• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

MrPlow

Rolex
Ja herregud, sådant satans arbete. Har ju låtit en handfull firmor göra alltsammans, trots det är det är det alltid ett gissel med gamla grejjor... Vad har du renoverat för skutor? :)
Först var jag med på en Avanti och sen tog jag och en kompis tag i en Triss när jag var ung sjöscout. Tror vi la varenda kväll och helg i garaget. Plastade, spacklade, slipade, målade, köpte nya beslag, slipade och lackade trädetaljer och gud vet vad! Men det var en härlig känsla att kappsegla med den och sen se den ligga i marinan.

Sen var den en typ Joker, men den blev aldrig klar...

Nu håller jag mig till att polera och lackbehandla båten själv (de år man hinner...) annars finns det ju bra firmor som gör det!
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Bra tryck..
3FD272FC-B7F0-4FFE-90FB-005E1CF70ACE.jpeg
 

Roxen

Cartier
Har en uppsättning jäkligt rejäla uppställningsbockar om någon är intresserad. Har agerat uppställning till min Chris Craft Lancer 23a på typ två ton.

Finns i Djursholm och är gratis mot avgämtning (om nu inte någon känner sig manad att putta in något till BCF).

Vill ingen ha dem så eldar jag upp skiten :)
A0CFBCF8-A986-4A15-8765-9E1815ED75ED.jpeg
 
Vilket skepp, till salu om någon har intresse för 43 msek. :cigar:
Den är sjukt fin och överdrivet välskött, heter ”Queen of Sheba”.
 

Bilagor

  • 728DF81C-E315-4760-BB51-FD89755314C4.jpeg
    728DF81C-E315-4760-BB51-FD89755314C4.jpeg
    276.2 KB · Visningar: 3

snajgel

Panerai
Körde en premiärtur i söndags på landet. J*vla skön känsla att komma ut igen.
Inget fiske att snacka om dock då isen precis gått. 4st gäddor, största på 4-5kg samt en bonusgös. Var ute ca 5h.
Såg en del större individer på lodet, men de visade 0 intresse..
Kom ut för ett par timmar sedan, suttit på altanen i t-shirt tills nu.
Ska ut efter havsöring imorgon tänkte jag!
 

Kugghjul

Panerai
Nästan 14 miljoner. Det är en svensk som har köpt den.

Japp, köpt av en fastighetskille från Norrköping. Den ligger nu i Miami...
//N

En konjunkturspaning god som något. Stora vinster, inget vettigt (i fastighetsväg) att köpa för pengarna, allt känns dyrt så alternativkostnaden att bränna det på en båt känns ok.

Ser dock fram emot om "fastighetskille från Norrköping" innebär en av Sveriges största finansfiskar, hade varit kul att se "Fredde L" i en monsterbåt! Jag hittar inte ens ett enda foto där man kan se vad han sportar för klocka.
 
En konjunkturspaning god som något. Stora vinster, inget vettigt (i fastighetsväg) att köpa för pengarna, allt känns dyrt så alternativkostnaden att bränna det på en båt känns ok.

Ser dock fram emot om "fastighetskille från Norrköping" innebär en av Sveriges största finansfiskar, hade varit kul att se "Fredde L" i en monsterbåt! Jag hittar inte ens ett enda foto där man kan se vad han sportar för klocka.

Det är inte ”Fredde L”...Fredde L har en Anytec 747 Cab, säkert fler båtar med...
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Någon som kör Evinrude e-tec? Tänkte byta upp mig till en 40hk från en äldre Yamaha i samma storlek. Nyfiken på ljudupplevelse och generella erfarenhet överlag.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Sen vår gör att man ligger efter med båtfixet. Skall försöka fixa vaxningen imorgon så att det går att sjösätta till helgen. Ser fram emot fina turer i vår/sommar.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Är på jakt efter en bra prisad styrpulpet, typ HR 480SC, någon som har erfarenhet av den eller rekommendationer på annat? Inte ute efter hastighet på sjön snarare att den går bra i vattnet. Ska mest nyttjas till fiske och lite utflykter.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Är på jakt efter en bra prisad styrpulpet, typ HR 480SC, någon som har erfarenhet av den eller rekommendationer på annat? Inte ute efter hastighet på sjön snarare att den går bra i vattnet. Ska mest nyttjas till fiske och lite utflykter.
I den storleksklassen så tycker jag att Uttern S45 ser trevlig ut. Hyfsat bred och ett högt fribord. Men tyvärr är den nog svår att få tag på begagnad. HR480 verkar också trevlig. Tänkte du ha den på trailer till olika platser, eller sjösatt under hela sommaren?
 

bleppo

Omega
2-Faktor
I den storleksklassen så tycker jag att Uttern S45 ser trevlig ut. Hyfsat bred och ett högt fribord. Men tyvärr är den nog svår att få tag på begagnad. HR480 verkar också trevlig. Tänkte du ha den på trailer till olika platser, eller sjösatt under hela sommaren?
Tänkte ha den sjösatt under hela sommaren i norra sthlms skärgård.
 
Någon som kör Evinrude e-tec? Tänkte byta upp mig till en 40hk från en äldre Yamaha i samma storlek. Nyfiken på ljudupplevelse och generella erfarenhet överlag.
Har en 150hk från 2011. Bra motor, lätt och stark. Den dan det är dags att byta motor kommer jag dock satsa på en fyrtaktare eftersom det ändå är lite meck med oljan.
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Någon som kör Evinrude e-tec? Tänkte byta upp mig till en 40hk från en äldre Yamaha i samma storlek. Nyfiken på ljudupplevelse och generella erfarenhet överlag.
Har en kollega som kör en Evinrude E-Tec 100HP han är supernöjd. Tydligen är de inte lika stöldbegärliga heller då det inte är lika lätt att få tag på reservdelar i de länder där de hamnar efter stölden.
 
Topp