Woland
Basic
Du är helt klart på rätt spår med en fåtölj och go dricka Fast låter ju förvisso schysst att kunna lyssna på jobbet också! Det använder jag själv gamla iPods till.
Ja Ultra'n är riktigt trevlig. Men egentligen nästan overkill även för min del, men gillar att den har både usb in och ut (dock bara en usb-port så man får ha en usb-hub, men funkar med vilken som helst) och skärmen.
Enig angående CD! Det är något speciellt med att faktiskt äga sin musik osv, samt att ofta tyckeratt det faktiskt nästan låter minst lika bra eller bättre än streaming.
Om din CD-spelare har coax utgång så är det ju lugnt, finns på de allra flesta dacar. Men dubbelkolla innan du eventuellt slår till på något.
Gött att det bara var småfix med lurarna, då är du ju en bra bit på rätt väg redan!
Lycka till
Rätt! Det finns inget starkt alternativ till att äga sin musik.
Ingen vet hur länge diverse strömmningstjänster finns kvar. Livstidsabonnemang?? Ja men det är inte din livstid du betalar för. Det är strömmningstjänsten livstid som avses.
Finns Roon, Tidal, Qubus och alla de andra kvar om 1 år, 2 år eller 5 år. Det vet vi inte.
Mitt fonogrambibliotek finns kvar.
Dessutom sänder många, (bl annat det så populära Spotify), snålkodad förlustkomprimerad musik. Att förlita sig på dessa tjänster kan närsomhelst slå tillbaka.
Jag strömmar själv, men bara ett tiotal okomprimerade radiokanaler som sänder förlustfria dataströmmar.
Samt SR2 och BBC3 som undantag.
Jag började köpa musik i slutet på 60-talet. Då var det LP man köpte. Jag ägde rullbandspelare som användes flitigt både för inspelningar från radio, vänners LP samt liveinspelningar vid olika tillfällen.
Längre fram, under en övergångsperiod, blev det både LP och CD samt egna liveinspelningar analogt och så småningom digitalt.
Därefter blev det CD/SACD/DVD-A som inköptes.
Samt gjordes en och annan piratinspelning.
Allt detta har jag kvar idag och kan lyssna på oavsett tillgång till internet.
Dessutom gillar jag inte när en strömmningstjänst bestämmer vilka versioner/mastrar jag ska lyssna på. Detta framgår i princip aldrig med tydlighet. Och här är skillnaden i ljudkvalitet inte obetydlig.
Och sist, men inte minst, de ger artisterna alldeles för dålig ersättning.