PerS
Basic
Så inga grejer från USA heller.Personligen har jag dock svårt för att handla av en gangsterdiktatur som totalt skiter i mänskliga rättigheter, samt stödjer ryssarnas aggresioner mot Ukraina och västeuropa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så inga grejer från USA heller.Personligen har jag dock svårt för att handla av en gangsterdiktatur som totalt skiter i mänskliga rättigheter, samt stödjer ryssarnas aggresioner mot Ukraina och västeuropa.
Så inga grejer från USA heller.
Googlar
Jag tar tillbaka - ChatGPT hade inte kollBehöver nog nya rör, vad är det jag ska leta efter? Ska sitta i en Sheng Ya SP-333, är samma som någon Vincent har jag för mig. Googlar på nummer på rören men blir inte klok. Vill bara köpa några billiga rör och se om den fungerar.
Lilla: 6NI 88.4 J
Stora: 81 7 6N6
![]()
![]()
Har den 4 eller 6 rör?Behöver nog nya rör, vad är det jag ska leta efter? Ska sitta i en Sheng Ya SP-333, är samma som någon Vincent har jag för mig. Googlar på nummer på rören men blir inte klok. Vill bara köpa några billiga rör och se om den fungerar.
![]()
![]()
Hybrid, är två av varje.Har den 4 eller 6 rör?
Svårt att hitta info på nätet - det är 100% rör och ingen hybrid?
Någon som har erfarenhet av ett bra ställe i Göteborgstrakten som renoverar förstärkare?
Har en gammal Marantz 2245 som nog kommer behöva lite TLC när den grävs fram i flytten till våren.
Lägger in en bild från nätet för det är trevligt
![]()
Behöver nog nya rör, vad är det jag ska leta efter? Ska sitta i en Sheng Ya SP-333, är samma som någon Vincent har jag för mig. Googlar på nummer på rören men blir inte klok. Vill bara köpa några billiga rör och se om den fungerar.
![]()
![]()
Hybrid, är två av varje.![]()
Kan rekommendera gruppen "rör hifi-forum" om du använder FB. Finns en del privatpersoner som säljer rör till vettiga priser därHybrid, är två av varje.![]()
Någon som har erfarenhet av ett bra ställe i Göteborgstrakten som renoverar förstärkare?
Har en gammal Marantz 2245 som nog kommer behöva lite TLC när den grävs fram i flytten till våren.
![]()
Det där är trevliga gamla burkar. Du kan ju alltid testköra den innan du bestämmer dig för reparation. En försiktig sanering från damm på insidan och sen går du loss på alla potentiometrar och switchar du kan hitta med nån bra variant av DeOxit. Var dock försiktig med strömbrytaren. Det är inte alltid de gillar spray. Låt torka rejält innan du kopplar in den igen.Någon som har erfarenhet av ett bra ställe i Göteborgstrakten som renoverar förstärkare?
![]()
Tusen tack för mycket bra tips!Det där är trevliga gamla burkar. Du kan ju alltid testköra den innan du bestämmer dig för reparation. En försiktig sanering från damm på insidan och sen går du loss på alla potentiometrar och switchar du kan hitta med nån bra variant av DeOxit. Var dock försiktig med strömbrytaren. Det är inte alltid de gillar spray. Låt torka rejält innan du kopplar in den igen.
Detta är min favorit; https://andreassonmusik.se/caig-laboratories-deoxit-d5-spray
Behöver du nya lampor kan du beställa här; https://hifibelysning.se/lampor-marantz/
Gött! Gillar genren även om det var år sedan jag lyssnade. Påminner lite om chillstep ocksåDenna. Inte speciellt hifi så men ruggigt skön bas. Om ni inte hört. Dra på sån volym ni vanligtvis brukar köra som max och invänta en mycket fyllig basgång.
