Sant. Tvn börjat spåra ut ändå seg o starta upp osv. Den är 2 år bara.Samma här, men många gånger ger ju sådana "föbättringslägen" släpande kass bild så som du beskrev det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sant. Tvn börjat spåra ut ändå seg o starta upp osv. Den är 2 år bara.Samma här, men många gånger ger ju sådana "föbättringslägen" släpande kass bild så som du beskrev det.
nee, avskyr det, har tagit bort allt sånt, gillar en klassisk filmbild
Hehe jag kör med Sonys motionflow påslaget. Går dock att ställa sex lägen. Av eller 1 till 5.Samma här, men många gånger ger ju sådana "föbättringslägen" släpande kass bild så som du beskrev det.
Det är möjligt att de har blivit bättre eller att du iaf upplever en trevligare bild. Oftast tycker jag de här lägena försöker mörka tv'ns brister, men att det sker på bekostnad av att det samtidigt uppstår ett par nya.Hehe jag kör med Sonys motionflow påslaget. Går dock att ställa sex lägen. Av eller 1 till 5.
Har den på 3 och finner det fantastiskt. Stänger jag av det känns det som det är fel på filmen för att det "laggar" så mkt. Men på maxläge känns det för mycket istället.
Vet inte hur andra tv fixar denna teknik men har för mig Sony har bland de bättre.
Hade det endast varit av eller på så hade jag nog kört utan också. Men nu när man kunde justera i olika steg så upplever jag 2 eller 3 som bäst.Det är möjligt att de har blivit bättre eller att du iaf upplever en trevligare bild. Oftast tycker jag de här lägena försöker mörka tv'ns brister, men att det sker på bekostnad av att det samtidigt uppstår ett par nya.
Följer upp lite.Tänkte söka lite råd om lämplig förstärkare med stöd för streaming via wifi/Bluetooth.
Har ett par monitor audio Gs10 som är riktigt bra men jag vill ha en nätt stärkare med vettig styrka till dessa, gärna med RIAA-steg inbyggt.
Prisklass: upp till 10K, kan sträcka mig högre för rätt produkt.
Kandidaterna är just nu:
Denon AMP1 ca 5K
NAD C338 ca 7K
Rotel A12 ca 9K
NAD C368 ca 10K
Lutar lite svagt mot Denon då den på pappret passar väl och är ganska billig.
Tyvärr ingen pre-out, samma med den billigare NADen.
NAD C368 är ordentligt utbyggbar med moduler och har dessutom pre-out men saknar USB som standard. Modulerna kostar också en bra slant.
Rotel A12 tycker jag är snyggast, den stödjer inte några moduler och är specad till endast 2x60 kontra 2x80 för den dyrare NADen. Den har dock pre-out och USB.
Alla har Bluetooth och RIAA.
Är det någon annan produkt jag borde kolla på? Är det någon här som har erfarenhet av någon av dessa?
Jo, vilken modell tittar du på?Någon som har erfarenhet av Sonus Fabers stativare?
https://www.lefflers.se/produkter/v...oegtalare/sonus-faber-sonetto-ii?variant=2385Jo, vilken modell tittar du på?
Vill nog påstå att det var mer så förr. Deras nya serier i budgetprisklasserna håller väldigt hög nivå både på finish och ljud. Sen är givetvis deras exklusivare linjer inte bara ljud utan konstverk.Min syn på Sonus Faber är att dom inte är dåliga och som hantverk så är dom riktigt bra. Är det ljud du är ute efter så finns det bättre grejer för pengarna. Är det ett bra ljud och en fin möbel så är det svårt att slå Sonus Faber. Vackra skapelser även om det finns bättre alternativ om man inte bryr sig så väldans mycket om det estetiska.
Har inte lyssnat Sonetto än tyvärr
Vill nog påstå att det var mer så förr. Deras nya serier i budgetprisklasserna håller väldigt hög nivå både på finish och ljud. Sen är givetvis deras exklusivare linjer inte bara ljud utan konstverk.
Begränsat med utrymme där jag vill ha grejerna. Har Audiovector golvare redan som är bra men lite för stora där de står nuHar inte lyssnat Sonetto än tyvärr
Tänk på att stativet kostar en slant också btw. Varför just stativare?
Okej förstår, jag har ägt Cremona stativare innan. Generellt så är ju SF otroligt tungdrivna men ger dem rätt förutsättningar blir du belönad Den enda jag saknar lite är ur ett estetiskt perspektiv att jag gillar deras klassiska bakåtlutade look vilket Sonetto saknar. Men sånt är ju smaksak.Begränsat med utrymme där jag vill ha grejerna. Har Audiovector golvare redan som är bra men lite för stora där de står nu
Ja! Och det gamla stativen var ju så fruktansvärt vackra. Små konstverk i sig.Okej förstår, jag har ägt Cremona stativare innan. Generellt så är ju SF otroligt tungdrivna men ger dem rätt förutsättningar blir du belönad Den enda jag saknar lite är ur ett estetiskt perspektiv att jag gillar deras klassiska bakåtlutade look vilket Sonetto saknar. Men sånt är ju smaksak.
Gud hör bön!Tips på bra in-ear lurar med noise cancelling?
Gud hör bön!
