bilder?
Jag har haft en Oxelösundare (salongsmodelllen), men har nu bara en liten typ campingbåt (byggd häruppe, på ett lokalt varv). Den är dock ett oklart renoveringsobjekt...
Skulle väldigt gärna ha en träbåt igen, men jag måste intressera frun för båtlivet, och ljuga ihop hur lite jobb det är med trä...
Helst av allt vill jag ha en 50-tals Storebro Solö (ej cabin eller lyx). Eller en lyxracer från samma tidsperiod, men det vete fasen om jag kommer att få råd med.
Visa lite träbåtsporr!
Nöjd med båten? Kikar lite oseriöst på Husky, yamarin 57 br och Buster XL. Dum fråga, men vilken skulle du välja?Ibland är det platt.
![]()
Nöjd med båten? Kikar lite oseriöst på Husky, yamarin 57 br och Buster XL. Dum fråga, men vilken skulle du välja?![]()
Nöjd med båten? Kikar lite oseriöst på Husky, yamarin 57 br och Buster XL. Dum fråga, men vilken skulle du välja?![]()
Ha ha, sjuk båt det där! Känns som man skjuter ovanför målet.Vill du ha lite mer att åka med kan jag rekommendera denna som jag kikade på igår.
Dock utanför min budget.
![]()
![]()
Ha ha, sjuk båt det där! Känns som man skjuter ovanför målet.