OK, jag har tänkt mig en lite större sak. Jag var in på Hjertmans i Karlstad och tittade i våras, tror det var den här jag fastnade för då:
Den skulle precis passa att fälla in i min instrumentpanel, om jag flyttar några instrument för motorn. Den sitter då rätt långt fram, i synnerhet när man sitter och kör, men det finns en liten panel med knappar som man kan sätta längre bak som tillval.Garmin GPSMAP 9" plotter, 923xsv utan givare
Garmin GPSMAP 923xsv, Exkl. givare har en kompakt konstruktion och snabbare processorkraft vilket gör att de integreras sömlöst i ditt Garmins marina ekosystem. Detta ekolod har också inbyggd Ultra High Definition, SideVü och ClearVü ingång och stöder 1 kW traditionellt CHIRP ekolod.www.kayakstore.se
Har inte bestämt mig än, men det är en bra kandidat eftersom den passar bra i storlek för min båt och verkar ha bra funktioner. Blev inget köp i våras eftersom jag insåg att jag inte hade tid med jobbet att göra om för monteringen av den. Ska göra ett nytt försök nästa år
Bytte i våras, det är en djungel. Ett tips kan vara att vissa, men inte alla, Raymarine plottrar är klara för att ta in smartcraft motor data utan en gateway. Smutt om man som jag har Mercruiser.