• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bad sound kills good music, Hi-Fi & dylikt.

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Bra pris på akustikpanel fram till midnatt. Jag köpte 5st som jag får hämta i veckan.


Screenshot_20221023-195226_Chrome.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Du får se till att sälja in det med att några kablar kan döljas eller något liknande. Instant waf
Det är redan ganska väl dolt idag då jag själv hatar kablar så har nog tyvärr inte mkt att hämta där.
IMG_20210122_122828.jpg

Tror det kommer göra sig riktigt bra på denna vägg. Av praktiska själ köpte jag som sagt endast 3m av denna 3,6m breda vägg. Då slipper jag krångla med vägguttag, lampknappar och elementrör.
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Behöver hjälp!

Ska införskaffa mig ett hemmasystem med trådlösa högtalare. Har någon input på bra system? Är till en lägenhet där jag hade tänkt ha en högtalare i kök, vardagsrum och sovrum.

Har kikat på 2x Denon 150 tillsammans med en 250:a samt 3x Harman Kardon Citation ONE MKIII.

Är det något jag bör tänka på?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Behöver hjälp!

Ska införskaffa mig ett hemmasystem med trådlösa högtalare. Har någon input på bra system? Är till en lägenhet där jag hade tänkt ha en högtalare i kök, vardagsrum och sovrum.

Har kikat på 2x Denon 150 tillsammans med en 250:a samt 3x Harman Kardon Citation ONE MKIII.

Är det något jag bör tänka på?

Är det bara något som ska fungera och din tilltänkta setup ser ut som den gör, så hade jag gått på Sonos
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Inte mycket till hifi, men min elvaåriga son önskar sig en högtalare till sitt rum. Jag tänkte försöka passa på nu under Black Friday och hittar tex Marshall Stanmore II på Elgiganten för 2222:-
Nån som har erfarenhet av en sådan - tillräckligt bra eller anus?
Andra tips i samma prisläge?

 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Inte mycket till hifi, men min elvaåriga son önskar sig en högtalare till sitt rum. Jag tänkte försöka passa på nu under Black Friday och hittar tex Marshall Stanmore II på Elgiganten för 2222:-
Nån som har erfarenhet av en sådan - tillräckligt bra eller anus?
Andra tips i samma prisläge?


Det är väl mestadels en designsak och en kostnadsfråga.
Om han inte sitter på en och samma plats så är väl stereo bortkastat och någon ”loungehögtalare” är vettigare.

Audio PRO har tydligen någon som är riktigt bra.
Teenage Engineering har OD-11 som säkert är för dyr.
Devialet Mania är riktigt fin och säkert bra, men säkert för dyr.
Denon har några riktigt bra faktiskt men kommer inte ihåg priset. Designen tilltalar inte mig.
Sonos
JBL


Till grabben din tror jag att det blir bra med Marshall så länge han gillar designen.
Det är inte direkt några hifi grejer oavsett.
Priset är ju dessutom ok
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Inte mycket till hifi, men min elvaåriga son önskar sig en högtalare till sitt rum. Jag tänkte försöka passa på nu under Black Friday och hittar tex Marshall Stanmore II på Elgiganten för 2222:-
Nån som har erfarenhet av en sådan - tillräckligt bra eller anus?
Andra tips i samma prisläge?

Körde en Beoplay M5 ett tag men det var en del mjukvarustrul så frun köpte på eget bevåg en blåtandshögtalare från Urban Ears som heter Rålis och jag tycker nog att den faktiskt låter bättre än Beoplay som typ var 5ggr så dyr. Låter helt ok för en blåtandshögtalare. Har även batteridrift om man vill flytta den lätt. Verkar kosta under 1000kr nu.
 

joF

Panerai
E2547F62-99C4-47E7-BD2D-AF3F85D274BB.jpeg
B76BAC8A-1E8F-4A4C-9EC4-A97A819E806C.jpeg
97AAB5FC-AF31-4C0A-9A15-565272686610.jpeg



Boom! Där kom den äntligen. Min nya Streamer/DAC - Mytek Empire. Väntat ca 2 år på denna, utvecklingen av enheten blev kraftigt försenad på grund av covid, komponentbrist med mera. Men nu är den lanserad :)


En riktigt best med massa roliga funktioner:
Dubbla i7or (passivt kylda)
Roon core
Kompromisslös DAC
Försteg
8TB SSD (vad jag nu ska med det till, haha)
 

joF

Panerai
Grattis! Vad har du för kringutrustning? Du får mycket gärna återkomma med en recension!😀
1673786169662.jpeg



Postade denna bild lite tidigare - här är resten av systemet! :)

Mytek Empire kommer agera digital källa/roon core, DAC och försteg i min setup. Utöver det ser vi följande på bilderna:

Slutsteg/monoblock - APS airart 60
Högtalare - ino audio pi120s
Och sen alldeles för dyra kablar till det :)


Låter ruskigt bra kan jag säga. För tillfället renoverar vi huset, så allt är inte inkopplat tyvärr... Återkommer med recension under våren!
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
1673786169662.jpeg



Postade denna bild lite tidigare - här är resten av systemet! :)

Mytek Empire kommer agera digital källa/roon core, DAC och försteg i min setup. Utöver det ser vi följande på bilderna:

Slutsteg/monoblock - APS airart 60
Högtalare - ino audio pi120s
Och sen alldeles för dyra kablar till det :)


Låter ruskigt bra kan jag säga. För tillfället renoverar vi huset, så allt är inte inkopplat tyvärr... Återkommer med recension under våren!

