• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag bytte från 2 kanaligt till 2.1 mest för att jag vill kumna vrida upp talet i centern till max. Tycker alltid talet är för lågt i förhållande till effekter. Speciellt med barn som sover så man inte kan maxa. Men ändå vill ha bra ljud.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag bytte från 2 kanaligt till 2.1 mest för att jag vill kumna vrida upp talet i centern till max. Tycker alltid talet är för lågt i förhållande till effekter. Speciellt med barn som sover så man inte kan maxa. Men ändå vill ha bra ljud.
Smart där och jag håller med dig.

Har 5.1 egentligen men allt mitt står i förråd förutom bakhögtalarna. De använder jag som frontar just nu :rolleyes:
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Snygg kombo @komri :)

DSC_0229.jpeg
Vi är fler @komri :) (12-or, har ingen Aerospace dock)
A0B87B3A-256D-4B7D-95ED-C146325FEFEA.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Två klassiker på samma bild
Ja men visst :) fast klockan bara en 2,5 år. LP12-verket runt 6 år (mitt andra), nyare bättre innerchassi (benämt Kore). Ekos2-arm från tidiga 90-talet och Linn Klyde MC. För dom mindre invigda så ser dom alla rätt lika ut men @komri ’s är i en annan division, allra bästa arm, innerchassi och puppa.
 

zeke_varg

Omega
Tjena,

Frugan mumlar om bättre möjligheter till musik i köket. Vi har en äldre harman kardon som vi behöver plugga in mobilen varje gång. Blåtand är väl obvious men det kanske finns nån wi-fi-lösning där man inte behöver mobil? El ska man ha en mobil extra som musikväljare?

Hur gör ni? Pris för lösning <3000kr? Hur långt kommer man med den plånboken?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tjena,

Frugan mumlar om bättre möjligheter till musik i köket. Vi har en äldre harman kardon som vi behöver plugga in mobilen varje gång. Blåtand är väl obvious men det kanske finns nån wi-fi-lösning där man inte behöver mobil? El ska man ha en mobil extra som musikväljare?

Hur gör ni? Pris för lösning <3000kr? Hur långt kommer man med den plånboken?
Kolla på JBL charge 3. Visserligen bluetooth så kräver en mobil men det är bra ljud för lite pengar.
 

corbendallasx

Friends of KS
Tjena,

Frugan mumlar om bättre möjligheter till musik i köket. Vi har en äldre harman kardon som vi behöver plugga in mobilen varje gång. Blåtand är väl obvious men det kanske finns nån wi-fi-lösning där man inte behöver mobil? El ska man ha en mobil extra som musikväljare?

Hur gör ni? Pris för lösning <3000kr? Hur långt kommer man med den plånboken?
Titta på Audio Pro. T- eller C-serien. Finns i lite olika storlekar och har fått väldigt bra kritik i stort sett alla modeller.
Inte lika bärbar eller vattentålig som JBL Charge 3, men låter med största sannolikhet betydligt bättre.

Ser att priserna gått upp igen. Elgiganten sålde ut ett flertal modeller för några månader sen till väldigt reducerat pris. Synd.
 

Bjoerling

Cartier
Kolla på JBL charge 3. Visserligen bluetooth så kräver en mobil men det är bra ljud för lite pengar.
Audio Pro-modellerna i inlägget ovan är finfina och låter bra. I synnerhet C5 och C10 som har Wifi och 4st snabbval för radiokanal eller Spotifylista direkt på högtalaren.
Annars tycker jag att Sonos One är schysst. Bra system om man vill utöka med fler högtalare i framtiden, enkel app för att styra det men även Spotify connect-stöd om man vill hålla det enkelt.

Edit: felciterat, jaja... :oldman:
 

zeke_varg

Omega
C5 o c10 såg riktigt intressanta ut. Smida och enkla lösningar. Perfekt med Spotify. Med ok ljud. Frågan är om jag kan försvara c10köpet jämfört med 1000spänn billigare lösning..
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det ser ut som en lite äldre modell, vad gömmer sig under locket tro? Älskar dom där räfflade plintarna.
Rökfärgad lock fanns väl några år in på 80-talet? Min förra var från -88 och hade denna klassiska räfflade plint (Afromosia) men samma lock som idag. Nu har jag slät körsbär :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Här min line-up!
En klassisk Bang Olufsen Beogram 3000 med Beomaster 3000. Ett stort plus är fjärrkontrollen som är guld värd! Helautomatiskt spelare vilket gör att man kan sätta på en skiva direkt från soffan :D
Sen ett par nyare Beolab 8000 :)

Spelar bra, men framförallt är det sjukt snygga grejer! ;)
93DE23F6-8CA1-4484-A0B5-851124D17DBC.jpeg
23C4817B-CEBA-41B1-9689-0D9B71891704.jpeg
384FBE36-E8EE-4A36-8408-69235735F8D3.jpeg
3CD85982-AB4A-4FF9-8D36-D22D544432D5.jpeg
 

TheSnake

Omega
2-Faktor
Tjena,

Frugan mumlar om bättre möjligheter till musik i köket. Vi har en äldre harman kardon som vi behöver plugga in mobilen varje gång. Blåtand är väl obvious men det kanske finns nån wi-fi-lösning där man inte behöver mobil? El ska man ha en mobil extra som musikväljare?

