• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
I vilket fall är alla kanonbåtar. Det blir mycket tycke och smak i slutändan. Lutar det åt någon speciell?
Får hålla tillgodo med min gamla Uttern 5000 ht som åtminstone fått nytt kapell, omklädda dynor och propeller i år.:)
image.jpeg
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Nöjd med båten? Kikar lite oseriöst på Husky, yamarin 57 br och Buster XL. Dum fråga, men vilken skulle du välja? ;)
IMG_3125.jpg


Då tycker jag Yamarinen är bäst av dom, själv åker jag en 75 br cross och är riktigt nöjd. Gick från Buster Magnum till denna, sen åker farsan en Anytec 747. Den går lite bättre i sjön men inte lika ombonad som Yamarinen såklart. Dock är Anytecbåtarna ljusår fränare exteriört.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Skärgårdsön blir inte vackrare/fulare beroende på vilken båt man har. Det är bara stekfjantar runt skärgårdskrogar som bryr sig om sånt. Njut av din fina Utter.

Väldigt sant. Givet att en ny båt inte ger möjligheter som man inte har med den gamla (övernattning, bättre skydd för väder och vind, mer plats för barn, etc.) så får man tex jäkligt mycket god mat och dryck att njuta av på sagda skärgårdsö istället. =)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
IMG_3125.jpg


Då tycker jag Yamarinen är bäst av dom, själv åker jag en 75 br cross och är riktigt nöjd. Gick från Buster Magnum till denna, sen åker farsan en Anytec 747. Den går lite bättre i sjön men inte lika ombonad som Yamarinen såklart. Dock är Anytecbåtarna ljusår fränare exteriört.

Ja, den där är ju en lite annan kaliber. Även 64:an är riktigt fin. Dock tycker jag att Husky R6 är lite mer båt åt alla håll än 57:an. Men det är ju högst personligt.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Skärgårdsön blir inte vackrare/fulare beroende på vilken båt man har. Det är bara stekfjantar runt skärgårdskrogar som bryr sig om sånt. Njut av din fina Utter.

Väldigt sant. Givet att en ny båt inte ger möjligheter som man inte har med den gamla (övernattning, bättre skydd för väder och vind, mer plats för barn, etc.) så får man tex jäkligt mycket god mat och dryck att njuta av på sagda skärgårdsö istället. =)

Det kan ju också handla om ett intresse. Med den logiken borde folk inte vara bilintresserade heller. Eller än mindre klockintresserade. ;)
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Ja, den där är ju en lite annan kaliber. Även 64:an är riktigt fin. Dock tycker jag att Husky R6 är lite mer båt åt alla håll än 57:an. Men det är ju högst personligt.
Husky R6 är iaf betydligt snyggare än 57an, vet inte prestandamässigt dock. Har tillbringat för lite tid i dom för att egentligen yttra mig, har svårt för båtar under 7 meter. Så nästa år blir det nog en Anytec 860 eller Buster Phantom, Phantomen ser fin ut trots att jag inte är Busterfan. Blir ett halvstort hopp pengamässigt från 75an dock :blackeye:
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Husky R6 är iaf betydligt snyggare än 57an, vet inte prestandamässigt dock. Har tillbringat för lite tid i dom för att egentligen yttra mig, har svårt för båtar under 7 meter. Så nästa år blir det nog en Anytec 860 eller Buster Phantom, Phantomen ser fin ut trots att jag inte är Busterfan. Blir ett halvstort hopp pengamässigt från 75an dock :blackeye:

Huskyn uppför sig betydligt "större" tycker jag.
Phantom är helgrym! Snäppet coolare än 860 med dubbelmontage tycker jag. Har du 300 på 76:an?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Husky R6 är iaf betydligt snyggare än 57an, vet inte prestandamässigt dock. Har tillbringat för lite tid i dom för att egentligen yttra mig, har svårt för båtar under 7 meter. Så nästa år blir det nog en Anytec 860 eller Buster Phantom, Phantomen ser fin ut trots att jag inte är Busterfan. Blir ett halvstort hopp pengamässigt från 75an dock :blackeye:

Hade några bilder på telefonen.
IMG_0389.JPG
IMG_0390.JPG
IMG_0391.JPG
IMG_0393.JPG
 

mega

Rolex
Köpte denna Ockelbo T15 förra året relativt billigt. Lite fix med 36hk Archimedes Pentan och den går numer att marscha i 22-23 knop med.
Gillar verkligen vintagestuket på modellen. Nackdelen är motorn, den är lite lynnig, som en gammal bil, motorljudet räddar den dock. Samt att vi kör med en liten 2,5hk bredvid som reserv. Utifall.

gul.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Köpte denna Ockelbo T15 förra året relativt billigt. Lite fix med 36hk Archimedes Pentan och den går numer att marscha i 22-23 knop med.
Gillar verkligen vintagestuket på modellen. Nackdelen är motorn, den är lite lynnig, som en gammal bil, motorljudet räddar den dock. Samt att vi kör med en liten 2,5hk bredvid som reserv. Utifall.

gul.jpg

Vilket cooling! Det är för lite färg på båtarna nuförtiden.
Påminner lite om min gamla Finnsport 500.
SP_A0185.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Skärgårdsön blir inte vackrare/fulare beroende på vilken båt man har. Det är bara stekfjantar runt skärgårdskrogar som bryr sig om sånt. Njut av din fina Utter.
Äh va? Blir inte vackrare men blir betydligt bekvämare med större båt att kunna åka ut några stycken när man har ordentligt kök, ordentliga sovrum, badrum samt disk och tvättmaskin osv
 

mannis

Cartier
Köpte den här till denna säsong. Min sambo har helt plötsligt börjat tycka det är kul att vara med ute så blir ev uppgradering till kabinbåt till nästa år. Så man kan tuffa runt ett par dagar:)

IMG_5106.JPG
 
Topp