Lär fungera ypperligt utan basstöd
 

ScubaKing

Audemars
E2547F62-99C4-47E7-BD2D-AF3F85D274BB.jpeg
B76BAC8A-1E8F-4A4C-9EC4-A97A819E806C.jpeg
97AAB5FC-AF31-4C0A-9A15-565272686610.jpeg



Boom! Där kom den äntligen. Min nya Streamer/DAC - Mytek Empire. Väntat ca 2 år på denna, utvecklingen av enheten blev kraftigt försenad på grund av covid, komponentbrist med mera. Men nu är den lanserad :)


En riktigt best med massa roliga funktioner:
Dubbla i7or (passivt kylda)
Roon core
Kompromisslös DAC
Försteg
8TB SSD (vad jag nu ska med det till, haha)

Hört och läst mycket gott om den där, men en kvarts miljon för en Streamer DAC kommer aldrig hända för mig...
 

ScubaKing

Audemars
Fullt förståeligt...

Jag håller egentligen med dig, ändå sitter jag med denna nu. Fick bra pris dock som en av dom första som köpte. Men dyrt oavsett.

Är man audiofil så är det inget konstigt. Vissa väljer att lägga pengar på en bil, klocka, juveler eller resa. Du har valt musiken. Inget fel med det alls, vi brinner alla för olika saker :). Hoppas du får mycket nöje med den, den ska ju vara superb vad jag läst.
 

joF

Panerai
Är man audiofil så är det inget konstigt. Vissa väljer att lägga pengar på en bil, klocka, juveler eller resa. Du har valt musiken. Inget fel med det alls, vi brinner alla för olika saker :). Hoppas du får mycket nöje med den, den ska ju vara superb vad jag läst.
Jo men så är det. Tog inte ditt meddelande ovan som negativt på något sätt, bara så du vet :)
Men jag minns för många år sedan. När jag började köpa hifi för första gången. Och kollade på alla galningar som köpte DAC:ar, streamers, med mera för dyra pengar. Och tänkte: "Det där kommer jag aldrig göra" :hilarious:

(Precis på samma sätt tänkte jag om folk som bar Rolex och andra dyra klockor när jag var ung...)
 

Orson

Omega
2-Faktor
1673786169662.jpeg



Postade denna bild lite tidigare - här är resten av systemet! :)

Mytek Empire kommer agera digital källa/roon core, DAC och försteg i min setup. Utöver det ser vi följande på bilderna:

Slutsteg/monoblock - APS airart 60
Högtalare - ino audio pi120s
Och sen alldeles för dyra kablar till det :)


Låter ruskigt bra kan jag säga. För tillfället renoverar vi huset, så allt är inte inkopplat tyvärr... Återkommer med recension under våren!
Bara av nyfikenhet av en såhär instegsmänniska som jag, vad får man punga upp för ett par av dom där bjässarna?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag är ute efter hörlurar med ANC som i huvudsak skall användas för musiklyssning men även Teams möten på jobbet.
Bra ljud och bra mikrofon är viktigt och OK ANC.
On ear enbart, klarar inte av in ear.
Max tak ca 2500kr.
Jag har snöat mig in på Marshall Monitor II men de är slut överallt.

Vad rekommenderas?
Jag har försövrigt lågt förtroende för Sony pga att jag haft flertal av deras produkter och allt har varit skräp… Så jag undviker gärna dom.
 

joF

Panerai
Bara av nyfikenhet av en såhär instegsmänniska som jag, vad får man punga upp för ett par av dom där bjässarna?
Öhmans grejer är ju lite special så att säga. Väldigt billiga för prestandan man får ut - men det är lång väntetid. Väntade två år.


Priset var strax norr om 100 lax. Tror priset har ökat ett gäng procent sedan dess också.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Öhmans grejer är ju lite special så att säga. Väldigt billiga för prestandan man får ut - men det är lång väntetid. Väntade två år.


Priset var strax norr om 100 lax. Tror priset har ökat ett gäng procent sedan dess också.
OJ!
Jag trodde de var typ dubbelt så dyra minst.
Då är det nog svårt att få mer bang for the buck!
Fast jag tänker kanske på modellen med 12" basar (typ Darth Vader alltså).

Jaja - grymma burkar oavsett!
 
  • Like
Reactions: joF
Topp