Just nu kör jag min gamla AV receiver, en Marantz SR7005 och steget driver ett par Monitor Audio gs60. Tycker det funkar bra så här långt - mer tryck och kontroll på hög volym men jag skall som sagt ge det några dagar innan jag beslutar om steget skall få stanna eller om jag skall investera i en integrerad förstärkare.Vad använder du för försteg/högtalare? Hur upplever du det?
Primare är ju riktigt bra priser på nu för tiden så man får ju mycket för pengarna. Sist jag hade Primare var för 13 år sedan och då var det en SPA20:
Jag var riktigt nöjd med den men den hade inga HDMI eller digitala ingångar om jag minns rätt.
Det känns dock svårt att hitta en med motsvarande funktioner och kraft som jag får med denna kombo. Jag kan ju på detta vis skjuta upp en stor investering och samtidigt få bra ljud under tiden.
När jag sen köper ett finare försteg kan jag både få balanserade in och utgångar samt diverse annat lull.
Det är en utmaning att hitta en förstärkare som är både stark, snygg, har RIAA och inte kostar en förmögenhet. Jag betalade 7K för denna A33.2 och för att få motsvarande spec behöver jag nog slanta uppemot 20, eller mer.