• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2016-tråden

P

Philippe Stern

Guest
Träffade ett hemskt trevligt par svenskar. :)

image.jpeg


@ERIKSON URHANDEL
Missade du @RicVin i bakgrunden?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Är väl både en regulator och jumping hour? Är olika urtavlor för timmar, min och sek.
Du har rätt i att det är 3 olika urtavlor i en regulator, men en regulator har ej retrograde minuter och heller ej ett fönster med hoppande timmar ;)
Kolla in Hamiltons regulator vs Oris jumping hour så ser du skillnaden.
image.jpg image.jpg
 
Senast ändrad:

Oew

Rolex
Du har rätt i att det är 3 olika urtavlor i en regulator, men en regulator har ej retrograde minuter och heller ej ett fönster med hoppande timmar ;)
Kolla in Hamiltons regulator vs Oris jumping hour så ser du skillnaden.
image.jpg image.jpg
Fast en regulator kan ha retrograde minuter. Alltså en regulator kan se ut på många olika sätt, och jag tänker därför att den uppfyller kriterierna för båda två. För såvitt jag vet finns inga andra krav på en regulator än att ha timmar, minuter och sekunder på olika visare och säger alltså inget om hur de visas. Här tillexempel är Chronoswiss flying regulator jumping hour. Det är alltså en regulator med jumping hour funktion precis som Chanel klockan.
chronoswiss_flying_regulator_jumping_hour_3.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Fast en regulator kan ha retrograde minuter. Alltså en regulator kan se ut på många olika sätt, och jag tänker därför att den uppfyller kriterierna för båda två. För såvitt jag vet finns inga andra krav på en regulator än att ha timmar, minuter och sekunder på olika visare och säger alltså inget om hur de visas. Här tillexempel är Chronoswiss flying regulator jumping hour. Det är alltså en regulator med jumping hour funktion precis som Chanel klockan.
chronoswiss_flying_regulator_jumping_hour_3.jpg
Hmm ja, du har säkert rätt. Benämningarna är knappast skrivna i sten :)
Uppställningen av visarna och timfönstret på urtavlan på både Orisen och Chronoswiss klockan är ju
(för att sätta än fler myror i huvudet på en) till på köpet helt identisk.
Vad menas då med 'flying regulator' ??
 
Senast ändrad:

Oew

Rolex
Hmm ja, du har säkert rätt. Benämningarna är knappast skrivna i sten :)
Uppställningen av visarna och timfönstret på urtavlan på både Orisen och Chronoswiss klockan är ju
(för att sätta än fler myror i huvudet på en) till på köpet helt identisk.
Vad menas då med 'flying regulator' ??
I det här fallet är det bara att urtavlorna är upphöjda och därför "flyger"
Ful härmning på MB&F HM4
mbf-hm4-thunderbolt-xl.jpg
 
Topp