• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Blev en liten tur till Gräddö i Norrtälje skärgård. Fina hus och Nimbus är ju alltid fina. GMT på armen om jag skulle hamna i Finland.
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Snyggt! När jag ser fikamenyn så förstår jag ditt argument om knopreducering ju längre sommaren går. :D
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Nix. Ingen M5. En "helt vanlig" Magnum men med extra allt. Otroligt trevlig båt.
Coolt!! Vågat ändå att hänga på en 350 på dom :pirate: Typad för max 225 så när jag ville ha en 300hk på den så sa Buster (i princip) att jag kunde se mig i stjärnorna efter alla garantier då. Försäkringsbolaget skulle inte ta något heller.

Den måste gått snuskigt bra :cigar:
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Coolt!! Vågat ändå att hänga på en 350 på dom :pirate: Typad för max 225 så när jag ville ha en 300hk på den så sa Buster (i princip) att jag kunde se mig i stjärnorna efter alla garantier då. Försäkringsbolaget skulle inte ta något heller.

Den måste gått snuskigt bra :cigar:
Nu får jag skämmas lite. Jag blev tveksam så jag kollade med kompisen precis.
Såhär skrev han:
"En Magnum har Max 225. Men min heter M5 men jag har lackat den och fixat lite så den är en sleeper. Tycker inte om attention. Fart. tom tank ca 30 ltr och en man 61-62 knop."

Vi hade för övrigt ca 52 knop med 6 man ombord och full tank (tyckte han sa 250 liter). Inte precis platt vatten heller så det var rätt kul.
 

kabro

Cartier
Imorgon ska jag utforska norra skärgården för första gången. Funderar på att kryssa upp Väddö kanal men det ser rätt tight ut, någon som har erfarenhet härifrån?
 

kabro

Cartier
Med segelbåt? Delar av kanalen är smal, säg 10 meter, så då får du gå för motor.

Tack för svar!
Gick där förra veckan, från typ Barnens ö till Älmsta var kanalen ganska smal med en knopgräns på 5 knop. Övriga sträckor gick fint att segla.
Två broöppningar finns på vägen.
Min åsikt är att kanalen ganska fort blev långtråkig, kändes inte som det var så mycket liv i den delen av skärgården.
 
Topp