Jag köpte ett par B&W PI3 i fredags, och med ett par Comply-kuddar på, känns det som att jag behöver någon noise-cancelling funktion, men det är ju jag.
Gött! Jag själv inväntar black friday innan jag slår till på Sony str-dn1080 och ett par amtos högtalare av enklare sort (onkyo skh-410).Har ett rätt spännande byte på gång, skall byta bort mina stativhögtalare mot ett par golvare och hoppas att det blir så bra som jag tror. I värsta fall ramlar jag ner i hifiträsket och måste köpa dyr förstärkare etc. Återkommer när affären gått i lås.
Gud hör bön!
Ja, den där Sonyn vore perfekt för mig med.. Fast jag egentligen inte behöver en uppgradering av hemmabion just nu.Gött! Jag själv inväntar black friday innan jag slår till på Sony str-dn1080 och ett par amtos högtalare av enklare sort (onkyo skh-410).
Nästa steg blir att köpa och vägghänga en lämplig hylla ovanför TV'n så jag kan kasta ut vitrinskåpet som står ivägen, sätta ben på TV bänken så centern kommer upp en bit och golvarna får andas fritt. Förväntar mig ett lyft
Presto!Har ett rätt spännande byte på gång, skall byta bort mina stativhögtalare mot ett par golvare och hoppas att det blir så bra som jag tror. I värsta fall ramlar jag ner i hifiträsket och måste köpa dyr förstärkare etc. Återkommer när affären gått i lås.
Presto!
En tripp Oxelösund tur och retur för ett byte av mina GS10 mot ett par GS60 vilket var toppmodellen i guldserien. Alltså samma element och diskanter men mer av allt.
Kan naturligtvis inte kräma på nu när alla sover men jag känner att jag gjort en jävligt bra affär, och smidig dessutom.
Spanade in ett par GS20 på Reference audios hemsida, men de skulle ha 15K för dem och skicket verkade inte vara toppen och jag har inte sett något par golvare i den här klassen till salu för de här pengarna. Det enda negativa är att det är svart pianolack vilket är dammagneter och jag föredrar träfinish, men vad skall man göra?
Det här känns riktigt bra! Skall försöka hålla mig i skinnet, men jag vet att jag kommer börja leta 2-kanalsförstärkare ganska omgående men det blir till att spara ihop till en bra begagnad. Kanske Naim, eller Hegel. Jag får se.
Det känns som att jag varit i limbo i flera år med stereon - skall jag byta förstärkare, skall jag köpa golvhögtalare, hur skall jag få sambon att acceptera mina planer? Nu körde jag bara, jag får se vad hon säger när hon vaknar.
Ja, det där är ju inte optimalt men man får ta ett steg i taget.Haha, bara kör Du bör nog ändra placering av dem, men kanske läge att ge det 2-3 dagar då så hon vänjer sig först
Presto!
En tripp Oxelösund tur och retur för ett byte av mina GS10 mot ett par GS60 vilket var toppmodellen i guldserien. Alltså samma element och diskanter men mer av allt.
Kan naturligtvis inte kräma på nu när alla sover men jag känner att jag gjort en jävligt bra affär, och smidig dessutom.
Spanade in ett par GS20 på Reference audios hemsida, men de skulle ha 15K för dem och skicket verkade inte vara toppen och jag har inte sett något par golvare i den här klassen till salu för de här pengarna. Det enda negativa är att det är svart pianolack vilket är dammagneter och jag föredrar träfinish, men vad skall man göra?
Det här känns riktigt bra! Skall försöka hålla mig i skinnet, men jag vet att jag kommer börja leta 2-kanalsförstärkare ganska omgående men det blir till att spara ihop till en bra begagnad. Kanske Naim, eller Hegel. Jag får se.
Det känns som att jag varit i limbo i flera år med stereon - skall jag byta förstärkare, skall jag köpa golvhögtalare, hur skall jag få sambon att acceptera mina planer? Nu körde jag bara, jag får se vad hon säger när hon vaknar.
Usch!Gud hör bön!
Nice!Presto!
Med den placeringen du har så hade jag dragit ut som åtminstone 0,5m från väggen, särat på dom ytterligare 1,5m och gett dom lite toe-in. I tillägg så gör inte parkettgolvet någon direkt nytta för ljudet.
hoppas du har en fluffig matta som inte syns på bild.
Nice!
Tror det skulle bli ett ordentligt lyft spelmässigt om du hänger upp skivspelaren på väggen (om du inte har plats för en stereomöbel), och kanske också en bit bort från stärkaren.
Quadraspire gör bra produkter, kan köpas beggat för inte så mycket pengar, finns i olika färger och material.
Snygga! Och fan ta dig @Pete11, nu har ju jag börjat fundera på att uppdatera högtalarna ocksåPresto!
Tack för tipsen!
Jag vill bara säga att jag har lite koll ändå men hela den där setupen är bara ditställd och fram till nyligen hade jag inget inkopplat ens. Nu när jag har "rätt" högtalare så skall jag grunna på placering och sånt men det känns osannolikt att jag skulle placera högtalarna en halvmeter ut i rummet eller att montera upp en skivspelare på väggen. Man har ju WAF att ta hänsyn till
När jag lämnat barnen på förskolan skall jag experimentera lite.