Nu var det inte en av de tävlande som skvätte ner mig - det hade jag kunnat ta. Detta var en snubbe från Schlätta nånstans (visade det sig när han till slut stannade så att jag kunde få "prata" med honom, blöt som jag var). Detta var vid en rätt trång passage mellan Tången och Smörstacken typ och inte mitt i banan så att säga. Om man är ute och nöjeskör får man iaf lära sig att hålla så pass avstånd till folk runtomkring så att inte svallskvättet sköljer över båtar bredvid. Det är inte som att köra bil i stan där det gäller att trycka sig in och framför för att spara 0,1 sekunder per kilometer...Jag var en av personerna på skoter.
Det var för mycket sjö och framförallt för stökigt kölvatten runt båtarna för att vi skulle kunna genomföra det med vår lilla skuta.
Men jag håller med dig till 100% om vissa av skotrarna, det var dessutom en kille på skoter som stötte emot en Goldfish ribb i Hovennäset.
Inga personskador, men ändå...
Jag och tjejen hakade på till Lysekil där dom ställde upp på bredd och startade "tävlingen" och körde mot Malmön.
Åkte in till Malmön, men där var jag bra blöt och trött och lunginflammation på det.
Men riktigt roligt var det.