![]()
Återkom om ni faktiskt testar![]()
Kul att du testade!Gött! Gillar genren även om det var år sedan jag lyssnade. Påminner lite om chillstep också
Vad menar du när du säger att det inte är speciellt hifi?Kul att du testade!
Denna är inte heller speciellt hifi men har ändå nånting. Becky and the birds - To trust you
Jag är lite tvek till slutet men den har lite fräna detaljer. Vad tycker du?
Ofta är de ju bara låtar som enligt listor bestämts enligt mätningar ha hög dynamik osv som är "värdiga".Vad menar du när du säger att det inte är speciellt hifi?
Väldigt bra pris, kör ett som slutsteg till basarna.Relativ bra pris på Fosi Audio ZA3 från spanska Amazon. Beställde en själv till datorn, betalade 136 EUR in 48v
EDIT: verkar som att "flash sale" är slut
Ofta är de ju bara låtar som enligt listor bestämts enligt mätningar ha hög dynamik osv som är "värdiga".
För egen del kan jag gilla vissa av dessa men främst måste jag ju faktiskt gilla låten. Jag älskar In Flames till exempel men de är ju låtar man egentligen behöver en "fin" anläggning för att njuta av det. Gillar främst albumen Clayman, Reroute to remain, Soundtrack to your escape och Come Clarity.
Jag gillar när jag via Tidals daily discovery upptäcker en låt som jag både gillar och har någonting utöver det vanliga.
De fränaste är ju när någon radiodänga kommer till liv i en vettig anläggning.
Ett till tips på just ovanstående är Addison Rae - Diet pepsi. Kör den! Många har hört låten på radio men inte faktiskt upplevt den
Här fanns några nya låtar jag inte hört tidigare som var helt ok, men som du säger tyvärr är favoritmusiken ganska dåligt inspelad väldigt ofta och så kul är det inte att lyssna på dålig musik som låter bra.
![]()
The 46 Best Songs to Test Your Speakers With, Across Every Frequency Range
Are your speakers up for the challenge?www.headphonesty.com
Ska lyssna vid tillfälleHär fanns några nya låtar jag inte hört tidigare som var helt ok, men som du säger tyvärr är favoritmusiken ganska dåligt inspelad väldigt ofta och så kul är det inte att lyssna på dålig musik som låter bra.
![]()
Tycker man är lite fel ute om man bedömer anläggningen utifrån det här. Största skälet till att punga ut med större pengar är väl ändå att "dålig" musik blir bra? Att man begriper musik man inte begripit innan, breddar sin musikaliska smak eller får fler bra plattor. Inget fel med bättre ljud, tvärtom! Men bättre musikåtergivning är ju det som i längden tillfredsställer mer. Det här går inte alltid hand i hand och det är lätt att bli förförd av "fint" ljud. Sånt här är tydligt om man inser att musik live är bäst, att gå på konsert alltså. Även om ljudet där inte är bra.Här fanns några nya låtar jag inte hört tidigare som var helt ok, men som du säger tyvärr är favoritmusiken ganska dåligt inspelad väldigt ofta och så kul är det inte att lyssna på dålig musik som låter bra.
![]()
Var mer ett tips på musik som kan vara välljudande, bra inspelad.Tycker man är lite fel ute om man bedömer anläggningen utifrån det här. Största skälet till att punga ut med större pengar är väl ändå att "dålig" musik blir bra? Att man begriper musik man inte begripit innan, breddar sin musikaliska smak eller får fler bra plattor. Inget fel med bättre ljud, tvärtom! Men bättre musikåtergivning är ju det som i längden tillfredsställer mer. Det här går inte alltid hand i hand och det är lätt att bli förförd av "fint" ljud. Sånt här är tydligt om man inser att musik live är bäst, att gå på konsert alltså. Även om ljudet där inte är bra.
Jovisst. Skall tillägga att det var mer en generell kommentar så inget angrepp mot dig. Borde kanske inte ha citerat helt enkelt.Var mer ett tips på musik som kan vara välljudande, bra inspelad.