• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bannad att handla Rolex

Ja, det har hänt både i Norge och Sverige. Jag har för mig att det gällde Bergströms här i Sverige men det var inte så att kunden blev portad utan man informerade väl bara om att han hade strukits från deras övriga intresselistor och i det fallet handlade det om en klocka som såldes vidare efter knappt ett år så det var inte så att det var en inplastad klocka som bytte ägare så fort den lämnat butiken.

Ja, det har hänt både i Norge och Sverige. Jag har för mig att det gällde Bergströms här i Sverige men det var inte så att kunden blev portad utan man informerade väl bara om att han hade strukits från deras övriga intresselistor och i det fallet handlade det om en klocka som såldes vidare efter knappt ett år så det var inte så att det var en inplastad klocka som bytte ägare så fort den lämnat butiken.
https://klocksnack.se/threads/officiella-rolextråden.45846/page-260#post-3169923

Tack for linken.
I Nymans/Kroon fallet verkar det ju inte som kunden blivit bannad fran att handla Rolex,bara struken fran "listor" (som ingen vet vad man har for plats eller om/nar en klocka ens blir tillganglig)
Inte for att jag direkt gillar grahandel med upptrissade priser,men nog kanns det futtigt att jaga en privatnisse som saljer en eller tva klockor per ar medan handlaren pa handra sidan gatan har hela butiken full med klockor som kommer nagonstans ifran....

Tack for linken.
I Nymans/Kroon fallet verkar det ju inte som kunden blivit bannad fran att handla Rolex,bara struken fran "listor" (som ingen vet vad man har for plats eller om/nar en klocka ens blir tillganglig)
Inte for att jag direkt gillar grahandel med upptrissade priser,men nog kanns det futtigt att jaga en privatnisse som saljer en eller tva klockor per ar medan handlaren pa handra sidan gatan har hela butiken full med klockor som kommer nagonstans ifran....
Läs mailet igen.

"AD manager has told me he has spent time searching pics on grey listings looking for serial numbers on the rehaut. He said he’d rather find out before Rolex did to anticipate the bollocking he’d get."

snart kommer dom hellre anställa folk med datorvana än folk som kan kinesiska:D

"AD manager has told me he has spent time searching pics on grey listings looking for serial numbers on the rehaut. He said he’d rather find out before Rolex did to anticipate the bollocking he’d get."

snart kommer dom hellre anställa folk med datorvana än folk som kan kinesiska:D
Vem är dum nog att visa serienummer på en klocka i en bild i annonsen, oavsett klocka och situation?

Man får sälja en klocka som man inte trivs med eller inte behöver, det är inget konstigt. Är nästa steg att de svetsar fast klockan på handleden???

Bark & Jack pratar om liknande saker i sin senaste QA och säger en del vettiga saker.

Senast ändrad:
Vem är dum nog att visa serienummer på en klocka i en bild i annonsen, oavsett klocka och situation?
Fast de flesta tänker nog inte på att det även finns inskrivet i den s.k. rehauten (silverringen i ytterkant av tavlan) då det är så pass litet. Många har nog inte ens märkt att det står ROLEXROLEXROLEX heller.

Egentligen orimligt att man inte får göra vad man vill med något man köpt men förstår ändå med tanke på efterfrågan.

Senast ändrad:
Tycker du inte att det är väldigt motsägelsefullt?
Handlar man en klocka är det en sak som är tänkt att användas. Försöker man handla flera klockor där det är uppenbart är det en annan sak. Klart att man bör dra en gräns någonstans och känner inte till historiken i fallet i övrigt.

Senast ändrad:
Jag upplevde att det kortade kötiden när jag kunde göra troligt att klockan (GMT) inte skulle flippas utan avsågs att användas i många år framöver.

Jag upplevde att det kortade kötiden när jag kunde göra troligt att klockan (GMT) inte skulle flippas utan avsågs att användas i många år framöver.
Hur gör man det ”troligt”? Står själv i en kö för en keeper, men verkar vara allt mellan 6-12 månader, eller mer. Spännande om en masss folk går före för att de gör det ”troligt” att den inte ska flippas

Aha. Så när de säger att det fortfarande är folk uppskrivna sen 2018 så kanske de får vänta i 5 år för att någon annan kommer in och är en bättre Kund och då får köpa?

Aha. Så när de säger att det fortfarande är folk uppskrivna sen 2018 så kanske de får vänta i 5 år för att någon annan kommer in och är en bättre Kund och då får köpa?

Formodligen ar det just precis sa.

Hur manga vet sin exakta koplats? Da ar det ju inte sa svart att rakna ut om man blir "overhoppad" eller ej. Men att bara veta "Du star i ko" ger ju ingenting alls.

@Olof1986 Vet inte hur du skall göra, men samtal med personalen ligger väl närmast till hands. Jag hade fördelen av att via kompis bli väl känd och en aning trovärdig, gissar jag, i säljarens, Nymans, ögon. Jag skrev bl a ett mail till säljaren och berättade om min syn på klockägande och mitt klockintresse, men det viktigaste var nog att min kompis var väl känd hos säljaren.

@Olof1986 Vet inte hur du skall göra, men samtal med personalen ligger väl närmast till hands. Jag hade fördelen av att via kompis bli väl känd och en aning trovärdig, gissar jag, i säljarens, Nymans, ögon. Jag skrev bl a ett mail till säljaren och berättade om min syn på klockägande och mitt klockintresse, men det viktigaste var nog att min kompis var väl känd hos säljaren.
Vad köpte du för klocka?

Så du var tvungen att sälja in dig själv hos AD:n för att eventuellt få handla där i framtiden? Snacka om att de kommer torska när marknaden vänder...

@Nudelpalm Nejnej, då var jag otydlig. Jag kände att jag behövde göra troligt att jag inte var en flippare enbart för penningen, för jag hade en känsla, rätt eller fel, att de flyttar bak en i kön till förmån de köpare som de tror inte avser sälja direkt. Så jag försökte övertyga för att få den tidigare.

@WR Jag hade en ny Explorer klar för leverans, men ville byta till en GMT BLNR och där blir det ju kö och jag ville göra vad jag kunde för att korta kötiden.

Tillbaka
Topp