Har aldrig gillat Dali. Tycker diskanterna är rätt trista, även på Rubicon serien.Snygga! Och fan ta dig @Pete11, nu har ju jag börjat fundera på att uppdatera högtalarna också
Jag har inte utrymme att ha en separat anläggning för endast musik utan behöver köra på kompromissen att hemmabion ska fixa musik också.
Kommer som sagt driva med Sony str-dn1080 och fnular nu lite på vad jag ska tänka på inför uppdatering.
Känner idag att centern jag har inte riktigt ger den klara klangen i röster jag önskar när jag ser på film. Jag saknar även lite mer klang i golvarna för musik och mellanregister.
Finns det något jag bör kika lite närmre på om jag tänker mig lägga i runda slängar 15k på golvare och matchande center?
Tänker att mina mindre surroundhögtalare och subben fortfarande kan göra sitt jobb utan att behöva bytas ut. Eller?
Långt ifrån optimal placering av subben i know men någonstans fick jag kompromissa med Sambon. Den flåsar på tillräckligt för film ändå.
Åsikter? Idéer?
Prismässigt och utseendemässigt lockar:
Dali Oberon 7 frontar
Dali Oberon vokal center
Jag skulle titta/lyssna på monitor audio eller Elac, men det är svårt att bara rekommendera något rakt av.
Surround och sub kan du behålla, frontar och center är viktigare att matcha.