Jag har lite strul med en XTZ A100D3 som jag köpte (begagnad) 2012. Vänsterkanalen dör om jag inte skruvar upp volymen kraftigt, vilket inte hade varit ett större problem om det inte vore för att jag bor i en lägenhet
Är lite sugen på att byta helt... 23kg koloss på TV-bänken är inte direkt uppskattat av sambon, även om hon börjat uppskatta bättre ljud än datorhögtalarna. I vardagsrummet står A100:an, XTZ 99.26 MKII, bluetoothdongel och en Pro-Ject debut carbon esprit dc. Sen en liten optisk rackare från TVn.
Behöver något litet som gärna går in i TV-bänken. Kollat på NuPrime IDA-8 alt. DAC-9/STA9. Sen har ju XTZ ett nytt ICE-steg och mest troligt ett försteg i pipeline. Har ni några tips och erfarenheter? Har också fått ett galet sug efter att köpa en billig NuForce DDA120 bara för att ha något till vidare... Den hade jag kunnat ställa in i gäst/arbetsrummet sen där det står ett par Q Acoustics 3010 (tror jag) med en trött gammal förstärkare idag. Här spelas uteslutande musik från Spotify via telefoner eller datorer, bara för att ha lite sällskap i rummet när man jobbar eller om gäster vill lyssna på något. Detta förutsatt att jag senare köper något vettigare i vardagsrummet då
Att uppgradera från NuForce DDA120 på sikt är nog en nödvändighet då 50W/kanal känns i klenaste laget. Nytt RIAA kommer det bli om inte något mycket bra alternativ dyker upp som har inbyggt.
Så för att sammanfatta: Tankar kring NuPrime IDA-8 alt. DAC9/STA9? Tankar kring vad XTZ har rullat ut och kommer rulla ut? Tankar kring NuForce DDA120 under tiden för att se vad som kommer? Har ni helt andra förslag? Klass D kommer det nog behöva vara för att bli litet nog, gärna lite kraft så att jag inte blir ledsen när jag skruvar upp eller skaffar större boende.
All hjälp vore otroligt uppskattat! Ge mig allt ni har, tankar, förslag och allmänna erfarenheter!