Andrahandsvärdet är med all säkerhet högre för Silvern!485 br har fått bra kritik iom att den är lite bredare och har högre fribord än föregångaren. Sen föreställer jag mig att andrahandsvärdet är bättre på den än på UMS:en.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Andrahandsvärdet är med all säkerhet högre för Silvern!485 br har fått bra kritik iom att den är lite bredare och har högre fribord än föregångaren. Sen föreställer jag mig att andrahandsvärdet är bättre på den än på UMS:en.
Andrahandsvärdet är med all säkerhet högre för Silvern!
Buster?Det här med båt är inge dumt alls!
Men när man är färsk skeppare får man ha marginaler när man ska lägga till (trots vänliga förslag om att gå in mellan andra båtar).
Men skam den som ger sig, man lär sig och vågar lägga till vid lokala sjökrogen!
Buster?
Vilken modell? Nöjd?
Buster säljer fortfarande originalmaterialet så det är bara att skrapa bort det gamla och limma på nytt.Buster Magnum version 1, alltså den som såldes 1994-2000.
Toppen nöjd men det är en nästan 20 år gammal båt så nån skönhetsfläck finns men inget som inte går att lösa. Det som stör mest är att förra (och första) ägaren valt att limma dit sittdynorna som börjat släppa med PL-400 eller liknande som ser förjävligt ut nu när mattan desintegrerat. Med andra ord precis vad vi ville ha, något robust med utrymme till förbättring.
Buster säljer fortfarande originalmaterialet så det är bara att skrapa bort det gamla och limma på nytt.
Riktigt fräna! Har du någon båt idag eller saknar du det inte alls?Sålde den här när jag blev lantis. Hade den i tio år och renoverade den rullande. Chris Craft 1929, "tre-brunnars", 22ft. 36 knop med 350. Lagom fart var 20-25. Konstigt nog saknar jag den inte. Var väl färdig.
I början hade den vit botten. Ett arv efter förra ägaren.
Fanns inga vita bottenfärger 1929 så någon säsong in blev det svart.
Före det var det en Plym-ritad racer från 1939
Och före det var det en Forslund (skarpa slag) från 1950
Riktigt fräna! Har du någon båt idag eller saknar du det inte alls?
Vad har du för båt egentligen?Möte i Kiel-kanalen i går kväll.
Men nu dricker vi frukost i Brunnsbüttel ;-)
Ute med polarens Selene yacht.Vad har du för båt egentligen?
Targa, Nordstar?
Va kul med en tur!Ute med polarens Selene yacht.
Sålde den här när jag blev lantis. Hade den i tio år och renoverade den rullande. Chris Craft 1929, "tre-brunnars", 22ft. 36 knop med 350. Lagom fart var 20-25. Konstigt nog saknar jag den inte. Var väl färdig.
I början hade den vit botten. Ett arv efter förra ägaren.
Fanns inga vita bottenfärger 1929 så någon säsong in blev det svart.
Före det var det en Plym-ritad racer från 1939
Och före det var det en Forslund (skarpa slag) från 1950
Det här med båt är inge dumt alls!
Men när man är färsk skeppare får man ha marginaler när man ska lägga till (trots vänliga förslag om att gå in mellan andra båtar).
Men skam den som ger sig, man lär sig och vågar lägga till vid lokala sjökrogen!
För oss oinvigda, vad rör det sig om för att bli en delIngen med hus på Knarrhomen som kan berätta om det är värt det?
Knarrholmen är ett nybyggnadsprojekt (sanning med modifikation, låg småstugor där tidigare som ligger kvar) i göteborgs södra skärgård. Husen är riktigt fina men insteg är ca 20kvm för 3 mille.För oss oinvigda, vad rör det sig om för att bli en del
Aha intressant, ja det var ju en hyfsad nivå med andra ordKnarrholmen är ett nybyggnadsprojekt (sanning med modifikation, låg småstugor där tidigare som ligger kvar) i göteborgs södra skärgård. Husen är riktigt fina men insteg är ca 20kvm för 3 mille.
Kul, meddela gärna din tankar då jag står inför samma process till nästa år eller så.Blev ett båtköp tillslut, vände om helt och landade i en HR 532CC. Ska blir kul, skall hinna med ett par turer innan den ställs undan för vintern.
Jag vägde in ganska många aspekter. Först och främst skulle jag ha en båt som jag kan hantera helt själv. Dvs sjösättning, upptagning osv. Vidare skulle jag få dra den med min nuvarande bil varför totalvikt max 1250 kg är ett faktum.Kul, meddela gärna din tankar då jag står inför samma process till nästa år eller så.