Hur gör ni? Pris för lösning <3000kr? Hur långt kommer man med den plånboken?

Om ljudet är ok i grejerna du har, så köp en Chromecast Audio och plugga in på baksidan. Kör en liknande setup hemma med en B&W Zeppelin som jag är mycket nöjd med! Garanterat billigaste lösningen, 300 pix!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Rökfärgad lock fanns väl några år in på 80-talet? Min förra var från -88 och hade denna klassiska räfflade plint (Afromosia) men samma lock som idag. Nu har jag slät körsbär :)
Min är en äldre spelare i grunden , dock med cirkus o trampolin o extern nätdel - så det är väl bara trä o lock kvar
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Min är en äldre spelare i grunden , dock med cirkus o trampolin o extern nätdel - så det är väl bara trä o lock kvar
Ja, lite mer är det nog. Cirkus är byte av lager och innertallrik vill jag minnas. Innechassi och tonarmsplattan som är skruvad i det består ju, även den blanka topplattan. Det fina med LP12 är att precis ALLA delar kan bytas till nya men är det en helt original 80-tal så blir det billigare att köpa en annan, nyare eller ny.
 
Senast ändrad:

komri

Omega
13DC83F1-8C45-42D3-99E1-6214473DF131.jpeg
Så skoj att det finns fler i sekten här
Ska lyssna på en ”ny” motorstyrning som ska vara riktigt bra om en månad. Rapport utlovas!
Tvungen att skicka en bild på sovrumshögtalarna. Har aldrig hört ngt så billigt låta så förbaskat roligt som Kan mk1. Mkt har kommit och gått genom åren, men de här kommer aldrig att lämna mig!
 

mega

Rolex
13DC83F1-8C45-42D3-99E1-6214473DF131.jpeg
Så skoj att det finns fler i sekten här
Ska lyssna på en ”ny” motorstyrning som ska vara riktigt bra om en månad. Rapport utlovas!
Tvungen att skicka en bild på sovrumshögtalarna. Har aldrig hört ngt så billigt låta så förbaskat roligt som Kan mk1. Mkt har kommit och gått genom åren, men de här kommer aldrig att lämna mig!
Dom där var mitt första möte i den världen, tillsammans med LP12 och lite Naim, från den stunden visste man precis vad man ville lägga sommarjobbspengarna på. Dyrt som det var så blev det till att kompromissa, Axis, NAD och Boston på Kan-stativ.
Många år senare kunde uppgraderingsresan börja på allvar.
 

DrDre

Patek
Dom där var mitt första möte i den världen, tillsammans med LP12 och lite Naim, från den stunden visste man precis vad man ville lägga sommarjobbspengarna på. Dyrt som det var så blev det till att kompromissa, Axis, NAD och Boston på Kan-stativ.
Många år senare kunde uppgraderingsresan börja på allvar.

Lp12, Naim Nait och ett par Kan var klassiker på den tiden. Lyssnade på ett sådant system nyligen och det lät fortfarande riktigt roligt.
 

Johanw

Cartier
Tjena,

Frugan mumlar om bättre möjligheter till musik i köket. Vi har en äldre harman kardon som vi behöver plugga in mobilen varje gång. Blåtand är väl obvious men det kanske finns nån wi-fi-lösning där man inte behöver mobil? El ska man ha en mobil extra som musikväljare?

Hur gör ni? Pris för lösning <3000kr? Hur långt kommer man med den plånboken?

Squeezebox Radio om du hittar begagnad och orkar mecka lite. Då den tappat native Spotifystöd så kräver den en dator igång med squeezebox-server där man kör ett tredjepartplugin för spotify men kan även då dela ut sin egen musik. Har tre såna här i huset då vi gillar att slippa hålla på med telefonen varje gång man ska göra något med musiken. Knappar och rattar till allt :) och display medtillräcklig info. Vill man använda mobil finns givetvis app. Kunnat synka ljud med varandra sen hedenhös (Apple fick väl det typ i dagarna). I den ena har jag även batteripack så man kan ha den med sig i trädgården.
 
Topp