Rolfen
Silver
Då pressar du alltså i glaset i boetten? Det gör inte jag utan jag pressar enbart på själva glaset så det minskar i diameter (gäller naturligtvis enbart glas utan armering). Med din metod måste man ju nästan ha sönder glaset för att få dit det, prova mitt sätt så får du se hur lätt det är. Jag provar att förklara igen (svårt som f*n att förklara i text, får större förståelse för usla manualer efter detta).Jag förstod aldrig vad den konvexa pucken gör, själv kör jag på liknande sätt som dig men med en platt puck istället för din konvexa. Sedan tom boett med glaset nedåt och och boetten med boettlocket monterat uppåt mot den platta pucken.
Jag lägger glaset på den vita skålade pucken (här väljer man en puck som är aningen mindre än glaset) med insidan upp och trär upp boetten (naturligtvis utan lock) (med baksidan upp) över den svarta pucken (som skall vara mindre än den vita, så liten att den går i den vita med råge) och håller boetten där, pressar lite (och håller press) och släpper ned boetten över glaset. Sedan släpper jag pressen och glaset sitter där. Fungerar som sagt bara på glas utan armering tex Sternkreuz N och HW