• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Plattvatten i norr med stadig kvällssol.
20180709_200043-01.jpeg

Skulle älska att ha båt igen. Men funkar ju inte med normal ekonomi att ha bra bil, bra boende, bra klockor, bra semestrar och bra MC...

Den dagen jag flyttar hem till Piteå igen ska jag ha både snöskoter och båt!

Härliga bilder i tråden.

Skulle älska att ha båt igen. Men funkar ju inte med normal ekonomi att ha bra bil, bra boende, bra klockor, bra semestrar och bra MC...

Den dagen jag flyttar hem till Piteå igen ska jag ha både snöskoter och båt!

Härliga bilder i tråden.
Normal ekonomi löser väl typ på sin höjd en av de grejerna tyvärr :)

När jag flyttar hem till sambons trakter längre fram i livet ska jag med ha snöskoter :D

Är du nöjd med konservburken? Står i valet mellan HuskyR7 och Cross 64BR. Har titta lite på r6 också men saknar u-soffan. Fin båt för övigt!

Crossen känns lite sportigare men R7:an känns större och rymligare. Jag är supernöjd även om 7:an med större soffa hade suttit fint men för mig var det inte riktigt försvarbart rent ekonomiskt.
Jag tycker att den går otroligt fint i vattnet och den är förvånansvärt tyst.

Crossen tycker jag ser lite tråkig ut i vattnet, den blir lite "grå". Dessutom tycker jag att svart durk är vansinne under varma dagar. Sjukt rolig båt att köra men av de två hade jag som sagt valt R7.
20180715_222844-01.jpeg

Crossen går ju grymt i sjö men som du säger är det kass med svart durk, dock ska den inte bli så varm som man kan tro enl utsago. Tyvärr tycker jag det är lite väl låga fribord på crossen också samt att badbryggan inte är jättebra.
Har inte kört husky än så det är något som ska till under semestern. Egenligen räcker r6 till för oss men avsaknad u-soffa gör att den tyvärr går bort. Hur tycker du att motorisering funkar på husky, är den lättdriven? R6 har ju 130 som max medans r7 går att ladda med 200.

/Jazze

Senast ändrad:
Crossen går ju grymt i sjö men som du säger är det kass med svart durk, dock ska den inte bli så varm som man kan tro enl utsago. Tyvärr tycker jag det är lite väl låga fribord på crossen också samt att badbryggan inte är jättebra.
Har inte kört husky än så det är något som ska till under semestern. Egenligen räcker r6 till för oss men avsaknad u-soffa gör att den tyvärr går bort. Hur tycker du att motorisering funkar på husky, är den lättdriven? R6 har ju 130 som max medans r7 går att ladda med 200.

/Jazze

Jag tycker att den känns lättdriven, den kommer snabbt upp i plan och man håller ungefär samma machfart med en eller fyra vuxna ombord. Jag har 130hk på min och tycker att den går jättefint mellan 24-29 knop. Det är den fart jag åker mest och då drar den ca 0,7-0,8 distansen. Det är inget fartvidunder och den hade nog utan problem klarat en 150hk.

Vi hade två vuxna och två 12 åringar i soffan bak utan att det blev trångt men en u soffa är att föredra om man vill åka fler och ha solbädd.

Delta är riktigt bra båtar, har själv vart sugen på en 33 open men de är på tok för dyra och så har vi tyvärr lite för dåligt väder och kort sommar för att motivera en öppen båt i den prisklassen.
Men riktigt bra och trevliga båtar, har för övrigt provkört 26:n som du nämnde och om ekonomin inte är ett problem så kommer du inte att ångra dig. Sedan var det de där med att svensk sommar och öppna båtar kanske inte är det optimala alla dagar men när det väl är bra väder så är det grymt!

Om man får drömma lite och strunta i vad den kostar både i inköp och drift så är en Delta 60 Open drömbåten. Men ganska säker på att det aldrig kommer bli aktuellt för mig med en.
prm-main_delta60open.jpg
Fin. Det verkar passa för den svenska sommaren. Den har ju tak.

Jag tycker att den känns lättdriven, den kommer snabbt upp i plan och man håller ungefär samma machfart med en eller fyra vuxna ombord. Jag har 130hk på min och tycker att den går jättefint mellan 24-29 knop. Det är den fart jag åker mest och då drar den ca 0,7-0,8 distansen. Det är inget fartvidunder och den hade nog utan problem klarat en 150hk.
Finnmaster är ju i övrigt välbyggda och sjövärdiga båta. Ska ta en tur till min åf i helgen å se vad som finns inne.:)

Härlig sommar för en familj som köpt hus vid sjön och skaffat båt :).
Är troligen fortfarande den största båtnovisen denna sidan Saharaöknen men det löser sig...
245FEF64-B8C7-430B-8BE3-7B6E0F8590FC.jpeg
Kul! Det går säkert bra, det verkar grymt!
Bra tips får båtåkandet kan vara att ta det i sin egen takt samt att förbereda varje tur så gott man kan innan. Om man i förväg har packat rätt, tittat på väderprognosen, gått igenom aktuella sjökort etc så blir det enklare och roligare på turen för alla. I alla fall så är det så för mig även om jag åkt båt i många år. Lycka till!

Tillbaka
Topp