• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2016-tråden

Jag tycker bara att det är lite att hyckla att klaga på att någon kommer med säg 13 modeller och sen hylla någon som "bara" spottar ur sig 8. Men skit i det nu, det har länge varit på modet att sparka på Omega, det är inte det tråden handlar om :)
Skillnaden är ju snittet/år. Omega släpper kanske 20 modeller/år, Rolex kanske snittar 3/år. Ny ståldytona var ju inte igår direkt.

Nu till några indies
MB&F HMX Black badger editions 48'chf
MBandF-Black-Badger-HMX-6.jpg
MBandF-Black-Badger-HMX-3.jpg
MBandF-Black-Badger-HMX-5.jpg

De bethune DB28 & DB28T "Kind of blue" 150 och 250'usd
De_Bethune_DB28_KindofBlue_Tourbillon_aBlogtoWatch-3.jpg
De_Bethune_DB28_Kindofblue_aBlogtoWatch-1.jpg

Och min favorit MCT Sequential two s210 72'chf
Manufacture-Contemporaine-du-Temps-Sequential-Two-S210-aBlogtoWatch-4.jpg
Manufacture-Contemporaine-du-Temps-Sequential-Two-S210-aBlogtoWatch-2.jpg

De Bethune gör svårt tunga dinkor. Borde få betydligt mer uppmärksamhet!

Nu till några indies
MB&F HMX Black badger editions 48'chf
MBandF-Black-Badger-HMX-6.jpg
MBandF-Black-Badger-HMX-3.jpg
MBandF-Black-Badger-HMX-5.jpg

De bethune DB28 & DB28T "Kind of blue" 150 och 250'usd
De_Bethune_DB28_KindofBlue_Tourbillon_aBlogtoWatch-3.jpg
De_Bethune_DB28_Kindofblue_aBlogtoWatch-1.jpg

Och min favorit MCT Sequential two s210 72'chf
Manufacture-Contemporaine-du-Temps-Sequential-Two-S210-aBlogtoWatch-4.jpg
Manufacture-Contemporaine-du-Temps-Sequential-Two-S210-aBlogtoWatch-2.jpg
Jag vill inte vara sån eftersom vanligtvis MB&F gör häftiga grejjer... Men de där ser ju ut som någon jukebox från en technoklubb vid millennieskiftet. Kan man utläsa tiden utan att ha ett litet rosa frimärke på tungan?

Jag tycker bara att det är lite att hyckla att klaga på att någon kommer med säg 13 modeller och sen hylla någon som "bara" spottar ur sig 8. Men skit i det nu, det har länge varit på modet att sparka på Omega, det är inte det tråden handlar om :)

Jag har inget emot att Omega släpper många olika modeller, hellre det än att alla ska gå runt med likadana klockor. Gillar man de inte så är det bara att skippa. Jag tycker flera "limited editions" av speedypros har varit assnygga, speciellt silver snoopy award versionen som kom i fjol.
150319_OmegaBW15-5376.jpg

Med det sagt kan jag heller inte låta bli att skratta åt alla "side of the moon" skämt, de är klockrena :D

Jag har inget emot att Omega släpper många olika modeller, hellre det än att alla ska gå runt med likadana klockor. Gillar man de inte så är det bara att skippa. Jag tycker flera "limited editions" av speedypros har varit assnygga, speciellt silver snoopy award versionen som kom i fjol.

Med det sagt kan jag heller inte låta bli att skratta åt alla "side of the moon" skämt, de är klockrena :D
Håller helt med dig om snobben, den är galet fin! :) Med det sagt:
"Cheesy side of the moon"
image.jpeg

Jag måste vara en av få som inte blev helt lyrisk av Snoopy-Speedyn förra året. Den gör absolut ingenting för mig.

Jag måste vara en av få som inte blev helt lyrisk av Snoopy-Speedyn förra året. Den gör absolut ingenting för mig.
Där ser man.. Jag älskade den, var lite för sent ute bara.. Ryktas om att Sverige endast fick 5 ex och de gick nog åt ganska snabbt...
Just det som är bra med ett brett utbud, jag ogillar säkert någon av dina favoritmodeller!

Där ser man.. Jag älskade den, var lite för sent ute bara.. Ryktas om att Sverige endast fick 5 ex och de gick nog åt ganska snabbt...
Just det som är bra med ett brett utbud, jag ogillar säkert någon av dina favoritmodeller!
Ja, det kan jag väl nästan garantera att du gör! :p

Tillbaka
Topp