Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klart det alltid finns någon som tar sig an det, men räkna med att det kostar multum!Aaaaah så otaggad!!! Blästrade botten på min båt i höstas. Det betyder det är dags för spackling, slipning och epoxybehandling….
Någon som sitter på nån kontakt som tar sig an dessa jobb i Stockholm?
Vad sägs? En back öl och en låda vinKlart det alltid finns någon som tar sig an det, men räkna med att det kostar multum!
Aaaaah så otaggad!!! Blästrade botten på min båt i höstas. Det betyder det är dags för spackling, slipning och epoxybehandling….
Någon som sitter på nån kontakt som tar sig an dessa jobb i Stockholm?
Haha visst, vill du ha hjälp så kan jag komma förbi och hjälpa till... Kommer dock inte ta åt mig jobbet själv.Vad sägs? En back öl och en låda vin
Jo, förstår det.Körde ett regelrätt båthotell med inomhusförvaring, slipning & bottenmålning, tvätt och motorservice.
Fy sjutton vad det sved i plånboken men vetskapen om att nu bara behöva lyfta på luren och får den körklar när värmen kommit är oslagbar.
Kommer fortsätta med det där
Uppskattar detHaha visst, vill du ha hjälp så kan jag komma förbi och hjälpa till... Kommer dock inte ta åt mig jobbet själv.
Lite olika temperaturer för olika typer av epoxy.Jo, förstår det.
Jag gillar att mecka och vårrusta. Men när det är lite mer tidspress och övriga dimensioner som ska stämma, väder och vind, blir det snarare en pest. Har läst mig till att medeltemperaturen för epoxybehandligen ska ligga på minst 10 grader.
En del av livsstilen med båt
Hur trivs du med din båt efter några somrars användning? Visst är det en Grand G500 Golden Line?Grand Boats.
Det är en av snubbarna som drog igång Brig och som sedan startade eget.
Suveräna sjöegenskaper och bra planerade med solbäddar i fören utan att tumma på lösningar för stuvning.
Edit: Sedan väger den bara 420 kg så förbrukningen är obefintlig (men den tar ändå en fyrtaktare på 120 hk).
Yes.Hur trivs du med din båt efter några somrars användning? Visst är det en Grand G500 Golden Line?
Gillar rib-konceptet men är osäker på vad vi i familjen är ute efter egentligen förutom en enkel båt att kunna ta på dags/kvällsturer vid fint väder.
Vad synd, men grattis till nya båten.Deppigt på ett vis, dags för Gulan att gå i graven till förmån för en Buster xxl. Känns som att Gulan var det sista av punken man hade i sig. Nu blir det XC60 på alla fronter
Fyyy vad jag längtar. 8/5 åker min i vattnet.Imorgon är det premiär för säsongen!
Tvättad, vaxad, mastad och snabbare än någonsin!
Gjorde det för ett par veckor sedan!Tips till alla er som har Förarintyg eller Kustskepparen osv: Det går att beställa intyg för vattenskoter på transportstyrelsen!
https://vattenskoter.transportstyrelsen.se/Home/Index/home
Om man har intyg från en kurs först väl?Tips till alla er som har Förarintyg eller Kustskepparen osv: Det går att beställa intyg för vattenskoter på transportstyrelsen!
Exakt samma här!Gjorde det för ett par veckor sedan!
Har ingen vattenskoter eller intresse av att köra en heller men det var ju lika bra att passa på.
Om du har förarintyg eller kustskeppare så har du det som krävs. Du behöver inget mer än så för att få vattenskoterintyg på köpet så att säga.Om man har intyg från en kurs först väl?
det har jag men den tog jag för 20 år sen kanske. Hur ska jag bevisa det? Noll aning om var det papperet ligger….Om du har förarintyg eller kustskeppare så har du det som krävs. Du behöver inget mer än så för att få vattenskoterintyg på köpet så att säga.
Då kan det bli svårt. Jag hittade min blå bok med intyg (samma storlek och form som ett pass) i en låda som tur var. Läs länken - kanske det finns en väg runt det hela?det har jag men den tog jag för 20 år sen kanske. Hur ska jag bevisa det? Noll aning om var det papperet ligger….
Är det inte så att dessa tillstånd bara är giltiga ett år?Då kan det bli svårt. Jag hittade min blå bok med intyg (samma storlek och form som ett pass) i en låda som tur var. Läs länken - kanske det finns en väg runt det hela?