En bild. Stativ ska dit sen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi kör med 4 paradigm-högtalare som är placerade enligt bilden. Lite svårt att sätta upp "vanliga" högtalare om det inte redan är fördraget för det (samma gäller iofs vad gäller aktiva högtalare, då det istället behövs strömförsörjning)Behaglig bakgrundsmusik. vårt aktiva lyssnande innebär att höja 2-3 låtar och sedan sänka igen så det inte tar över
127 db är ganska crazy hahaJag fick aldrig PBn att funka. Sen köpte jag 2st PC istället tillsammans med SVS egna rumskalibrering.
Då fick jag ordning på balansen i rummet. Spridningen från PC jämfört med PB är enligt mig bättre också. Sen är PBn gigantisk som du ser på bilderna...
Har mätt upp 127db som mest (har jag för mig det var) så det mullrar rätt bra
Jag kör elektrostater på fronten och 4st dipoler bak.
Supersnygg TV-bänk!En bild. Stativ ska dit sen.
Tack, det är IKEA.Supersnygg TV-bänk!
Tack för info, stativen var ju riktigt fiffiga!Tack! Jag köpte ett paket med stativ och lite annat av den lokale handlaren (Hi-fi Punkten) och fick "paketpris". Lösa kostar de knappt 13.000. Men konkurrensen är dålig så prutning rekommenderas
Lyssnade oå Sonos 5or ,(två i "stereo mode") och tycker inte alls det lät bra, långt ifrån.Vi kör med 4 paradigm-högtalare som är placerade enligt bilden. Lite svårt att sätta upp "vanliga" högtalare om det inte redan är fördraget för det (samma gäller iofs vad gäller aktiva högtalare, då det istället behövs strömförsörjning)
Blir helt ok spridning på ljudet om det är ämnat för bakgrundsljud! Driver dem med en Heos AMP. Jag är helt säker på att fyra st Sonos 1r, Heos 1r räcker gott och väl för det ändamålet du beskriver, likaså två Heos 7 eller Sonos 5.
Försök hitta begagnat, finns väldigt mycket bra hifi där ute som inte är sprillans, sen är fördelen också att dom är inspelade, slipper du detLyssnade oå Sonos 5or ,(två i "stereo mode") och tycker inte alls det lät bra, långt ifrån.
Zensor 5orna spelade skiten ur dem.
Lyssnade oå Sonos 5or ,(två i "stereo mode") och tycker inte alls det lät bra, långt ifrån.
Zensor 5orna spelade skiten ur dem.
Tjena
Antar att det är Dali Zensor 5 du refererar till?
Det är nästan givet att i princip (inte riktigt) att alla golvare kommer låta bättre än Sonos-femmor.
Dock för det du beskriver så låter ett par golvare inte helt optimalt om rummet är rektangulärt så att säga. Högtalarna kommer vara 10-13m ifrån ena änden av rummet till den andra?
Skall du bara till bakgrundsmusik, eller vill du ha en vanlig uppställning där du sitter i en soffa/fåtölj framför högtalarna? ha dem till film med ? Mao kommer vara uppställda kring en tv? Eller är det bara för bakgrundsmusik
vart köpte du dina q acoustics 3020?127 db är ganska crazy haha
Jag önskar jag hade ett dedikerat biorum ..
Amazon UKvart köpte du dina q acoustics 3020?
Tack, dom verkar trevliga.Amazon UK
Fick tag på mina billiga där igenom. Men de har höjt priset en aning ser jag nu.Tack, dom verkar trevliga.
Sugen på ett par , alt Mission LX-2
Tack ska kollaFick tag på mina billiga där igenom. Men de har höjt priset en aning ser jag nu.
Ljudet var riktigt bra med tanke på storlek och pris. Tycker basen var relativt fyllig, de Hz som ges i specen bör upplevas live. Återgivningen var fylligare än vad siffrorna säger i alla fall, med den placering och rum som de stod i hos oss.
Kolla även in Wharfedale Diamond 220
Otroligt!Köpte denna idag. Siba la ner så prutade ner den till 1677 kr. Måste anses vara en bra deal!
Helt otroligt, grattis till en lyckad shoppingdag!
Ja det beror väl på vad du tänkte stoppa på den för frontare. Men HK har väl historiskt klarat av att driva ganska våldsamma högtalare så misstänker att du ska klara dig bra med den där! Däremot kanske du skulle fundera på att köpa en stereoförstärkare om du bara ska ha två frontarVisst borde receivern jag köpte palla med två frontare?
Ja det beror väl på vad du tänkte stoppa på den för frontare. Men HK har väl historiskt klarat av att driva ganska våldsamma högtalare så misstänker att du ska klara dig bra med den där! Däremot kanske du skulle fundera på att köpa en stereoförstärkare om du bara ska ha två frontar
Finns det nog, men enklast och bäst är nog att skaffa en mobil DAC i kombination med lite extra kräm. Vissa varianter från t ex Fiio kan kopplas ihop med iPhone och ge betydligt mer liv i lurarna.Bärbara spelare...
För en tid sedan tyckte jag att både iriver och iaudio/cowon gav ett märkbart bättre ljud än iphone/ipod. Och svalde fler format (inkl FLAC). Iriver var väl det ngt varmare och mjukare alternativet medan iaudio/cowon var mer exakt i sin ljudåtergivning.
Är det fortfarande så? Finns det bättre bärbara spelare?