• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Praktisk och stabil att ta sig längst ut i skärgården med.

DD45B343-0C3B-40B0-B2F3-BED55D9F2B2A.jpeg

Jag skulle behöva lite hjälp med att få tag på gamla Volvo Penta delar till en 270 sköld. Någon som sitter på en bra kanal?

Tog upp båten och in i vinterförvaring i fredags kväll. Ville ta en tur i fredags men hade ingen soppa så fick avstå. Man vart ju inte mindre sugen på en tur i lördags med tanke på det riktigt fina vädret och att man höll på och jobbade hela dagen precis bredvid ett sund där båtarna åkte in och ut hela dagen...

Tog upp båten för lite mer än en månad sedan och bytte olja i växelhuset i söndags men kan ha klantat mig..
Såg inte att min medhjälpare satt dit den övre pluggen eller hörde inte att dom gjort det då det började rinna ut (alltså när det var fyllt så mycket som det ska vara). och pumpade på ett tag tills jag såg att det läckte ut från propelleraxelns packning och vad jag tror är axeln upp till motorn (rann ut ur ett skvallerhål/avrinningshål eller liknande).

Min fråga till er som vet - ska jag bara byta packboxarna utan att ens fundera eller ska jag testa att provtrycka och se om det är "tillräckligt tätt"?

Hur långt ut är det is?
Jag vet faktiskt inte. Vi höll oss på insidan av Sandö (en lång halvö som stänger in en vik, om du vet var det är) och tog oss upp en bit norrut mot Sotekanalen. Vi är nybörjare och hade barn med på isen så vi höll oss där vi visste att det var safe. Jag har stor respekt för isar och vill inte dra nåt till sin gräns... Hur som helst så var det riktigt läckert och gav mersmak för långfärdsskridskor.

Någon som har tips på en bra SUP? Kommer till minst 99% paddla på en lugn sjö.

Funderar på detta paket https://www.soderkajak.se/butik/sup-brador/seahawk-sup-126-uppblasbar-paketerbjudande
men finns inga recensioner.

Ska jag ha 10,8 eller 12,6? Är lång och väger runt 90kg. Stabilitet viktigt såklart men kul om det går fort.
Absolut inget proffs men skulle säga ju hårdare desto bättre. Du vill inte ploga fram på en böjd banan utan glida PÅ vattnet.
Grundregeln är väl längre = kursstabilare och smalare = högre fart.
Kollat in Red Paddle?

Absolut inget proffs men skulle säga ju hårdare desto bättre. Du vill inte ploga fram på en böjd banan utan glida PÅ vattnet.
Grundregeln är väl längre = kursstabilare och smalare = högre fart.
Kollat in Red Paddle?
Okej. Hur vet man hårdhet?

Tror det är för mycket pengar för i år. Egentligen rätt onödigt att jag ens köper en då det brukar stå en buss nedanför där jag bor (flyttat hit nyligen men åkt förut) men har presentkort där på stället jag länkade och kan vara skönt att åka när man vill.

Tillbaka
Topp