Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Märkte idag att ena högtalarkanalen lagt av på min stereoförstärkare, en Onkyo. Kostade väl 5 papp ny för en sisådär 8 år sen. Värt att felsöka/laga? Annars tips på annan förstärkare i prisklassen runt 5k?
Märkte idag att ena högtalarkanalen lagt av på min stereoförstärkare, en Onkyo. Kostade väl 5 papp ny för en sisådär 8 år sen. Värt att felsöka/laga? Annars tips på annan förstärkare i prisklassen runt 5k?
Har du kollat så att det inte bara är nån ingångsväljare som glappar lite? Kolla säkringarna innan du ger upp helt.Märkte idag att ena högtalarkanalen lagt av på min stereoförstärkare, en Onkyo. Kostade väl 5 papp ny för en sisådär 8 år sen. Värt att felsöka/laga? Annars tips på annan förstärkare i prisklassen runt 5k?
Hojta till om du behöver tips eller rådTack - ska se om jag kan felsöka lite idag.
Sennheiser momentum 4. Otroligt bekväma , bra batteri och ljud.Halv-OT men om man prioriterar bekvämlighet - både fysiskt och att det bara ska funka utan strul - över det perfekta ljudet, vad har vi då för over ear som konkurrear med Airpod Max?
Jag har varit igenom B&W, B&O och Bose och kommer tillbaka till in ear och airpods pro för att det bara funkar. Nu vill jag har over ear att varva med
Tack! Funkar de lika bra som AirPods också att de bara alltid fungerar utan strul med bt osv?Sennheiser momentum 4. Otroligt bekväma , bra batteri och ljud.
Aldrig haft något bekymmer. De är nästan för bra.Tack! Funkar de lika bra som AirPods också att de bara alltid fungerar utan strul med bt osv?
Påminner till utseende om min gamla ONKYO DS-A5 docka för att få AirPlay i förstärkaren.Jag fortsätter mitt nörderi med att kombinera gamla iPods och "hifi"...
Ropade hem ännu en docka på tradera, av märket Pro-ject. Känns otroligt gedigen och tung, och ja, jag upplever att det låter bättre. Än så länge bara testad med min billiga hörlursförstärkare och mina Audioquest Nightowl Carbon-lurar.
Låter faktiskt i mina öron riktigt trevligt!
![]()
![]()
Såg länk till den här kommande produkten på Sweclockers, i en tråd om ersättning för chromecast audio. Kanske kan bli något.Påminner till utseende om min gamla ONKYO DS-A5 docka för att få AirPlay i förstärkaren.
Blev lite sugen på att rota igenom flyttlådorna och se om jag kan hitta den. Värsta är att man behöver ha en iPhone 4s eller äldre för att installera den på nätverket om jag inte minns fel med att den måste va ansluten i 30pin kontakten vid installationen.
Finns kanske bättre och enklare lösningar för att få AirPlay till en gammal förstärkare idag…
![]()
Den såg ju också rätt ball ut!Påminner till utseende om min gamla ONKYO DS-A5 docka för att få AirPlay i förstärkaren.
Blev lite sugen på att rota igenom flyttlådorna och se om jag kan hitta den. Värsta är att man behöver ha en iPhone 4s eller äldre för att installera den på nätverket om jag inte minns fel med att den måste va ansluten i 30pin kontakten vid installationen.
Finns kanske bättre och enklare lösningar för att få AirPlay till en gammal förstärkare idag…
![]()
Bra schiit alltsåFick bli en ny "leksak" igår, i form av en ny (begagnad) hörlursförstärkare från Schiit (Vali 2).
Bara hunnit med ett par timmar lyssnande, men det låter inte alls dumt!
![]()
Haha, ja exakt! De verkar ha lite humor åtminstone också, läs under "4 input jacks" och "what's in the box"Bra schiit alltså![]()
Vad är dina intryck? De andra var Polk R700 va?Testar Elac Debut 3.0 i helgen, alltid kul att testa och jämföra
![]()
Jag måste lyssna lite mer, fortfarande inspelning. Ska även testa med min andra förstärkare. Återkommer med djupare analys.Vad är dina intryck? De andra var Polk R700 va?