• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Ska man ha dom endast till att lyssna på musik så är det bättre utan NC.
Själv använder jag NC när jag flyger och kör ”headset”.
Ska bli intressant att se vad nästa Sony lurarna kommer att leverera med tanke på hur bra kritik XM3 har fått. Är duktigt sugen på ett par stora lurar med NC. :)
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Ska bli intressant att se vad nästa Sony lurarna kommer att leverera med tanke på hur bra kritik XM3 har fått. Är duktigt sugen på ett par stora lurar med NC. :)
Bose senaste verkar vara riktigt bra.
Jag tror de flesta är tillräckligt bra med tanke på NC. Det börjar bli viktigare att dom sitter som dom ska och självklart vettig design.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Bose senaste verkar vara riktigt bra.
Jag tror de flesta är tillräckligt bra med tanke på NC. Det börjar bli viktigare att dom sitter som dom ska och självklart vettig design.
Nja, av de recensioner man sett så är det ju nästan de gamla i ny design. Var väldigt besviken då jag hade hoppats på att de kunde ta ett stort steg förbi Sony, men icke.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Nja, av de recensioner man sett så är det ju nästan de gamla i ny design. Var väldigt besviken då jag hade hoppats på att de kunde ta ett stort steg förbi Sony, men icke.

Ok, jag har skummat igenom några recensioner där jag har fått annan information.
Nu har jag dock inte lusläst, så jag har nog missat en hel del.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag försökte få nåt ur honom men det är lite svårt. Han är inget vidare på att recensera ljudprylar tyvärr. Väldigt nöjd är han dock! Han hade tom haft dem på sig när han var ute och sprang häromdagen utan att de ramlade ut. Sen visade det sig att han hade haft en mössa på sig, så för att lurarna skulle ha trillat ur så skulle nåt riktigt stökigt ha behövt hända. :banghead:
Jag får tyvärr inte ut mer info som det ser ut...o_O
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag försökte få nåt ur honom men det är lite svårt. Han är inget vidare på att recensera ljudprylar tyvärr. Väldigt nöjd är han dock! Han hade tom haft dem på sig när han var ute och sprang häromdagen utan att de ramlade ut. Sen visade det sig att han hade haft en mössa på sig, så för att lurarna skulle ha trillat ur så skulle nåt riktigt stökigt ha behövt hända. :banghead:
Jag får tyvärr inte ut mer info som det ser ut...o_O
Haha! :D
 
Nu är det här väl inte direkt fin-HiFi men kanske ändå finns några med koll.

Vilka är dom "bästa" lurarna med brusreducering? Användningsområde är lyssna på podcasts, lyssna på TV via apple-TV, lite musik och så absolut tystnad vid typ avslappning. Tänkte köpa BOSE QC 35 ii men lessnade då jag såg att de gått upp typ 500 spänn senaste veckan.
 
Nu är det här väl inte direkt fin-HiFi men kanske ändå finns några med koll.

Vilka är dom "bästa" lurarna med brusreducering? Användningsområde är lyssna på podcasts, lyssna på TV via apple-TV, lite musik och så absolut tystnad vid typ avslappning. Tänkte köpa BOSE QC 35 ii men lessnade då jag såg att de gått upp typ 500 spänn senaste veckan.
Det finns inga lurar som är bäst på allt. Jag hade Bose QC35II men lessnade på att ljudet är i klass med lurar för 399:-
Har nu B&W PX som är ljusår bättre i detta avseende, men med mindre ”heltäckande” ANC. Det funkar mycket bra på flyg men är inte lika isolerande som Bose el Sonys toppmodeller. Å andra sidan låter de åtminstone i närheten av hifi.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har också B&W PX. Bra, men sitter väl tajt på mitt huvud. Föredrar mina Sennheiser Momentum Wireless som är skönare och då slipper man dessutom tröttsamt ”auto-paus” hos B&W som pausar uppspelningen så fort man lyfter på ena luren för att typ klia sig i örat od. Dessutom så funkar det inte 100% så ibland när man lägger ifrån sig dem så ska de egentligen pausa och ställa sig i standby men missar detta så att de ligger och drar batteri trots att man tror att de är avstängda.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Jag har också B&W PX. Bra, men sitter väl tajt på mitt huvud. Föredrar mina Sennheiser Momentum Wireless som är skönare och då slipper man dessutom tröttsamt ”auto-paus” hos B&W som pausar uppspelningen så fort man lyfter på ena luren för att typ klia sig i örat od. Dessutom så funkar det inte 100% så ibland när man lägger ifrån sig dem så ska de egentligen pausa och ställa sig i standby men missar detta så att de ligger och drar batteri trots att man tror att de är avstängda.
Auto paus kan du slå av i appen. Då slår du samtidigt av auto standby
 
Jag har också B&W PX. Bra, men sitter väl tajt på mitt huvud. Föredrar mina Sennheiser Momentum Wireless som är skönare och då slipper man dessutom tröttsamt ”auto-paus” hos B&W som pausar uppspelningen så fort man lyfter på ena luren för att typ klia sig i örat od. Dessutom så funkar det inte 100% så ibland när man lägger ifrån sig dem så ska de egentligen pausa och ställa sig i standby men missar detta så att de ligger och drar batteri trots att man tror att de är avstängda.
Du vet att du kan både kalibrera och stänga av samtliga dessa funktioner i appen?
Edit: pucktvåa
 
Bra där! Jag har nog sett funktionen, men knappt öppnat appen sen jag fick lurarna. Ska absolut kolla på detta.
Det gjorde jättestor skillnad för känsligheten i auto-stop.
Dessutom måste du nästan justera mellan de olika ANC-lägena samt välja voice pass through-nivå. Annars är mycket av poängen med dem borta.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det gjorde jättestor skillnad för känsligheten i auto-stop.
Dessutom måste du nästan justera mellan de olika ANC-lägena samt välja voice pass through-nivå. Annars är mycket av poängen med dem borta.
Jag har givetvis justerat nivån på NC och voice pass through, men knappt rört inställningarna sen första gången.
 

jesperC

Omega
Gillar mina B&W PX som kontors-/reselurar men i övrigt är de lite för stora och otympliga.
Rörande Sonys WF-1000XM3 in-ear-lurar så testade jag dem idag och jag väntar nog in något annat.
Förhoppningsvis dyker det snart upp fler tillverkare med NC på in-ear.
Någon som, likt Shure, kombinerar det med lite bättre passiv ljuddämpning hade varit perfekt .

//j
 
Det finns inga lurar som är bäst på allt. Jag hade Bose QC35II men lessnade på att ljudet är i klass med lurar för 399:-
Har nu B&W PX som är ljusår bättre i detta avseende, men med mindre ”heltäckande” ANC. Det funkar mycket bra på flyg men är inte lika isolerande som Bose el Sonys toppmodeller. Å andra sidan låter de åtminstone i närheten av hifi.
Men hur pass mycket sämre är då PX jämfört BOSE och Sony avseende brusreduceringen? Det är nästan det viktigaste för mig, men jag kommer inte röra mig i speciellt stökiga miljöer utan det är mest i hemmet samt kontorsmiljö, promenad osv. En och annan flygresa såklart men det är inte huvudsysslan direkt.
 
Topp