• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Båt sommar och skärgård

Alarik

Audemars
2-Faktor
702600F1-783E-43A9-9385-4780F8833E63.jpeg

D1F42D71-285B-4EBC-BDF8-80C7D14E1813.jpeg
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Magiskt idag!
Rundas just nu av med en snabb tur in i stan och en pizza innan det blir dags att tuffa hemåt.
94D7EF06-70DE-4EE2-AA8E-66BAA13EF0DA.jpeg
Den där kyrkan i mitten,
Jobbade i området när den placerades där. Under pompa och ståt invers den och det meddelades att tiden och naturen skulle få bryta ner den.

Första vintern kom och tornet vek sig i en storm.
Helt plötsligt had naturen jobbat lite snabbare än tänkt och raskt kom ett ombyggnadsteam som byggde ett nytt torn och förstärkt konstruktion
😄
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Den där kyrkan i mitten,
Jobbade i området när den placerades där. Under pompa och ståt invers den och det meddelades att tiden och naturen skulle få bryta ner den.

Första vintern kom och tornet vek sig i en storm.
Helt plötsligt had naturen jobbat lite snabbare än tänkt och raskt kom ett ombyggnadsteam som byggde ett nytt torn och förstärkt konstruktion
😄
😁
 

Eroll

Cartier
Slet sönder storseglet under en gipp när jag soloseglade igår. Blev några hektiska minuter själv i båten när det gick från att surfa i 6 knop till att det brakade loss.
Det finns billigare sätt att reva storen! 😁
Lyckades dessutom gå på grund när jag dumt nog försökte ta en genväg mellan 2 gröna pinnar i en farled.. lyckligtvis hade jag sådan fart och vågor i ryggen att jag gled över.
Hade ca. 5 timmar bra, problemfri segling innan det strulade så jag är nöjd ändå. Blir inte lätt att hitta en segelmakare närmsta veckorna misstänker jag.
7C439F2F-A1A2-4D3A-B546-4ADBAE4AF921.jpeg
B7DBB6F5-3F93-4780-83BF-0AF27141212B.jpeg
 

Edin

Panerai
Helt med dig. Varför ska man åka båt när det är kallt för?
Eller behöva åka ut till landet för att kolla om motorn är snodd, båten slitit sig, länspumpen larmat eller stå och ta upp båten i torrdräkt när det är svinkallt.

Var kusligt nära på att köpa en ny Anytec i höstas men insåg att det skulle vara idioti i mitt fall de närmsta åren med husrenovering på hemmafronten de närmsta åren. Kör vidare med ”gamla Bettan” några år till så jag kan prova på att ha båten hemma med när jag väl får båtplats fem minuter hemifrån.
 
Topp