• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2016-tråden

Patek ska tydligen presentera lite nytt nu på fredag.
IMG_9033.png_zpswj6xpfce.jpeg

i_3388_1_850.jpg

i_3410_1_850.jpg

i_3385_4_850.jpg

i_3385_1_850.jpg

ETA pushes the boundaries of precision and versatility for its Fashionline G10 collection by incorporating its exclusive PowerDrive and PreciDrive exclusive technologies into six new quartz movements, including five chronographs. PreciDrive technology guarantees a record level of precision at +/- 10 seconds per year or 0.027 second per day. PowerDrive technology increases the speed of rotation of the hands to 200 Hz, i.e. 200 hand jumps per second. This new development also offers remarkable flexibility in terms of display combinations. Hours, minutes, seconds, date, moon phases, GMT and chronograph with three counters, with or without a flyback function, can take up position anywhere on the dial. Reliability, robustness, a dynamic display and design brilliantly come together in this entry-level movement family that matches innovation with performance.
Description
Quartz. Diameter: 29.80 mm (13¼’’’). Height: 5.12 mm. Hours, minutes, centre seconds, date with corrector, moon phases, GMT, chronograph with 3 counters. Battery end-of-life (EOL) indicator. Mechanism that cuts the battery during periods of non-use. 4 jewels.

i_3395_1_850.jpg

Jag är rätt underväldigad över årets släpp. Bland Rolexnyheterna är det typ bara en korrektur av Explorers visare som är relevant. Kul att så många gillar nya Daytona, men mitt allra minsta problem med moderna Daytona är stålringen (och jag tycker att en ring helt i keramik blir väl "tungt").

Gladast blir jag av att se MB&F och deras satsning med byns klaraste lysande (...) stjärna på klockfronten (JT/Black Badger).

Ja jag hade hoppats på en uppdateras SMP med in house-verket men tji fick man. Hade också hoppats på någon schysst ny Aqua terra (den som annonserades var sådär) eller en mindre och tunnare Planet ocean (tycks bara vara guldaren som är mindre men sannolikt inte tunnare) men där gick man också bet. Från Rolex hoppades jag på en ny sub. Från Tudor en mindre Pelagos. Inte min dag idag :D

Jag är rätt underväldigad över årets släpp. Bland Rolexnyheterna är det typ bara en korrektur av Explorers visare som är relevant. Kul att så många gillar nya Daytona, men mitt allra minsta problem med moderna Daytona är stålringen (och jag tycker att en ring helt i keramik blir väl "tungt").

Gladast blir jag av att se MB&F och deras satsning med byns klaraste lysande (...) stjärna på klockfronten (JT/Black Badger).
Sluta negga nu:)

Verkligen kul för JT. :)
Fick reda på den där för något år sedan, men då var det hemskt mycket hysh hysh. Bra matchning med MB&F.

Och en sak till, posta inte fake-klockor här. Inte värdigt en Baselworld-tråd.
(Tog bort det inlägget)

Kommer Airking gå in som billigaste Rolexen i programmet eller är OP kvar som den kandidaten?

Blue Oyster:cool:
Instinktivt tänker jag att det är trist att de inte återgått till 36mm men den är ändå riktigt smakfull.
image.png

Kommer Airking gå in som billigaste Rolexen i programmet eller är OP kvar som den kandidaten?
Vet inget om det, men känns som den kommer ligga på ungefär samma/lite mer än OP? Såg tidigare att någon fick fram Daytonapris så det borde ju gå få fram airKingens också.. Inte sett i tråden tror jag.

Tillbaka
Topp