Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skulle behöva lite hjälp med att få tag på gamla Volvo Penta delar till en 270 sköld. Någon som sitter på en bra kanal?
Tack, redan spanat på den. Ringer dem imorgon!Verkar svårt med delar till äldre båtmotorer. Såg denna firma
https://drevdelar.se/skold-passande-aq-250-270-280-drev
”Då var säsongen över!
”
Är det en if? Ja säsongen är över, men själv fick jag inte tid för lyft förens den 22 oktober
En klassikeryes! Från -72.
På mitt varv finns det ingen tidsbokning. Där får man hoppas att ägaren har tid och lust samtidigt som själv har det....
Finns en bra grupp på Facebook också https://www.facebook.com/groups/volvopentamotorersverigeJag skulle behöva lite hjälp med att få tag på gamla Volvo Penta delar till en 270 sköld. Någon som sitter på en bra kanal?
Eller hur!Varken båt eller sommar då skärgården besöktes från land idag. Strålande dag på kusten.
Eller hur!
Här har jag åkt skridskor idag. Det är nåt speciellt med havsisen. Detta var premiär för mig på långfärdsskridskor - helt makalöst najs!
Västkusten, Smögen.det där såg ju galet nice ut. Var är det?
Jag har ute i två timmar och vandrade på Mälarens is idag. Helt underbart!Västkusten, Smögen.
Hur långt ut är det is?Västkusten, Smögen.
Jag vet faktiskt inte. Vi höll oss på insidan av Sandö (en lång halvö som stänger in en vik, om du vet var det är) och tog oss upp en bit norrut mot Sotekanalen. Vi är nybörjare och hade barn med på isen så vi höll oss där vi visste att det var safe. Jag har stor respekt för isar och vill inte dra nåt till sin gräns... Hur som helst så var det riktigt läckert och gav mersmak för långfärdsskridskor.Hur långt ut är det is?
Det visste jag inte. Berätta mer.Tänk på att havsis har en helt annan bärighet jämfört med is på sjöar. Var försiktiga!
Saltvatten och bräckt vatten bildar inte lika hård is som sötvatten. Det är också vanligt att strömmar i havet gör isen svagare underifrån.Det visste jag inte. Berätta mer.
Just det, salt/bräckt är så klart en faktor, liksom strömmarna. Tack! Viktigt att tänka på.Saltvatten och bräckt vatten bildar inte lika hård is som sötvatten. Det är också vanligt att strömmar i havet gör isen svagare underifrån.
Absolut inget proffs men skulle säga ju hårdare desto bättre. Du vill inte ploga fram på en böjd banan utan glida PÅ vattnet.Någon som har tips på en bra SUP? Kommer till minst 99% paddla på en lugn sjö.
Funderar på detta paket https://www.soderkajak.se/butik/sup-brador/seahawk-sup-126-uppblasbar-paketerbjudande
men finns inga recensioner.
Ska jag ha 10,8 eller 12,6? Är lång och väger runt 90kg. Stabilitet viktigt såklart men kul om det går fort.
Okej. Hur vet man hårdhet?Absolut inget proffs men skulle säga ju hårdare desto bättre. Du vill inte ploga fram på en böjd banan utan glida PÅ vattnet.
Grundregeln är väl längre = kursstabilare och smalare = högre fart.
Kollat in Red Paddle?