• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

RobinW

Cartier
2-Faktor
61BED5B8-9131-45D5-858E-741B943800CA.jpeg
656A0C22-96D1-48B2-92FD-F0166313D81E.jpeg
Ingen klocka, men premiär under valborgshelgen
 

Kugghjul

Panerai
Har en kollega som kör en Evinrude E-Tec 100HP han är supernöjd. Tydligen är de inte lika stöldbegärliga heller då det inte är lika lätt att få tag på reservdelar i de länder där de hamnar efter stölden.
Helt sjukt att svenska tullen inte får stoppa skåpbilar fulla med båtmotorer när de skall ta färjan över till Östeuropa.
 

Bender

Cartier
Tack. Inte helt oviktig information.
Någon som kör Evinrude e-tec? Tänkte byta upp mig till en 40hk från en äldre Yamaha i samma storlek. Nyfiken på ljudupplevelse och generella erfarenhet överlag.
Motor ljudet skulle jag säga är detsamma som 4 takt beroende på vad du jämför med sen har den lägre vikt, 3 års serviceintervaller mot varje år på 4 takt och är lätta att vinterkonservera."Man tar av kåpan för att fylla på olja, inte mer meck en så" Inte lika stöldbegärlig.

Om du efter köp tycker att 40 hk blev lite för litet hk så är det bara att byta programvara så att du får 50 hk i stället för 40 hk.
 

Kugghjul

Panerai
Det är helt vansinnigt! Min Honda BF60 blev stulen i vintras och har sannoligt "exporterats" österut.. Riktigt störigt!
Tråkigt att höra! Personligen har jag inte något emot gränskontroller vid mina resor, så länge vi kan få ordning på många av de problem ett "gränslöst" EU innebär.
 

Roxen

Cartier
Har fullkomligt snöat in på att jag måste köpa en Grand Banks 41a. Vad tror panelen om denna? Apdyrt ägande kanske?
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Motor ljudet skulle jag säga är detsamma som 4 takt beroende på vad du jämför med sen har den lägre vikt, 3 års serviceintervaller mot varje år på 4 takt och är lätta att vinterkonservera."Man tar av kåpan för att fylla på olja, inte mer meck en så" Inte lika stöldbegärlig.

Om du efter köp tycker att 40 hk blev lite för litet hk så är det bara att byta programvara så att du får 50 hk i stället för 40 hk.

Tack! Har varit svårt att hitta någon att provköra denna långa vinter, så detta är värdefull info. Fick en bra deal av mitt varv som jag tänkte hoppa på. 40hk är alldeles lagom för båten.
 
Topp