• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Arvis

Cartier
2-Faktor
94093545-70C5-4906-8B62-06AF27CDD18E.jpeg
Tyst och stilla vid vid båtklubben efter stormen tidigare i veckan. Skönt!
 

mannis

Cartier
Haha, gjorde det misstaget en gång med följd att havstulpanerna tvingade mig att låta slipa hela jävla botten, ett satans jobb... Var har du din?
Nu fick jag fan mer ångest, ligger i Djurgårdskanalen men tyckte mig inte se mer en ett fåtal tulpaner... men kollade inte så noga, var bara less och sugen på att lämna den till varvet för vinterförvaring
 

Roxen

Cartier
Nu fick jag fan mer ångest, ligger i Djurgårdskanalen men tyckte mig inte se mer en ett fåtal tulpaner... men kollade inte så noga, var bara less och sugen på att lämna den till varvet för vinterförvaring

Har haft min i Djursholm så tulpaner är jag rädd för att du kommer ha några... :( Dock så jävla tråkigt att ”vinterstänga” båten... Vad har du för någon?
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Vad styr du för nåt? :)

Jag har sedan några år tillbaka en enklare styrpulpet. Relativt ny, så minimalt med underhåll. Då vi har gångavstånd från huset ned till båten så vi använder den även en del till korta kvällsturer efter jobbet eller liknande. Men inget man övernattar i direkt...
 

Roxen

Cartier
Jag har sedan några år tillbaka en enklare styrpulpet. Relativt ny, så minimalt med underhåll. Då vi har gångavstånd från huset ned till båten så vi använder den även en del till korta kvällsturer efter jobbet eller liknande. Men inget man övernattar i direkt...

Låter helrätt, har själv bytt till enkel båt nu (eller till våren i varje fall) :)
 

MrPlow

Rolex
Tyvärr en tråk-RIB, har sedan länge drömt om just en Lancer och lät totalrenovera henne för ett par år sedan. Insåg dock när hon inte ens kom i vattnet i somras att jag måste ha en enkel båt utan underhåll :)
En dröm jag närt också. Men efter att ha renoverat ett par mindre båtar i min ungdom vet jag hur mycket tid det tar... Så det får bli i nästa liv :)

Kul med RIB!
 

Roxen

Cartier
En dröm jag närt också. Men efter att ha renoverat ett par mindre båtar i min ungdom vet jag hur mycket tid det tar... Så det får bli i nästa liv :)

Kul med RIB!

Ja herregud, sådant satans arbete. Har ju låtit en handfull firmor göra alltsammans, trots det är det är det alltid ett gissel med gamla grejjor... Vad har du renoverat för skutor? :)
 

Roxen

Cartier
En dröm jag närt också. Men efter att ha renoverat ett par mindre båtar i min ungdom vet jag hur mycket tid det tar... Så det får bli i nästa liv :)

Kul med RIB!

Ja herregud, sådant satans arbete. Har ju låtit en handfull firmor göra alltsammans, trots det är det är det alltid ett gissel med gamla grejjor... Vad har du renoverat för skutor? :)
 

Roxen

Cartier
En dröm jag närt också. Men efter att ha renoverat ett par mindre båtar i min ungdom vet jag hur mycket tid det tar... Så det får bli i nästa liv :)

Kul med RIB!

Ja herregud, sådant satans arbete. Har ju låtit en handfull firmor göra alltsammans, trots det är det är det alltid ett gissel med gamla grejjor... Vad har du renoverat för skutor? :)
 
Topp