• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

Tänkte jag skulle försöka byta ut subben hemma till något med lite mer tryck.
Har hittat en Paradigm PS-1200, några tankar kring denna?
Ungefär vad är en lämplig prisbild?
Tack för svar

Tack! Jag köpte ett paket med stativ och lite annat av den lokale handlaren (Hi-fi Punkten) och fick "paketpris". Lösa kostar de knappt 13.000. Men konkurrensen är dålig så prutning rekommenderas :D
Har lyssnat en del på Pernilla Andersson med Gävle Symfoniorkester som du skrev om. Vilken kanonskiva, gillar speciellt låten med Svante Thuresson, vintern blev för lång.

Min bättre hälft gillar det inte alls och tycker jag är gubbe vid 32 års ålder. Men jag gillar det verkligen.

Hej,

Funderar på att slänga ut min bef utrustning i mitt TV-rum. Dels för att stärkaren pajjar dels för att få bort alla stora högtalare som även min fru tycker är skrymmande...

Rummet är kvadratiskt men ganska litet och en audiofil-vän till mig sa att det eg är för litet för att kunna få ut effekten av ett 5.1 system
Idag har jag 46" Sony TV, B&W frontar, B&W center och B&W sub samt billigare bakre surround högtalare och en enklare surround receiver.

Funderar på en B&O soundbar Panorama 2.

Nån som testat?

Nån som kan ge nåt vettigt råd?
Inget emot om det kostar en slant men vill samtidigt inte överspendera då vi inte använder dagligen utan mest helger.

@JLC Är det till film eller musik du tänkt att använda den? Ska du lyssna mycket på musik så kolla då på aktiva stativhögtalare, då jag personligen inte tycker att en soundbar ger det där holografiska ljudet man får av två högtalare. Men testa själv först i butik. Till tv och film så funkar de fint dock. Kolla även på Denon heos homecinema, Naim Muso eller Yamahas soundbar, har inte hört B&W Panorama.

Aktiva högtalare så kolla upp Dynaudio Xeo 4 och System Audio Saxo 5 Active.

@JLC Är det till film eller musik du tänkt att använda den? Ska du lyssna mycket på musik så kolla då på aktiva stativhögtalare, då jag personligen inte tycker att en soundbar ger det där holografiska ljudet man får av två högtalare. Men testa själv först i butik. Till tv och film så funkar de fint dock. Kolla även på Denon heos homecinema, Naim Muso eller Yamahas soundbar, har inte hört B&W Panorama.

Aktiva högtalare så kolla upp Dynaudio Xeo 4 och System Audio Saxo 5 Active.
tack för intel.
Jag ska ha soundbar i tvrummet till 99% endast för film/serier på tv/netflix som jag kör via min ps4 kopplad till tv.n.
Musik kör jag i andra delar av huset via Sonos-system via spotify i mobilen.

tack för intel.
Jag ska ha soundbar i tvrummet till 99% endast för film/serier på tv/netflix som jag kör via min ps4 kopplad till tv.n.
Musik kör jag i andra delar av huset via Sonos-system via spotify i mobilen.
Då borde en soundbar funka bra tycker jag!
Jag är inget stort fan av dom i allmänhet då jag har en kärlek för separata högtalare, men det är en smidig och bra kompromiss!

• Like
Reactions: JLC
Bytte ut mina B&W mot ett par Dali Zensor 1. Dom funkar mycket bättre i rummet.

20170319_135318.jpg
Dali gör trevliga saker för rimlig peng! Bytte nyss ut mina Zensor 7 mot ett par Opticon 2 kompakthögtalare. Spelar riktigt bra

Tack för svar
Det var en grym sub när jag jobbade på Hifi Klubben för 10-15 år sen. Har väl hänt lite sen dess.... :)
Men för 1000-15000kr är det säkert bra!

Tack för svar
Har en av B&W bättre (dyrare) sub-basar för surround system som jag ska göra mig av med ifall du är intresserad. fronten lös men felfri och lite spelad i övrigt. ljus ek.

Är det en HTM61 center i färgen brun eller sub ASW 610 XP så är jag ev intresserad.

Fått så många förfrågningar så skriver ut och publicerar bilder på beteckningar här:
Frontar= DM601 ljus ek
Center= CC6 S2 svart
Sub= ASW600 ljus ek

Bilagor

• IMG_4846.JPG
    IMG_4846.JPG
    114.8 KB · Visningar: 71
  • IMG_4847.JPG
    IMG_4847.JPG
    168.8 KB · Visningar: 70
  • IMG_4848.JPG
    IMG_4848.JPG
    131 KB · Visningar: 70
  • IMG_4849.JPG
    IMG_4849.JPG
    89.4 KB · Visningar: 68
  • IMG_4850.JPG
    IMG_4850.JPG
    44.9 KB · Visningar: 70
  • IMG_4851.JPG
    IMG_4851.JPG
    99.5 KB · Visningar: 71
Även om det inte är Hifi så känns det aom rätt tråd. Jag är sugen på en Projektor, några konrekta tips helst ingen dyr då den inte kommer köras så mycket.

Någon som har koll på surround limpor och om det är något att ha?
Beror på vad du förväntar dig. Vill du ha ett godkänt (och kompakt) ljud för att kolla på På Spåret från din superplatta TV med kasst ljud kan det kanske duga.
Vill du ha bästa möjliga ljud för de pengar du investerar, och även kunna använda det till musik utan att lida av att allt ljud kommer från en simulerad stereokälla, ja då finns det bättre alternativ.

Beror på vad du förväntar dig. Vill du ha ett godkänt (och kompakt) ljud för att kolla på På Spåret från din superplatta TV med kasst ljud kan det kanske duga.
Vill du ha bästa möjliga ljud för de pengar du investerar, och även kunna använda det till musik utan att lida av att allt ljud kommer från en simulerad stereokälla, ja då finns det bättre alternativ.
Nej musik vet jag att det inte går med en limpa. Bästa jag testat då är Naim Mu-so men går inte att komma ifrån att det inte finns stereo.
Tänkte om det fanns någon limpa som kunde simulera center och frontar som även har surroundare, det vore det ultimata.

Senast ändrad:
Köpte nyss ett par Q2020i samt en Argon 840.

Tänkte driva dom via datorn och således ha dom som datorhögtalare, vad för förstärkare rekommenderar ni?

Tillbaka
Topp